آن طرف خط با خونسردی میگوید: ماشین نداریم! شماره بعدی، باز هم ماشین نداریم. سومی هم همین طور! فشار جرم زمین و زمان را روی دوشتان حس میکنید. به ناچار از خانه بیرون میآیید شاید ماشین گذری گیر آورید.
با قطار طولانی ماشینها مواجه میشوید و در این لحظه است که باید به طور کلی قید رسیدن به مقصد را بزنید و از بارش نعمات الهی روی سر و صورتتان لذت ببرید.
سالهاست در کشورهای توسعه یافته این مشکل با یک راهکار فناوری حل شده. سیستمهای سفارش تاکسی آنلاین در آن سوی آب تبدیل به ماجرایی روتین شده و شیوههای سنتی دیگر طرفداری ندارد.
آلمانیها در تهران
تهرانیها هم البته مدتی است که با این سیستم آشنا شدهاند. همین طور که احتمالا تا به حال متوجه شدهاید صحبت از اسنپ و رقیب تازه وارد آن تپ سی است؛ اپلیکیشنهای تازهواردی که تحول قابل توجهی در حمل و نقل برای شهروندان فعلا تهرانی ایجاد کردهاند.
الگوبرداری ساختاری از یک شبکه مشابه آلمانی و بهرهگیری از سیستم مکانیاب ماهوارهای امکانات زیادی را در اختیار شما قرار داده است.
نرخ کمتر؛ سریعتر
هر جا هستید با نرخ کمتر و در هر ساعت شبانهروز با زمان حداکثری 5 تا 6 دقیقه با احتساب ترافیک ماشین در محل منتظر شماست.
سیستم بازاریابی این گروهها در اصطلاح مویرگی است؛ یعنی بعد از اینکه اولین سرویستان را دریافت کردید در سرویس بعدی تخفیف میگیرید. گفتنی است میزان پورسانتی که راننده پرداخت میکند در مقایسه با سیستمهای دیگر پایینتر است.
به زبان سادهتر میتوان گفت سفارش آنلاین تاکسی، هم برای مسافر و هم برای راننده مقرون به صرفهتر و کاربردیتر است. ظاهرا سیستمی با همین سر و شکل در مشهد و شیراز و چند شهر دیگر نیز در حال آزمایش است.
ضمیمه چمدان جام جم
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
فؤاد ایزدی، کارشناس حوزه روابط بینالملل در گفتوگو با «جامجم» تشریح کرد
در گفتوگوی «جامجم» با پژوهشگر حوزه ارتباطات و رسانه عنوان شد