استاندار کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

روش های جدید تامین پروژه‌های مالی در کهگیلویه

استاندار کهگیلویه و بویراحمد، گفت: روش های سنتی تامین مالی پروژه های عمرانی دیگر جوابگو نیست و دستگاه های اجرایی می بایست به دنبال روش های جدید تامین مالی پروژه ها باشند.
کد خبر: ۹۶۴۸۷۸
روش های جدید تامین پروژه‌های مالی در کهگیلویه

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از یاسوج، سید موسی خادمی، با بیان این مطلب در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: هم اکنون با وضعیت موجود که میزان بدهی های عمرانی استان سه برابر اعتبارات مصوب است روش های متداول جوابگوی اجرایی شدن پروژه ها نیستند.

وی ادامه داد: استان های دیگر در این زمینه به خوبی عمل می کنند و قدرت ریسک، ابتکار و استفاده خلاقانه از قوانین جدید در این مسیر لازم است.

استاندار، با بیان اینکه ، نیازمند همکاری سازمان های نظارتی است، تاکید کرد: استفاده از روش های مبتکرانه و جدید تامین مالی و اجرایی شدن آنها، نیازمند همکاری سازمان های نظارتی است و در این راستا می توان از تجارب و ابتکارات سایر استانها استفاده کرد .

وی، با اشاره به اهمیت وصول کامل درآمدهای استان عنوان کرد: باید روش‌های جدیدی برای افزایش درآمدهای استان تعریف شود زیرا در این صورت میزان اعتبارات ملی اختصاصی به استان افزایش می‌یابد.

مهلت سه روزه استاندار به دستگاههای بدهکار برای اعلام بدهی ها

رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه استان، با بیان اینکه روند برنامه ریزی در کشور به سمتی حرکت می کند که درآمدهای استانها می بایست افزایش یابند، افزود: راه های افزایش درآمد به غیر از مالیات، راهنمایی و رانندگی و ثبت اسناد می بایست تعریف و اجرایی شوند.

خادمی با بیان اینکه باوجود تأکیدهای فراوان برخی از ادارات هنوز بدهی های خود را در سامانه اعلام نکرده اند، افزود: ادارات تا سه روز آینده بدهی خود را به سازمان برنامه و بودجه و اداره کل امور اقتصاد و دارایی اعلام کنند در غیراین صورت اعتباری به آنان تخصیص داده نمی شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ادارات می‎‌توانند برای تکمیل و افتتاح طرح‌های عمرانی خود از بانک‌ها وام بگیرند تصریح کرد: کم کاری ادارات و مدیران اجرایی در خدمت به مردم پذیرفتنی نیست و مدیران در این خصوص جوابگوی وجدان خود و افکار عمومی هستند.

استاندار، با بیان اینکه برخی پروژه ها کد اعتباری مصوب دارند، تاکید کرد: پیمانکاران در این پروژه ها با انعقاد قرارداد و مبادله موافقت نامه دعوت به کار شوند.

فاز اول پروژه های مصوب سفر ریاست جمهوری تا پایان سال 96 اجرایی شوند

استاندار، خاطر نشان کرد: استان کهگیلویه وبویراحمد به خاطر تعامل نامناسب با حوزه پیمانکاری ضرر می کند در حالیکه در سایر استانها، پیمانکاران با وجود طلب های میلیاردی با دولت همکاری می کنند.

خادمی، به پروژه های مصوب سفر ریاست جمهوری اشاره کرد و با بیان اینکه این پروژه ها ردیف مصوب دارند گفت: مصوبات سفر اعلام شده و مدیران مطابق برنامه زمان بندی شروع به اجرای پروژه ها کنند.

وی تاکید کرد: مطابق با زمان بندی اعلام شده فاز اول پروژه ها تا پایان سال 96 می بایست اجرایی شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها