مهندسان ایرلندی به زودی ساخت نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۶۰ مگاوات را در منطقه تاکستان در استان قزوین آغاز می‌کنند.
کد خبر: ۹۵۸۱۰۱
ایرلند در قزوین نیروگاه احداث می‌کند

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از مهر در جلسه‌ای با حضور استاندار قزوین و یک هیئت ایرلندی ساخت نیروگاه خورشیدی در منطقه تاکستان کلید خورد.

در این جلسه که با حضور فریدون همتی استاندار قزوین، منوچهر حبیبی سرپرست معاونت اقتصادی استانداری، بهنام ملکی مدیرکل جذب سرمایه گذاری، مدیران دستگاههای اجرایی در مرکز خدمات سرمایه گذاری تشکیل شد برای واگذاری ۱۰۰ هکتار زمین و اعطا مجوزهای توانیر، محیط زیست و انتقال و اتصال به شبکه موافقت شد.

این نیروگاه در صورت واگذاری ۱۰۰هکتار زمین در منطقه تاکستان، صدور مجوزهای زیست محیطی و توانیر برای خرید برق تولیدی تا پایان امسال کلید خواهد خورد.

برای ساخت فاز اول یک نیروگاه ۳۰ مگاواتی با ظرفیت اشتغال ۴۰۰ نفر بیش از ۴۰ میلیون یورو از سوی شرکت ایرلندی هزینه خواهد شد.

فاز دوم این طرح نیز پس از راه اندازی نیروگاه اول به ظرفیت ۳۰ مگاوات دیگر آغاز می شود.

حمایت استاندار از ساخت نیروگاه خورشیدی

استاندار قزوین در این جلسه گفت: هر طرحی که اقتصادی باشد و بتواند به ایجاد اشتغال، تولید و کسب درآمد و رونق اقتصادی استان کمک کند حمایت می شود.

وی افزود: طرح ارائه شده که صنایع را قادر می سازد تا با پنل های خورشیدی هر واحد بتواند نیاز برق خود را تامین کرده و مازاد آن را نیز به دولت بفروشد می تواند به عنوان یک الگوی مناسب در کشور مطرح شود.

همتی تاکید کرد: از مسئولان دستگاه‌های اجرایی مانند جهاد کشاورزی، امور اراضی، محیط زیست، شرکت توزیع نیروی برق باید بسرعت در مدت ۱۰ روز مجوزهای لازم را برای شروع عملیات اجرایی احداث نیروگاه خورشیدی در استان صادر کنند.

استاندار قزوین ابراز امیدواری کرد: برای جلوگیری از طولانی شدن کارها لازم است پیگیری تمام امور برای دریافت مجوزها از طریق مرکز خدمات سرمایه گذاری صورت گیرد تا سرمایه گذار سرگردان نشود و شتاب امور بیشتر شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ایرانمهر
-
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
۰
۰
چه خوب- امیدوارم از اینگونه طرحها و طرحهای مختلف و سرمایه گذاری بیشتر در سراسر كشور عزیزمان را هر روز بیشتر از قبل شاهد باشیم. و امیدوارم كه مسئولین استانها بتوانند از این فرصتهای كم نظیر ،نهایت استفاده رو برای پیشرفت استانها و شهرهای تحت پوشش خود ببرند و به نوعی با دیگر مسئولین استانها رقابت سالم برای جذب سرمایه گذاری های مفید باشند

نیازمندی ها