تروریست های داعشی با تنگتر شدن حلقه محاصره موصل ضمن جابجایی مداوم اقدام به تغییر چهره و تراشیدن ریش های خود با هدف فرار از محاصره کرده اند و در همین حال تعداد افراد فراری از حاشیه های شهر نیز افزایش چشمگیری یافته است.
کد خبر: ۹۶۱۴۸۶
داعشی ها در موصل تراشیدن ریش را آغاز کردند

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل ازایرنا ، در حالی که نیروهای عراقی در روز دهم از آغاز عملیات به حدود 5 کیلومتری محله های شرقی موصل رسیده اند، تروریست ها تلاش قابل ملاحظه ای را برای همراه شدن با شرایط جدید و استتار و اختفا از نوعی دیگر را آغاز کرده اند.
تعدادی از ساکنان شهر موصل در تماس هایی تلفنی با فرانس پرس گفتند که بسیاری از تروریست ها با نزدیک شدن نیروهای عراقی به شرق موصل تغییر چهره داده اند.
یکی از ساکنان موصل با نام مستعار ابوسیف گفت: داعشی‌هایی که قبلا آنها را دیده بودم این بار در چهره ای کاملا متفاوت ظاهر شده اند. آنها شروع به تراشیدن ریش ها و تغییر چهره کرده اند و به نظر می رسد ترسیده یا برای فرار آماده شده اند.
مسئولان نظامی عراقی و شاهدان عینی در موصل همچنین گفته اند که جابجایی داعشی ها نیز در موصل آغاز شده و بسیاری از آنان از شرق این شهر به محلات غربی آن نقل مکان کرده اند؛ جایی که پایگاه اصلی داعشی ها در کرانه غربی رود فرات و مرزهای سوریه است.
روز سه شنبه نیز «رابرت کولفیل» سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرد که عناصر داعش از غیرنظامیان موصل به عنوان سپرانسانی در مقابل نیروهای عراقی استفاده می‌کنند.
انتظار می رود عملیات آزادسازی موصل با وجود مشارکت حدود 30 هزار نیروی دولتی، مبارزان قبایل سنی و پیشمرگ های کرد، هفته ها یا حتی ماه ها به طول بیانجامد. گفته می شود چهار تا هشت هزار داعشی در موصل مستقر هستند.
عملیات آزاد سازی موصل از اولین ساعات روز دوشنبه 26 مهر ماه آغاز شده و نیروهای عراقی مواضع تروریست های داعش را با آتش سنگین توپخانه در محورهای شمالی و جنوبی هدف قرار دادند.
نیروهای عراقی از آغاز عملیات آزادسازی موصل تاکنون بیش از 80 روستا، شهرک و منطقه را آزاد کرده و دستکم یک هزار تروریست داعشی را به هلاکت رساندند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ایرانمهر
-
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
۰
۰
این مفت خورها چه عریض شده اند!!! دیگه وقت رژیم گرفتن اونها رسیده و هرچی خوردند و كلفت شدند دیگه بسه.
اگر عراقی ها امروز نتوانند آنها را از سرنگون كنند بدون شك دیگر هرگز نخواهند توانست این كار را بكنند و قطعا آنها با فرسایشی شدن جنگ و به تدریج بر عراقی ها مسلط می شوند و اینار این عراقی ها هستند كه باید تسلیم آنها شوند. چون اگر كار را سریعا یكسره نكنند بعدا دخالتهای بیشتر كشورهای منطقه و خارج منطقه مانع غلبه بر داعش می شود.

نیازمندی ها