ثبت ۲۶ موقوفه جدید در خراسان شمالی
‍ مدیرکل اوقاف خراسان شمالی ؛

ثبت ۲۶ موقوفه جدید در خراسان شمالی

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: از 600 نخبه قرآنی کشور حمایت می‌شود.
کد خبر: ۹۷۳۷۱۵

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی با اشاره به نامگذاری سومین روز از دهه وقف به نام وقف و ترویج فرهنگ قرآنی نامگذاری، برگزاری مسابقات سراسری و بین‌المللی قرآن و حمایت از تحصیل رایگان 600 نخبه قرآنی را از جمله سرفصل‌های مهم فعالیت‌های قرآنی اوقاف در سال جاری برشمرد.

به گفته او، این سازمان به صورت سالانه اقدام به برگزاری مسابقات قرآنی برای افزایش سطح علمی و فنی قاریان کشور می‌کند که این مهم تأثیرات ارزشمندی در گسترش فرهنگ قرآنی داشته است.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: برگزاری مسابقات قرآنی در ابعاد مختلف می‌تواند بر فضای معنوی جامعه اثرگذار باشد و نقش مهمی در ترویج فرهنگ و آموزه‌های قرآنی ایفا کند.

حسینی با اشاره به برگزاری سی و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با حضور قاریان مختلف از کشورهای جهان ادامه داد: سی و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم به عنوان بزرگ‌ترین رویداد قرآنی جهان اسلام با حضور 130 نفر از مسابقه‌دهندگان در رشته‌های حفظ کل و قرائت قرآن کریم و از 75 کشور جهان برگزار شد و 17 داور ایرانی و غیرایرانی این مسابقات را داوری کردند.

وی همچنین به اعزام حفاظ، قاریان و داوران به مسابقات بین‌المللی قرآن اشاره کرد و گفت: به طور کلی در شش مسابقه بین‌المللی در رشته‌های قرائت و حفظ کل حضور پیدا کرده‌ایم که مجموعا سه رتبه نخست، سوم و چهارم را هم نفرات اعزامی کسب کرده‌اند.

وی به برگزاری آزمون اعطای مدرک به حفاظ قرآن کریم با همکاری سازمان سنجش آموزش اشاره کرد و افزود: در این آزمون تعداد 420 نفر از حافظان کل قرآن کریم از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور مجاز به شرکت در این آزمون شدند که از این تعداد 170 نفر برادر و تعداد 252 نفر از خواهران بودند.

حسینی با اشاره به نبود موقوفات قرآنی برای حمایت از فعالیت‌های قرآنی کشور، از برگزاری هم‌اندیشی توسعه وقف‌های قرآنی در 15 آذر با حضور صاحب‌نظران خبر داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها