تیمی بین‌المللی از دانشمندان با رونمایی از نتایج یک کارآزمایی بزرگ نشان داده‌اند با استفاده از ایمنی درمانی می‌توان عمر مبتلایان به سر و گردن را به شکل چشمگیری افزایش داد.
کد خبر: ۹۵۵۴۲۷
افزایش طول عمر بیماران سرطانی با داروی جدید

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا ، این کارآزمایی که شامل ۳۵۰ بیمار مبتلا به سرطان‌های سر و گردن بود، نشان داده که طول عمر کسانی که با داروی ایمنی درمانی "نیوولومب" (nivolumab) درمان شده‌ بودند، بیشتر از کسانی خواهد بود که با داروهای دیگر تحت درمان قرار گرفته‌اند.

روزنامه گاردین نوشت: معمولا طول عمر مبتلایان به سرطان‌های سر و گردن از سرطان‌های دیگر کمتر است و اغلب انتظار نمی‌رود که بیشتر از شش ماه زندگی کنند، اما این تحقیق که نتایج آن در مجله Medicine منتشر شده، حاکی از آن است که ۳۶ درصد از دریافت‌کنندگان داروی نیوولومب تا یک سال بعد از شروع درمان زنده ماندند اما این نتایج تنها در ۱۷درصد افرادی دریافت‌کننده داروهای دیگر یکسان بود.از سوی دیگر، عوارض درمان با نیوولومب کمتر از درمان‌های دیگر بوده است.

تحقیقات جدید نشان داده که ویروس پاپیلومای انسانی (HPV در ابتلای انسان به سرطان سر و گردن نقش دارد و درمان با داروی جدیدباعث شد تا کاربران تا بیش از ۹ ماه زنده ماندند. این در حالیست که شیمی‌درمانی تنها بین چهار تا پنج ماه می‌تواند بیمار را زنده نگهدارد.

محققان امیدوارند این دارو بتواند به ویژه در زمینه سرطان‌هایی که درمان موثری برای آن‌ها وجود ندارد، تحولی بنیادی ایجاد کند.

یکی از عواملی که باعث رشد تومور می‌شود این است که سلول‌های سرطانی خود را از دید رادارهای سیستم ایمنی مخفی نگه می‌دارند. اما داروی نیوولومب اطلاعات ارسالیسلول‌های سرطانی برای گمراه کردن سیستم ایمنی و جا زدن خود به عنوان سلول سالم را مختل کرده و به سیستم ایمنی اجازه می‌دهد تا آن‌ها را شناسایی کرده و و از بین ببرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها