عضو کمیسیون قضایی مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین

بیکاری مقدمه جرم است / موازی کاری نکنیم

بیکاری و نداشتن شغل مناسب باعث سرخوردگی جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی شده و زمینه ایجاد انواع جرائم اجتماعی را فراهم کرده است.
کد خبر: ۹۶۹۷۲۶
بیکاری مقدمه جرم است / موازی کاری نکنیم

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس به خبرنگار جام جم آنلاین گفت: عوامل مختلفی در ایجاد جرائم اجتماعی دخیل است که مهمترین آنها رکود اقتصادی و عدم اشتغال در جامعه است.

علی کاظمی افزود: ترکیب جامعه به گونه‌ای است که اکثر جوانان تحصیلکرده هستند و به دنبال شغل متناسب با تحصیل خود هستند، وقتی خواسته آنها برآورده نشود ممکن است برخی به کارهای ناشایست گرایش پیدا کنند.

وی ادامه داد: به طور طبیعی هر جوان انرژی و توانمندی خاص خود را دارد که باید تخلیه شود. یک بخش از طریق کار برطرف می‌شود و بخش دیگر هم با فراهم کردن امکانات فرهنگی و ورزش قابل تامین است.

کاظمی تاکید کرد: اگر کاستی‌ها و بی‌توجهی ادامه داشته باشد، ممکن است انرژی نهفته جوان در مسیر نامطمئن و غیر اخلاقی به کار گرفته شود که سرمنشاء بسیاری از جرائم اجتماعی خواهد بود.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به تنوع جرم در کشور تصریح کرد: اگرچه در بحث فرهنگی کارهای زیادی انجام شده و موسسات فرهنگی فراوان داریم ولی بسیاری از آنها موازی با هم کار می‌کنند و اغلب مشکلات جوانان به فراموشی سپرده می‌شود. البته ابزار کار وجود دارد ولی گاهی اوقات سلایق هم در کار فرهنگی اختلال ایجاد می‌کنند و در نتیجه قانون به گونه‌ای دیگر تعبیر می‌شود یا برنامه‌های فرهنگی در تمام شهرها یکنواخت اجرا نمی‌شود.

کاظمی با تاکید بر ناموفق بودن تئوری‌های فرهنگی در جامعه و شکست آنها در بخش اجرا، گفت: بیکاری ممکن است باعث ایجاد جرم بشود با این حال نسبی است. از طرف دیگر برخورد قهری مثل زندان گاهی اوقات به جای بازدارندگی نتیجه عکس دارد و زندان به آموزشگاه تولید جرم تبدیل می‌شود بنابراین باید به سمت حبس‌زدایی حرکت کنیم.

نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس دهم خاطرنشان کرد: دغدغه امروز نمایندگان مجلس ایجاد شغل پایدار برای جوانان است. در کنار این امر باید فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی را حفظ نماییم و اهداف عالی انقلاب را محقق سازیم، زیرا معتقدیم؛ امنیت واقعی در کنار اشتغال پایدار حاصل می‌شود.

رضا گلین شریف دینی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
ایرانمهر
-
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
۱
۰
بیكاری مقدمه جرم نیست !!! بیكاری خود فساد است. متوجهی فساد!!!
ث
-
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
۱
۰
لشكر بیكار و درپی اون سپاه گرسنگان حتی میتونه خطرناك تر از خود دشمن باشه ، كه داره گریبان مارو هم میگیره
شهاب
-
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
۱
۰
ایجاد كارخانه ها و شهرك‌های صنعتی در استان ها و جذب جوانان مهاجرت كرده به پایتخت در این مكان ها، بهترین راه كاهش بیكاری، جرم و جنایت و در نهایت كاهش آلودگی هوا محسوب می‌شود.
جانباز و بازنشسته
-
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
۱
۰
بیكاری مساوی با فقر وفحشا وفساد و دزدی وطلاق واعتیادوهزاران ناهنجاری دیگر اجتماعی دولت تدبیر و امید چه می كند؟

نیازمندی ها