عنوان سومی تیم ملی فوتسال در جهان، شگفتی در جام حذفی و چالش دوباره در ورزش به خاطر یک نامه بین المللی همراه با کسب یک مدال تاریخی توسط یک بانو مهمترین اتفاقات این هفت روز ورزش را رقم زدند.
کد خبر: ۹۵۳۸۴۴
افشاگری علیه منصوریان و شوک عجیب به پرسپولیس/ سوغات زیبای کلمبیا

در این هفت روز ورزش کاروان ایران در بازی های ساحلی آسیا به عنوان چهارم دست یافت، تیم فوتبال نوجوانان در مسابقات آسیایی نایب قهرمان شد و ووشوکاران نایب قهرمان جهان شدند اما مهمترین اتفاقات ورزش ایران آنجایی رقم خورد که تیم ملی فوتسال برای نخستین بار در طول تاریخ عنوان سوم مسابقات جهانی را به دست آورد، حذف پرسپولیس و قهرمان فصل گذشته لیگ برتر از جام حذفی شگفتی مرحله یک سی و دوم این رقابت ها را رقم زد، ارسال یک نامه از سوی کمیته بین المللی المپیک ورزش ایران را با چالشی جدی مواجه کرد و یک مدال تاریخی توسط یه بانو به دست آمد.

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از مهر مهمترین اتفاقات و رویدادهای این هفت روز ورزش عبارت است از:

شگفتی در جام حذفی
در چارچوب دیدارهای مرحله یک سی و دوم رقابتهای جام حذفی که طی روزهای مختلف این هفت روز ورزش پیگیری شد، تیم های قشقایی شیراز و پرسپولیس تهران جمعه گذشته در پایان ۱۲۰ دقیقه رقابت در وقت قانونی و اضافه به تساوی یک بر یک دست یافتند. محمد جواد زارعی(۸) برای تیم قشقایی و پریموف(۵۹) برای پرسپولیس گل زدند. در ضربات پنالتی تیم شیرازی عملکرد بهتری داشت و توانست ۶ بر ۵ برابر پرسپولیس به پیروزی برسد. سرخپوشان تهرانی هم در مجموع ۷ بر ۶ نتیجه را واگذار کردند و از دور مسابقات کنار رفتند تا نخستین شگفتی جام حذفی رقم بخورد. دومین شگفتی این رقابت ها با حذف استقلال خوزستان رقم خورد. این که قهرمانی فصل گذشته رقابت های لیگ برتر را در اختیار دارد در دیداری خانگی به مصاف تیم دسته دومی نفت و گاز گچساران رفت و طی آن با نتیجه یک بر صفر از حریف خود شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت.

حذف پرسپولیس و استقلال خوزستان از جام حذفی در حالی بود که استقلال تهران با برتری ۲ بر صفر برابر ملوان نوین بندرانزلی این مرحله را پشت سر گذاشت. فولاد خوزستان هم در این مرحله با نتیجه یک بر صفر عقاب تبریز را شکست داد و حریف فولاد یزد در مرحله بعد شد. همچنین صبای قم برابر سفیر آبیک قزوین به برتری ۲ بر صفر دست پیدا کرد و از این مرحله صعود کرد. در سایر دیدارهای این مرحله از مسابقات تیم خونه به خونه در دیدار خانگی با تیم شاهین بندر عامری بوشهر دو بر صفر پیروز شد ضمن اینکه تیم لیگ یکی ایرانجوان بوشهر مقابل نفت امیدیه با یک گل شکست خورد.

کسب اولین مدال تاریخ بیلیارد بانوان ایران
اکرم محمدی امینی در رقابت‌های ورزش‌های بیلیاردی قهرمانی آسیا در رشته ناین بال انفرادی موفق شد نخستین مدال برنز تاریخ بانوان بیلیارد را برای ایران به ارمغان بیاورد. در مرحله نیمه نهایی این مسابقات که شنبه گذشته برگزار شد، محمدی مقابل چن سیمینگ از کشور چین ۹ بر ۲ مغلوب شد و به مدال برنز این رقابت ها دست یافت.

لغو انتخابات فدراسیون ژیمناستیک
قرار بود طی این هفت روز ورزش و در تاریخ ۱۴ مهرماه انتخابات فدراسیون ژیمناستیک برگزار شود اما شنبه گذشته و در فاصله سه چهار روز مانده به برگزاری این انتخابات از سوی سیدمحمد شروین اسبقیان، سرپرست فدراسیون ژیمناستیک اعلام شد که انتخابات لغو و به زمان دیگری موکول شده است. به گفته اسبقیان، انتخابات ژیمناستیک مطابق نامه ارسالی از سوی ریاست محترم کمیته ملی المپیک مبنی بر لزوم تدوین اساسنامه مستقل و تصویب آن توسط فدراسیون بین المللی لغو شد.

تکمیل شگفتی های تیم ملی فوتسال با کسب اولین عنوان سومی در جهان
تیم ملی فوتسال ایران که با نمایش فوق‌العاده و شکست تیم‌های بزرگی همچون برزیل به دیدار رده‌بندی رقابت‌های جام‌جهانی راه پیدا کرده بود در این مرحله با پیروزی بر پرتغال برای نخستین بار به مقام سوم جهان رسید. این دیدار شنبه شب گذشته در کلمبیا برگزار شد. وقت قانونی مسابقه با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید و دو تیم مستقیم ضربات پنالتی را در دستور کار قرار دادند که در این ضربات سپهر محمدی دروازه بان دوم ایران با عملکردی عالی باعث پیروزی ۴ بر ۳ ایران برابر پرتغال شد و به پیروزی تیم ملی فوتسال ایران کمک کرد.

خداحافظی کاپیتان مصدوم
محمد کشاورز کاپیتان تیم ملی فوتسال که در جریان رقابت های جام جهانی کلمبیا و در دیدار مرحله نیمه نهایی برابر روسیه به شدت آسیب دید پیش از دیدار آخر برابر پرتغال به طور رسمی خداحافظی خود از تیم ملی فوتسال را اعلام کرد. وی که به دلیل آسیب دیدگی قادر به همراهی تیمش در دیدار برابر پرتغال نبود، گفت که این تصمیم را قبل از جام جهانی گرفته و روی آن مصمم است تا فرصت در تیم ملی به بازیکنان جوانتر برسد.

تیم فوتبال نوجوانان نایب قهرمان آسیا شد
دیدار فینال رقابت های فوتبال نوجوانان آسیا یکشنبه گذشته بین تیم های ایران و عراق در هند برگزار شد که دو تیم در نود دقیقه به تساوی بدون گل رسیدند و کار به ضربات پنالتی کشیده شد که در این ضربات تیم عراق ۴ بر ۳ به پیروزی رسید و قهرمان آسیا شد.

اعلام اسامی تیم ملی فوتبال برای دو بازی
کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران یکشنبه فهرست این تیم برای دو بازی مقابل ازبکستان و کره جنوبی در چارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی را اعلام کرد. براین اساس علیرضا بیرانوند، علیرضا حقیقی، محمدرضا اخباری، پوریا غفوری، رامین رضاییان، میلاد محمدی، سعید آقایی، سید جلال حسینی، مرتضی پورعلی گنجی، عزت الله پورقاز، محمد انصاری، احسان حاج صفی، آندرانیک تیموریان، سعید عزت اللهی، امید ابراهیمی، مهدی ترابی، علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی، وحید امیری، سروش رفیعی، اشکان دژاگه، مسعود شجاعی، رضا قوچان نژاد، سردار آزمون و کریم انصاری فرد بازیکنانی هستند که ترکیب تیم ملی فوتبال را در این دو دیدار تشکیل می دهند.

عنوان چهارمی کاروان ایران در بازی های ساحلی آسیا
پنجمین دوره بازی های ساحلی آسیا یکشنبه در ویتنام به پایان رسید. در پایان این دور بازی ها که برای مدت دو هفته در دانانگ جریان داشت، کاروان ورزشی ایران با کسب ۲۱ مدال آنهم تنها با حضور در بخش مردان به عنوان چهارمی این رقابتها دست یابد. در جریان این دوره بازی ها سید کاوه سلیمانی و مسعود مینایی در موی تای، الیاس علی اکبری و محمد حسین شیخ الاسلامی در کوراش، علی ثمری در دوومیدانی(پرتاب وزنه)، محمد نادری و امید حسن تبار در کشتی، یاسر پر مهر وسید محسن غلامی در وکوترین صاحب مدال طلا شدند. قنبری علی قنبری در کوراش، اکبر کیانیان در پنچاک سیلات، رضا قاسمی در دوومیدانی(۶۰ متر)، یوسف کریمیان در سامبو و سید محمد ساداتی در کشتی و حسین یزدانی در وکوترین به مدال نقره دست یافتند ضمن اینکه امیر حسین خادمیان در جوجیتسو، سبحان طاهر خانی در دومیدانی(پرش طول)، بابک هاشم زاده در پنچاک سیلات، فیروز مختاری در وکوتورین، ایرج امیر خانی در سامبو و میثم جهانی پور در ووینام هم برای کاروان ایران مدال برنز کسب کردند.

غیبت پومسه روهای ایران در میان برترین های جهان
پرونده دهمین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی جهان درحالی دوشنبه با کسب ۱۴ مدال طلا، نقره و برنز برای تیم اعزامی ایران بسته شد که در مجموع رده بندی، این تیم جایی در بین تیم های برتر نداشت. در جریان این رقابت ها که با حضور ۷۶۲ تکواندوکار از ۵۲ کشور جهان به میزبانی پرو در شهر لیما برگزار شد، تیم ملی پومسه ایران در مجوع زنان و مردان با به دست آوردن ۲ مدال طلا، ۳ نقره و ۹ برنز مقام هشتم جهانی را بدست آورد. پومسه روهای ایران در نهمین دوره این رقابتها سال ۲۰۱۴ غیبت داشتند. هشتمین دوره را نیز با عنوان چهارمی پشت سرگذاشتند. این تیم ۲۰۱۲ نایب قهرمان جهان شد.

ووشوکاران جوان ایران نایب قهرمان جهان شدند
دوشنبه و در پایان رقابت های ووشو قهرمانی جوانان جهان که با حضور نمایندگان ۵۱ کشور در شهر بورگاس بلغارستان برگزار شد، تیم جوانان ووشوی ایران در مجموع دو بخش تالو و ساندای دختران و پسران با کسب ۷ مدال طلا، ۷ نقره و ۵ برنز و با شایستگی بر سکوی نایب قهرمانی جهان تکیه زد. همچنین در پایان این رقابت ها، زهرا کیانی که به تنهایی موفق به کسب دو مدال طلا و یک نقره شد، عنوان پرافتخارترین ووشوکار را به خود اختصاص داد.

درجریان رقابت های ووشو قهرمانی جوانان جهان زهرا کیانی (۲ مدال)، تیم دوئلین متشکل ازمحمد حسینی و حسین رحمانی، یوسف صبری، محمدمهدی گرشاسبی، شاهین بنی طالبی و محمدعلی مجیری مدال طلا گرفتند. نازنین بازدار و طاها بدیعی (۲ مدال)، حمیدرضا سهندی، فاطمه جزینی و زهرا کیانی صاحب مدال نقره شدند. ضمن اینکه فاطمه جزینی(۲ مدال)، فاطمه ویسی، محمدعلی مجیری و آرمین افراز هم به مدال برنز دست یافتند.

عنوان چهارمی ایران در رقابت های جهانی گراپلینگ
رقابت های جهانی گراپلینگ روزهای ۱۰ و ۱۱ مهرماه در شهر مینسک بلاروس برگزار شد که تیم های ایران در بخش Nogi و Gi مردان و در بخش Gi زنان با ۲۱ ورزشکار در این رقابت ها حضور یافتند. نمایندگان ایران در نهایت با کسب سه مدال نقره و پنج برنز توانستند به مقام چهارمی این مسابقات دست یابند. در جریان این مسابقات و در رقابتهای مردان و در بخش Nogi میثم قنبری در وزن ۱۰۰+ کیلوگرم به مدال نقره رسید و ولی اله فهیمی در وزن ۹۲ کیلوگرم صاحب مدال برنز شد. در بخش Gi نیز محمدجعفر انصاری و محمدرضا خیراله زاده در اوزان ۱۰۰ و ۱۰۰+ کیلوگرم به مدال نقره و علیرضا سکوتی و دانیال یوسفی در اوزان ۶۲ و ۶۶ کیلوگرم به مدال برنز رسیدند. همچنین در مسابقات بانوان و بخش Gi که تیم ایران با ۵ ورزشکار حضور داشت، نگین احمدی پویا در وزن ۵۳ کیلوگرم و عاطفه ریاحی در وزن ۷۱ کیلوگرم به مدال برنز رسیدند.

حریفان تیم ملی فوتبال ساحلی در مسابقات جام بین قاره ای معرفی شدند
تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در گروه دوم رقابت‌های جام بین قاره‌ای با تیم‌های آمریکا، مصر و روسیه همگروه شد. این مسابقات ۱۱ تا ۱۵ آبان ماه برگزار می شود. در گروه اول رقابت های جام بین قاره ای تیم های امارات، تاهیتی، برزیل و لهستان حضور دارند.

چالش دوباره ورزش به خاطر اساسنامه فدراسیون ها
طی این هفته رو به پایان صحبت های زیادی پیرامون کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و اختلاف این دو نهاد مطرح بود. ماجرا از ارسال نامه IOC به کمیته ملی المپیک مبنی بر شفاف سازی در مورد اساسنامه فدراسیون ها ایجاد شد. به دنبال ارسال این نامه بود که کیومرث هاشمی از وزیر ورزش خواست انتخابات فدراسیون ها را تا زمان اصلاح اساسنامه آنها لغو کند. این در حالی بود که در متن نامه ارسالی از IOC که البته کمیته ملی المپیک اصلا آن را منتشر نکرد، هیچ اشاره ای به لغو انتخابات نشده بود. در هر صورت کمیته ملی المپیک طی این هفته به خاطر این نامه و نپرداختن رسانه ای به آن بسیار مورد انتقاد قرار گرفت.

حساسیت ایران - کره جنوبی قبل از آغاز بازی
دیدار تیم های ایران و کره جنوبی در چارچوب رقابت های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ سه شنبه شب هفته آینده یعنی شب عاشورا برگزار می شود. برگزاری بازی در این زمان انتقادهایی را از سوی برخی به دنبال داشت که منجر به رایزنی مسئولان فدراسیون با کنفدراسیون فوتبال آسیا برای لغو بازی در این روز شد اما این رایزنی ها هیچ نتیجه ای نداشت و براساس آخرین اخبار این دیدار روز ۲۰ مهرماه و از ساعت ۱۸ در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد.

افشاگری علیه علیرضا منصوریان
دریافت پیشنهاد از یک تیم انگلیسی که با تایید علیرضا منصوریان هم همراه شد مشکلات زیادی را برای سرمربی استقلال ایجاد کرد و در حالی که وی همچنان اصرار داشت که این دعوتنامه وجود دارد، باشگاه برایتون انگلیس در پاسخ به نامه یکی از رسانه های ورزشی ایران اعلام کرد که چنین پیشنهادی را به منصوریان ارائه نکرده و حتی چیزی هم در مورد این سرمربی نشنیده است!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نوذر
-
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۵
۰
۰
شاید تیم برایتون نبوده و مثلا تیم برتون یا بریجتون بوده..... از این تشابه های تلفظی در انگلیسی زیاده......شما ناراحت نكنید خودتونو......هزاران باشگاه ریز و درشت و محلی در انگلیس وجود داره.....
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها