رئیس سابق سازمان جاسوسی انگلیس:

احتمال جنگ هسته‌ای در دوران ترامپ وجود دارد

شی جینپینگ رئیس جمهور چین امروز در تماس تلفنی با دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا تاکید کرد: همکاری تنها گزینه برای مناسبات میان پکن و واشنگتن به شمار می رود
کد خبر: ۹۶۸۳۵۲
همکاری تنها گزینه برای مناسبات بین واشنگتن و پکن است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری رویترز، شی جینپینگ در این گفتگوی تلفنی تاکید کرد تجربه ثابت کرده است همکاری تنها گزینه صحیحی برای چین و آمریکا محسوب می شود.

وی افزود:«دو طرف باید ضمن تحکیم روند همکاریها، در جهت ارتقای توسعه اقتصادی دو کشور و نیز رشد اقتصادی جهانی و گسترش همکاری ها و همه مبادلات در همه زمینه ها گام بردارند و مطمئن شوند که مردم دو کشور از روند توسعه روابط متنفع می شوند. »

ترامپ نیز در این گفتگوی تلفنی تصریح کرد وی نیز مایل به همکاری با چین به منظور تحکیم روند همکاریهای دوجانبه است و به اعتقاد وی مناسبات پکن و واشنگتن می تواند از این هم بیشتر گسترش یابد.

دو طرف در این گفتگوی تلفنی همچنین در خصوص مسائل مورد علاقه دوجانبه بحث و تبادل نظر و بر لزوم حفظ ارتباط نزدیک و دیدار با هم در سریعترین زمان ممکن توافق کردند.

دونالد ترامپ پیشتر در طول تبلیغات انتخاباتی بارها از چین انتقاد کرده و اظهارات وی در خصوص لغو تعرفه های 45 درصدی بر واردات کالاهای چینی، بارها در صدر اخبار روزنامه ها و رسانه های گروهی قرار گرفته بود. انتخاب ترامپ موجب بروز نوعی بلاتکلیفی در روابط دوجانبه آن هم در شرایطی شده است که پکن در بحبوحه رویارویی با چالشهای مهم داخلی مانند کاهش آهنگ رشد اقتصادی و ترمیم کادر رهبری، به برقراری ثبات در مناسبات با آمریکا چشم امید دوخته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها