مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران خبر داد:

واگذاری عملیات حفاری به بخش خصوصی

معاون شرکت ملی حفاری ایران خبرداد:

159 هزار متر حفاری برای نفت و گاز

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری از تحقق 159 هزار متر حفاری چاه‌های نفت و گاز در نیمه نخست سال جاری در مناطق خشکی و دریایی کشور به وسیله ناوگان این شرکت خبر داد.
کد خبر: ۹۵۰۶۱۵
159 هزار متر حفاری برای نفت و گاز

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از خوزستان، حمیدرضا خوشایند گفت: از ابتدای فروردین تا پایان شهریورماه امسال در مجموع 98 حلقه چاه نفت و گاز حفر و تکمیل شده است.

وی افزود: از این تعداد چاه 32 حلقه توسعه‌ای توصیفی، یک حلقه اکتشافی و 65 حلقه تعمیری و تکمیلی بوده است، افزود: از این چاه‌ها 55 حلقه در گستره عملیاتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب حفاری و آماده بهره‌برداری شده است.

خوشایند تصریح کرد: از مجموع چاه‌ها 28 حلقه مربوط به شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) در میادین مشترک آزادگان و یاران جنوبی در منطقه غرب کارون، 7 حلقه چاه در حوزه عملیاتی شرکت نفت فلات قاره، 4 حلقه در موقعیت شرکت نفت مناطق مرکزی، 4 حلقه در حوزه فعالیت شرکت نفت و گاز اروندان و شرکت سروک آذر بوده است.

وی با اشاره به جابجایی 97 دکل حفاری در دست کم 10 استان نفتخیز در شش ماه اول امسال، گفت: این عملیات که از سوی مدیریت خدمات شرکت توسط بخش ترابری سنگین این مدیریت صورت می‌گیرد، نقش مهم و اساسی در شتاب بخشیدن به اجرای برنامه‌های حفاری در مناطق مختلف کشور دارد.

خوشایند به حفاری و تکمیل 25 حلقه چاه از ابتدای امسال تاکنون به مدت 448 روز زودتر از برنامه تعیین‌شده از سوی شرکت‌های متقاضی اشاره و خاطرنشان کرد: مدت پیش‌بینی‌شده برای حفر این چاه‌ها از سوی کارفرما یک هزار و 544 روز تعریف شده بود.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری ادامه داد: با تمهیدات بکار گرفته شده و تلاش شبانه روزی متخصصان و کارکنان این شرکت در بخش‌های عملیاتی و پشتیبانی و تعامل با شرکت‌های متقاضی، حفاری این چاه‌ها در مدت یک هزار و 96 روز به اتمام رسید.

وی با بیان این که جلوافتادگی عملیات حفاری و تکمیل چاه‌ها از نظر شتاب بخشی در تحقق برنامه‌های شرکت ملی نفت ایران و افزایش تولید دارای ارزش اقتصادی بالایی است، گفت: این موفقیت همچنین موجب ترخیص زودهنگام دکل و کاربست دستگاه حفاری در موقعیت‌های جدید خواهد شد. خوشایند با اشاره به این‌که این شرکت هم اکنون بخش عمده‌ای از بازار حفاری کشور را در اختیار دارد، خاطرنشان کرد: ناوگان شرکت ملی حفاری ایران در زمان حاضر متشکل از 75 دستگاه حفاری سبک، سنگین و فوق سنگین خشکی و دریایی است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری افزود: بیش از 40 دستگاه حفاری این شرکت هم اکنون در میادین نفت و گاز در گستره عملیاتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در چرخه عملیات قرار دارند و مابقی نیز در حوزه‌های فعالیت شرکت‌های مهندسی و توسعه نفت، فلات قاره، نفت مناطق مرکزی، نفت و گاز اروندان، سروک آذر و نفت وگاز پارس مستقر و در حال حفاری چاه‌های توسعه‌ای، توصیفی، اکتشافی و تعمیری تکمیلی هستند.

وی توضیح داد: اهتمام ویژه وزارت نفت در سرعت بخشیدن به اجرای پروژه‌ای توسعه‌ای در میادین مشترک است و اکنون 17 دکل حفاری خشکی و دریایی شرکت در میدان‌های مشترک نفتی در غرب کارون در استان خوزستان و استان ایلام و همچنین در فاز 14 میدان گازی پارس جنوبی در مدار عملیات قرار دارند.

خوشایند خاطرنشان کرد: در سال جاری افزایش دست کم چهار دکل سنگین و فوق سنگین خشکی پیش‌بینی‌شده که یک دستگاه آن هم اکنون در مدار عملیات قرار گرفته است و ضمن این‌که تعمیرات اساسی و روزآمدسازی دکل‌ها نیز در دستور کار قرار دارد.

محمد علاف پور - خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها