رسانه‌ های سعودی واکنش توهین‌آمیزی به مراسم عزاداری در ورزشگاه آزادی نشان دادند و از عرق دینی که هواداران فوتبال ایران نشان دادند، عصبانی هستند.
کد خبر: ۹۵۵۵۶۷
عصبانیت سعودی‌ها از عرق دینی هواداران فوتبال ایران

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، تیم ملی فوتبال ایران در یکی از حساس‌ترین دیدارهای انتخابی جام‌جهانی 2018 روسیه موفق شد برابر مهمانش کره‌جنوبی با یک گل به پیروزی برسد تا با 10 امتیاز در صدر جدول رده‌بندی جای گیرد.

این دیدار درحالی برگزار شد که ایران به خاطر تاسوعای حسینی سیاهپوش و ماتم زده شده بود. ورزشگاه آزادی برای این دیدار سیاهپوش شده بود و پیش از مسابقه هواداران شروع به عزاداری کردند و با به اهتزاز درآوردن پرچم‌های سیاه فضای خاصی به ورزشگاه آزادی دادند.

رسانه‌های سعودی از فضای که هواداران ایرانی در آزادی رقم زدند ناراحت و از عرق دینی که هواداران فوتبال ایران نشان دادند، عصبانی هستند. آن‌ها بار دیگر عناد و دشمنی خود را با ملت و مردم ایران نشان دادند.

روزنامه ایلاف عربستان که در لندن چاپ می‌شود این تیتر توهین‌آمیز را نوشت: راهیابی به جام‌جهانی مهم‌تر از عاشورا نیست.

در گزارش این روزنامه سعودی آمده است: هواداران ایرانی ورزشگاه آزادی را به مکانی مذهبی تبدیل کردند تا جایکه به جای سر دادن شعارهای فوتبالی فریاد یا حسین را سر دادند.

آن‌ها پرچم های سیاه در دست داشتند و بعضی هم لباس سیاه پوشیده بودند. هواداران ایرانی به جای آنکه مثل هواداران فوتبال رفتار و شادی کنند آیین دینی و مذهبی خود را در ورزشگاه آزادی به جای آوردند.

سایت اصوات العراق به انتقاد تند از سعودی‌ها پرداخت و آن‌ها را فرزندان یزید دانست تا جایی که نوشت: سعودی‌ها نشان دادند که برای آنها جام‌جهانی مهم تر از هر مناسبت دینی است حتی اگر پای قربانی کردن نوه رسول‌الله در میان باشد. آن‌ها از نسل یزید هستند.

سعودی‌ها و همه وهابی‌ها خفه شوند. مسلمانان عاشورا را فراموش نخواهند کرد. شیعه تا روز قیامت از دین محمد(ص) حمایت خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۲
نرم افزار موبایل
-
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۱
۰
۰
افرین به غیرت حسینی ایرانیاااان عزییییز...دمتون گرم
حسین
-
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۱
۰
۰
بوی سوختنی میاد
:)))
نرم افزار موبایل
-
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۱
۰
۰
مرگ بر ال سعود جنایتكار
ایرانی
-
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۱
۰
۰
افراط در هر كاری به حكم عقل و به توصیه های بزرگان و امامان و پیامبران مذموم و ناپسند است. و نه تنها سودی ندارد كه زیان بیشماری هم دارد.
مهدی
-
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
منظورت شما از افراط در اینجا چیست ؟ اگر منظورت افراط در عزاداری در ورزشگاه است كه جوابت اینست " تو غلط كرده ای" عزاداری امام حسین در موقع مناسب برگزار شد وغیر از این هم از مسئولین و ورزشكاران انتظار نمی رفت مردم ما هم كاملا هوشیار هستند و به وظایفشان آشنایی دارند. تو اگر ناراحتی برو از این ناراحتی بمیر . باید این مردم را تحسین كرد و آفرین به این غیرت مردم كه هرگز امام حسین ع و یاران باوفایش و مظلومیتهای آنان را فراموش نمی كنند .ا
پارسی از لرستان
-
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۱
۰
۰
زنده باد حسین(ع)
زنده باد اهلبیت(ع)
زنده باد خانه اهل بیت (ایران)
زنده باد هر كسی كه در هر دین و مسلكی دل در گرو حسین دارد
علی
-
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۱
۰
۰
یا حسین مظلوم تا ابد در دلها خواهی ماند هیچ فردی نتواند ذره ای ازین شور حسینی كم كند
كورش
-
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۱
۰
۰
اگر یك موشك به ریاض پایتخت فرزندان ابوسفیان زده شود. همه چی درست میشود. این ها جمعی خوش گذران وراحت طلب پول نفت بیش نیستند. مرد جنگ نیستند.
نرم افزار موبایل
-
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۱
۰
۰
از نوادگان یزید ملعون چیزی بیشتر از این بر نمیاد
نوذر
-
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۱
۰
۰
سعودی از دست ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر......
نرم افزار موبایل
-
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
۰
۰
السلام علیك یا ابا عبداله....
محمد
-
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
۰
۰
اینان نوادگان همان كسی هستند كه به امام حسین ویارانش شمشیركشیدند . از ال سعود بی غیرت وخوشگذران بیش ازاین انتظار نمی رود . مرگ برال سعود كودك كش

نیازمندی ها