ارابه مرگ جاده‌ها28 قربانی‌گرفت

واژگونی اتوبوس اسکانیا در گردنه دژکرد جاده اقلید - یاسوج، 28 کشته و 19 مصدوم برجای گذاشت.
کد خبر: ۹۶۶۸۵۸

به گزارش جام‌جم، مسافران این اتوبوس زائران کربلا بودند و روز سه‌شنبه از شهر یزد راهی سفر شدند. می‌خواستند اربعین در کربلا باشند اما بی‌توجهی راننده، سفر آنها را نیمه‌کاره گذاشت. ساعت 20 و 50 دقیقه اتوبوس اسکانیا پس از عبور از شهر اقلید در جاده یاسوج بود که ناگهان کنترل اتوبوس از دست راننده خارج و در گردنه دژکرد واژگون شد. اتوبوس به قعر دره سقوط کرد و صدای فریاد مسافران در میان لاشه اتوبوس خاموش شد.

سرنشینان خودروهای عبوری که شاهد این حادثه بودند، سریع با اورژانس تماس گرفته و کمک خواستند. بلافاصله 12 دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس اورژانس استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد و جمعیت هلال‌احمر فارس راهی محل سانحه شدند.

اجساد قربانیان و پیکر مصدومان در اطراف لاشه اتوبوس افتاده بود و در بررسی‌های اولیه مشخص شد، 20 نفر از 47 سرنشین اتوبوس در دم جان باخته‌اند. مصدومان سریع به بیمارستان منتقل شدند که یک نفر از آنها در مسیر بیمارستان اقلید و پنج نفر دیگر نیز در بیمارستان یاسوج جان باختند.

در ادامه نیز دو نفر دیگر از مجروحان در بیمارستان جان باختند تا تعداد کشته‌های واژگونی ارابه مرگ به 28 نفر افزایش یابد.

درپی این حادثه رئیس‌جمهور در پیامی در توئیتر خود، درگذشت تعدادی از هموطنان را در این حادثه به مردم ایران و خانواده‌های داغدار تسلیت گفت.

راننده مقصر بود

سرهنگ احمدی، فرمانده پلیس راه شمال استان فارس در این باره اظهار کرد: بر اثر این واژگونی متاسفانه 28‌نفر از مسافران اتوبوس جان خود را از دست دادند و 19 نفر دیگر نیز مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.کارشناسان، علت این حادثه را ناتوانی راننده اتوبوس در کنترل وسیله نقلیه در پی تخطی از سرعت مطمئنه تشخیص دادند. مجروحان در بیمارستان‌های شهرستان اقلید و یاسوج بستری هستند.

سرعت بالا بود

یکی از مجروحان این تصادف گفت: از یزد عازم مرز شلمچه بودیم. راننده سرعت بالایی داشت و سر پیچ نتوانست اتوبوس را کنترل کند و از سمت راننده واژگون شد. خودرو به دره سقوط کرد و همین طور می‌چرخید. من از داخل اتوبوس به بیرون پرت شدم. بعد حدود 15متر لاشه آن متوقف شد. مسافران غرق در خون زمین افتاده بودند. چند ثانیه بعد مردم و امدادگران اورژانس به کمک ما آمدند. خیلی‌ها مرده بودند. من شانس آوردم از اتوبوس به بیرون پرت شدم.

20 جسد شناسایی شد

پزشکی قانونی نیز دیروز اعلام کرد، 26 جسد به پزشکی قانونی یاسوج و اقلید منتقل شدند که هویت 20 نفر از قربانیان شناسایی شده است. تلاش برای شناسایی هویت شش جسد دیگر ادامه دارد. براساس اعلام پزشکی قانونی، اسامی قربانیانی که تعیین هویت شده‌اند، به این شرح است: ابوالفضل غلامی، روح‌الله اسدی، جلال باغ‌شاهی، حسن حاجی‌زاده، کاظم کارگران‌بافقی، عباس علی فخرالساعه، محمدرضا ملانوری، محمدحسن سارنجی، علی‌اکبر همتی، محمدجواد همتی، جواد تفکری، سیدعباس غضنفری‌بافقی، اکبر زارع‌زاده، حمید جعفرپور، حسن مختاری‌اردکان، حسین حاجی‌زاده، فتح‌الله زارع، امیرحسین زارع، جمال شاکری و فرشید عرب.

مدیرکل مرکز مدیریت بحران استانداری یزد نیز در باره وضعیت مصدومان گفت: حال دو مصدوم این حادثه که در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان شهید بهشتی یاسوج بستری هستند، مساعد نیست. پیکر14 جان باخته این حادثه از سوی پزشکی قانونی تحویل شده و تشریفات قانونی برای بقیه اجساد در حال انجام است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها