درخشش کم‌نظیر دختران ایرانی در مسابقه‌های بین‌المللی

همه جا صحبت از طلاست

با درخشش دختران ایرانی در مسابقه‌های مختلف، این روزها را باید روزهای تحول در ورزش بانوان نامید. آنها در رشته‌های ووشو، بسکتبال، شطرنج، کاراته و تکواندو خبرساز شدند و بسیاری از اخبار را تحت‌الشعاع نتایج خوب خود در رقابت‌های بین‌المللی قرار دادند.
کد خبر: ۹۷۲۶۳۱

سارا خادم‌الشریعه، دختر شطرنج‌باز ایرانی که اینک در روسیه است کارش را در شطرنج جهانی پیش می‌برد. او هنوز به قهرمانان گرند‌پری نباخته است.

بانوان بسکتبالیست در بازی‌های سه به سه ترکمنستان کاری کردند تا دوباره مجوز فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا) برای بانوان محجبه وارد مرحله تازه‌ای شود. دلارام وکیلی، ملی‌پوش بسکتبال بانوان ایران در این رقابت‌ها در رقابت پرتاب سه امتیازی شرکت کرد و به مقام قهرمانی رسید. بعد از بازگشت به ایران این اتفاق مهم با واکنش نه چندان مثبت فدراسیون بسکتبال همراه بود اما وزیر ورزش حمایت همه‌جانبه خود را از این اتفاق اعلام کرد.

در یازدهمین دوره مسابقات تکواندوی نوجوانان جهان در کانادا تیم دختران ایران قهرمان شد. این در حالی است که پسران ایران در مکان چهارم ایستادند اما بعد از رقابت‌ها همه‌جا صحبت از طلای دختران ایرانی است. حتی سایت فدراسیون جهانی تکواندو در گزارشی عملکرد نوجوانان دختر ایران را در این رقابت‌ها ستایش کرد.

حمیده عباسعلی، ستاره کاراته بانوان ایران یک بار دیگر در مسابقات جهانی مدال آورد و این‌بار برنز. او در دوره گذشته این رقابت‌ها مدال نقره را به دست آورده بود.

تیم ملی ساندای ایران در جام‌جهانی چین نایب‌قهرمان شد. در بخش دختران، ایران با دو طلای صدیقه دریایی و شهربانو منصوریان درخشش فوق‌العاده‌ای داشت. مریم هاشمی هم نقره گرفت تا تیم ملی ووشوی ایران در جام‌جهانی با دو طلا و یک نقره به کار خود پایان دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها