روز گذشته مهدی تاج در برنامه ورزش و مردم حرف های جالبی را مطرح کرد.
کد خبر: ۹۵۱۴۰۲
هشدار جدی فیفا دیدار ایران و کره جنوبی / ایران به پای بارسلونا می سوزد!

به گزارش جام جم آنلاین ، 11 اکتبر یا 20 مهرماه بازی ایران و کره برگزار می شود. این روز مقارن است با روز تاسوعای حسینی. اهمیت این روز باعث شد تا تلاش هایی برای تغییر برگزاری روز این مسابقه انجام شود. اما تقویم فیفا این را نمی پذیرد. تقویم فیفا بر اساس ادعای تاج رییس فدراسیون فوتبال تا سال 2022 تدوین شده است و تغییر در آن ممکن نیست. از سویی برخی نگران این هستند که در روز برگزاری دیدار ایران و کره پس از گلزنی ایران تماشاگران در ورزشگاه بخواهند شادی کنند. مهدی تاج می گوید در روز برگزاری این مسابقه شعائر مذهبی سر داده خواهد شد و گوشواره های ورزشگاه آزادی مشکی می شود و علاوه بر آن پرچم های مشکی بزرگی در ورزشگاه به اهتزاز در خواهد آمد. البته تاج می گوید که پای جریمه هم ایستاده اند.

تاج در ادامه برنامه ورزش و مردم توضیح داد: «بازهم ما ادامه دادیم و بعد از نامه نگاری ها با وزارت خارجه، 27 مردادماه به سوئیس رفتیم و با اینفانتینو صحبت کردیم. آنجا بحث های زیادی مطرح شد و گفتیم که آن روز برای ما روز بسیار مهمی است. اینفانتینو به ما گفت که امسال نمی توانیم کاری کنیم اما می توانیم کاری کنیم که سال های بعد این اتفاق رخ ندهد. حتی بحث انصراف را مطرح کردیم که گفتند 3 بازی شما با نتیجه 3 برصفر می شود که در آن صورت به جام جهانی نمی رفتیم.»

البته سه بر صفر شدن مسابقه بدترین حالت ممکن است اما همین اکنون هم خطرات بزرگی برای فوتبال ایران وجود دارد.

بر طبق هشداری که فیفا در تاریخ پانزدهم ژوئن سال جاری داد از این پس فعالیت های سیاسی و مذهبی در ورزشگاه و هر اتفاقی که ارتباطی با ورزش نداشته باشد به شدت با واکنش روبرو خواهد شد. این اولتیماتوم فیفا از فعالیت های سیاسی هواداران بارسلونا برمی خیزد، هوادارانی که مدام با خود پرچم ایالت خود مختار کاتالان را به ورزشگاه ها می برند و خواهان جدایی این ایالت از خاک اسپانیا هستند. سخت گیری های بیشتر فیفا به خاطر همین بارسایی ها شدت گرفت. شعارهای مذهبی در دیدار ایران و کره جنوبی می توانست بسیار عادی باشد (چیزی که در سال های گذشته به دفعات اتفاق افتاد) اما اینبار فیفا با سخت گیری بیشتری به قضایا نگاه می کند. به یاد می آوریم زمانی که استقلال در یکی از بازی های خود در لیگ قهرمانان آسیا در بین دو نیمه مراسم تعزیه و سینه زنی گرفت و هیچ اتفاقی هم نیفتاد.

به هر حال دیدار ایران و کره جنوبی در انتخابی جام جهانی 2016 می تواند بستر اتفاقات زیادی باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
آبی ریزه گیر
-
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
۰
۰
آقایان بهترین وراحتترین كار اینه گل نزنیم تا شادی هم نكنیم ، تازه اگه شد گل بخوریم كه دیگه بهتر!!!
بهلول
-
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
۰
۰
الهی بمیرم برای حل این موضوع تا سوئیس رفتید ؟خسته نباشیدومتشكریم از اینكه به ارزشهای دینی احترام گذاشته وزحمت وخستگی این سفر طاقت فرسا را بخود دادید.
ناشناس
-
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
۰
۰
بعد از نامه نگاری ها با وزارت خارجه، 27 مردادماه به سوئیس رفتیم و با اینفانتینو صحبت كردیم..... آی این موقع سال دامنه های آلپ چه آب وهوایی داره.چقدر قشنگه .

نیازمندی ها