مسئول کمیته ویژه کمیسیون قضایی مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین:

وجود افراد دوتابعیتی در بین نمایندگان مجلس / گرین کارت به تنهایی تخلف نیست

از سوی نمایندگان مجلس صورت گرفت

تصویب تحقیق و تفحص از وضعیت افراد دو تابعیتی

نمایندگان مجلس به تقاضای تحقیق و تفحص از وضعیت افراد دوتابعیتی و دارای گرین کارت در حوزه مسئولان و مدیران ارشد و شناسایی خلاءهای قانونی در این موضوع رأی مثبت داد.
کد خبر: ۹۶۸۸۳۰
تصویب تحقیق و تفحص از وضعیت افراد دو تابعیتی

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما، گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی مبنی بر رد تقاضای تحقیق و تفحص از بررسی وضعیت افراد دو تابعیتی و دارای گرین کارت در حوزه مسئولان و مدیران ارشد و شناسایی خلاءهای قانونی در این موضوع ، در دستور کار امروز مجلس بررسی شد.

پس از توضیحات سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و یکی از نمایندگان ، گزارش کمیسیون مبنی بر رد تقاضای تحقیق و تفحص به رأی گذاشته شد و نمایندگان مجلس با 65 رأی موافق ، 133 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از مجموعه 238 نماینده حاضر در جلسه علنی با تصویب گزارش کمیسیون مخالفت کردند.

به عبارتی اصل گزارش تحقیق و تفحص از بررسی وضعیت افراد دو تابعیتی و دارای گرین کارت تصویب شد.

علی لاریجانی که ریاست جلسه را بر عهده داشت گفت: گزارش کمیسیون مبنی بر رد تحقیق و تفحص تصویب نشد و این به معنای تصویب اصل تحقیق و تفحص است.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جلسه عصر روز سه شنبه 13 مهر خود موضوع تحقیق و تفحص از بررسی وضعیت افراد دو تابعیتی و دارای گرین کارت در حوزه مسئولان و مدیران ارشد و شناسایی خلاءهای قانونی را با حضور وزیر اطلاعات بررسی و آن را رد کرده بود و گزارش کمیسیون از این موضوع در دستور جلسه علنی مجلس قرار داشت که در جلسه علنی امروز بررسی و تکلیف آن مشخص شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
جانباز و بازنشسته
-
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
۰
۰
مردم می خواهند بدانند كه این آقایانی كه دارای دو تابعیتی هستنددر قانون اساسی برای آنها چه تعریفی شده ؟ كه كمیسیون امنیت ملی مخالف تحقیق و تفحص در مورد آنها شده؟ اگر سخن نماینده محترم در خصوص افراد دوتابعیتی درست باشد واقعا" استفاده ئ آنها در سطوح مختلف مدیریتی كار بسیار خطرناكی است كه از این آقایان استفاده می كنند . مانباید قانون اساسی را بخاطر بعضی ملاحظات نادیده بگیریم .اگر امنیت كشور و مردم برای ما مهم است نباید از افراد دوتابعیتی در امور اداری كشور استفاده كرد . همین آقایان آنچنان ضرباتی به این كشور وارد خواهند كرد كه ان سرش ناپیدا باشد.ملت و مردم نباید تاوان باند بازی های سیاسی شما را بدهند ملت و مردم را خسته و متنفر نكنید . سوابق نشان داده این افراد دوتابعیتی افراد مطمئنی نیستند مثل خاوری و دها نفر دیگر.یك اصولی در امنیت و ارگانهای اطلاعاتی وجود داردكه می گویند فردی كه امروز از اداره می رود و فردا به اداره باز می گردد . شاید غفلتی در بیرون كرده باشد . چه رسد به این آقایان دو تابعیتی حتما" این آقایان به كشور دوم خود هم می روند یا اینكه زن و فرزندانش در آن كشور باشد گویا وزیری هم اكنون داریم كه رفت آمد می كند . خلاصه مواظب باشید كه ملت تحمل خسارت را ندارند.

نیازمندی ها