با حضور شهردار تهران، هنرمندان و اهالی تئاتر؛

پردیس تئاتر شهر تهران (خاوران) افتتاح می شود

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران خبر داد:

پردیس خاوران میزبان سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران از افتتاح رسمی پردیس تئاتر شهر تهران (خاوران) بعد از ماه صفر خبر داد و گفت: پس از افتتاحیه رسمی، پردیس تئاتر خاوران میزبان سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر خواهد بود.
کد خبر: ۹۷۱۲۵۷
پردیس خاوران میزبان سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر

به گزارش جام جم آنلاین، علیرضا جعفری در گفت و گو با شهرنوشت، با بیان اینکه مرکز تئاتر حرفه ای خاوران در منطقه 15 در زمینی به مساحت 25200 متر مربع با زیربنای 18261 متر مربع احداث شده است، اظهار کرد: پایتخت با وجود سالن های متعدد فاقد یک مرکز حرفه ای تئاتر بود و سالن های موجود در تهران نیز فرسوده یا به صورت خصوصی در نزد ارگان ها و نهادها قرار داشت بنابراین ایجاد یک مرکز حرفه ای برای تئاتر در شهر تهران، تأمین بخشی از سرانه فرهنگی و سالن نمایش در مقیاس منطقه و شهر و ساخت و ایجاد مرکزی برای برگزاری نمایش و تئاتر در سطح شهر تهران ضرورت داشت.

وی امکان اجرای موسیقی ارکستر، سمفونیک، موسیقی کلاسیک و پاپ به شکل کاملاً حرفه ای را از مهم ترین ویژگی های این مرکز معرفی کرد و گفت: فضاهای اصلی این پروژه شامل سالن اصلی 1000 نفره برای اجرای نمایش های حرفه ای با امکانات کامل پشت صحنه و کارگاه دکور، یک سالن نمایش عروسکی برای کودکان و نوجوانان به ظرفیت 130 نفر، یک سالن سینما برای کودکان و نوجوانان، سه سالن تمرین با تمامی امکانات، فضای گردهمایی و برگزاری کنفرانس ها و جشنواره ها، کتابخانه تخصصی تئاتر، 6 سالن کوچک، 5 سالن تئاتر (بلک باکس) در 2 اندازه و یک سالن اجتماعات 160 نفره است.

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به بهره برداری آزمایشی از پردیس تئاتر خاوران و برگزاری جشنواره تئاتر شهر در این مکان تصریح کرد: به دلیل ایام عزدارای امام حسین (ع) امکان بهره برداری رسمی از مجموعه در ایام محرم و صفر وجود نداشت. بر همین اساس قرار است پس از ایام صفر افتتاحیه رسمی پردیس تئاتر خاوران با حضور مدیران ارشد شهری برگزار شود.

جعفری در پایان گفت: پیش بینی کردیم تا پس از بهره برداری رسمی، پردیس تئاتر تهران میزبان سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر باشد و حضور اصحاب هنر در این فضا پررنگ تر شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها