دختران نوجوان و زنان قوم «کایان» در کشور برمه به «زنان زرافه‌ای» مشهور هستند. آن‌ها حلقه‌های برنز یا مسی را به عنوان جواهرات به دور گردن انداخته تا بلندتر و زیباتر نشان داده شود.
کد خبر: ۹۶۳۶۴۳
زنان "گردن زرافه‌ای" در لندن!/ تصاویر

به گزرش جام جم آنلاین به نقل از فرادید ،میانگین طول گردن زنان گردن زرافه‌ای به حدود 30 سانتی‌متر می‌رسد. یک مادر پادوانگی هر سال یک حلقه جدید بر گردن و یک حلقه به پای دخترش اضافه می‌کند.

در تصاویر زیر، گروهی از زنان زرافه‌ای در سال 1935 میلادی (حوالی سال 1314 هجری خورشیدی) از پاریس به لندن رفته با به سیرک برترام میلز در تور اروپایی خود بپیوندند.

زنان گردن زرافه‌ای در حقیقت از سیم‌پیچی‌های برنجی از آلیاژ برنج و طلا – و نه حلقه – استفاده می‌کنند. این سیم‌پیچی‌ها نماد ثروت، موقعیت و زیبایی بوده و وزنشان به 9 کیلوگرم نیز می‌رسد. رکورد گینس بلندترین گردن نیز متعلق به یک زن پادوانگی به طول 40 سانتی متر است. آن‌ها برای نوشیدن آب از نی استفاده می‌کنند.

البته بخشی از بلند به نظر رسیدن گردن آن‌ها خطای چشم است، زیرا سیم‌پیچی‌ها کمی پایین‌تر از گردن را نیز پوشش می‌دهند. اولین سیم‌پیچی در سن 5 سالگی به گردن دختر انداخته می‌شود که آن نیز طی نوعی مراسم آیینی و پس از بررسی استخوان مرغ صورت می‌گیرد.





newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۸
ع
-
۰۷:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
۰
۰
زنان همیشه بازیچه اند .
آفرین
-
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
۰
۰
خدابه این آفریقاییا سنار عقل نداده
--
-
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
۰
۰
قبلا هم شنیده ودم اینها یك مشت دیوونن كه برای زیبایی اینكارو میكنن
علی شرفی
-
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
۰
۰
اینا كم دارن
روح الله
-
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
۰
۰
این رسم اون قبیله است كه میخواد زن به طور كامل در اختیارشون باشه و خود مردها هم اسیر امریكای شغال باشن/// چرا كه امریكا مردمان ظلمانی را كاری ندارد چون موی دماغش نمیشن اما ملتی راسخ و والا مقامی مثل مردمان دیار ایران اسلامی را به علت مخالفت با دیو زدگی امریكا به هر شیوه ای ازار میرساند پس به اطلاع عموم هم میهنان میرسانیم كه برای نابودی امریكا باید كاری كرد باید شیشه عمر نجس امریكا را بشكنیم تا شغال زاده ها هم بمیرن ///
من
-
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
۰
۰
یعنی این شكل و تركیب كار یك آدمه باشعور و با منطقه كه خودش را بصورت یك حیون دربیاره ؟ اگر اینچنین خلق می شد یعنی بهتر بود ؟
رضا
-
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
۰
۰
خداوند تمامی انسانهای خودآزار را شفای عاجل فرمایند .
دانشجو
-
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
۰
۰
خاك بر سر رهبر چلمنگ قبیله تون !

نیازمندی ها