کمتر از 48 ساعت به اولین مناظره زنده انتخاباتی بین دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان و هیلاری کلینتون نامزد دموکرات ها باقی مانده است.
کد خبر: ۹۴۹۱۹۷
بلندی قد مجری، مسئله اول مناظره انتخابات آمریکا شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از اداره پژوهش خبری صدا و سیما، این مناظره ساعت هشت شب دوشنبه 26 سپتامبر به وقت آمریکا (حدود چهار و نیم بامداد روز سه شنبه ششم مهر به وقت تهران) درمقابل دوربین رسانه ها در دانشگاه هافسترا در ایالت همپستد برگزار خواهد شد.

نمودار جستجوی نام لستر هولت در یک هفته گذشته در موتور جستجوگر گوگل

اما میزان جستجوی نام مجری اولین مناظره نتایج جالب توجهی را به همراه دارد؟ در بین جستجوی کاربران سوالات مهمی مطرح شده است که 5 سوال مطرح به ترتیب میزان جستجو عبارتند از:

1-لستر هولت کیست؟

2-قد لستر هولت چه قدر است؟

3-آیا لستر هولت دموکرات است؟

4- چه کسی جایگزین لستر هولت می شود؟

5-آیا لستر هولت جمهوری خواه است؟

اما بد نیست نگاهی به سوابق لستر هالت مجری اولین مناظره بیاندازیم:

لستر هولت متولد 8 مارس 1959 و 57 ساله و مجری اخبار شبانگاهی شبکه خبری NBCپربیننده ترین برنامه خبری آمریکا است. او قبل از سال 2000 و آمدن به ان بی سی در شبکه سی بی اس مشغول به کار بوده است. این مناظره اولین سابقه او در اجرای مناظرات انتخاباتی ریاست جمهوری است. هر چند او زمستان گذشته سابقه اجرای یکی از مناظره های حزبی دمکرات زا بر عهده داشت.

قد مجری تلویزیونی مناظره انتخابات مسئله اول کاربران آمریکایی


نحوه انتخاب مجری مناظره در انتخابات آمریکا

مجری مناظره های انتخابات ریاست جمهوری از سوی کمیسیون مناظرات انتخاباتی انتخاب می شود که یک سازمان خصوصی و غیر حزبی است. این کمیسیون اعلام کرده است که در انتخاب مجری سه معیار را مدنظر قرار می دهد؟

یک) آشنایی با نامزدها و مسائل عمده مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری؛

ب) با تجربه بودن در اجرای زنده خبر تلویزیونی

ج) داشتن درک کافی در مورد مناظره که بیشتر زمان و توجه آن بر روی کاندیداها و مواضع آنها متمرکز است.(مجریان مناظره خود موضوعات بحث و سوالات را تعیین می کنند).

نحوه انجام مناظره

این مناظره 90 دقیقه ای از شش بخش 15 دقیقه ای تشکیل شده و آگهی بازرگانی در جریان برگزاری آن پخش نمی شود. سوال ها درباره جهت گیری آمریکا، دستیابی به موفقیت و تامین امنیت آمریکاست.
30 دقیقه به بحث در مورد هر یک از موضوع های مناظره اختصاص خواهد داشت. گرداننده مناظره هر بخش 15 دقیقه ای را با یک سوال آغاز کرده و هر نامزد دو دقیقه فرصت پاسخگویی دارد. نامزدها می توانند در مورد پاسخ رقیب خود نیز اظهار نظر نمایند. گرداننده مناظره می تواند از فرصت باقیمانده برای طرح سوال های دیگر استفاده نماید.


قد لستر هولت پرتکرارترین سوال کاربران

قد لستر هولت یکی از پرتکرارترین سوالات کاربران آمریکایی در رسانه ها بوده است. به نظر می رسد از نظر کاربران این ویژگی در نتیجه مناظره تلویزیونی نقش دارد. قد لستر هولت 188سانتیمتر اعلام شده است، ترامپ هم هم قد او و 188 سانتیمتر است اما قد هیلاری 167 سانتیمتر است.

قد مجری تلویزیونی مناظره انتخابات مسئله اول کاربران آمریکایی


دموکرات خواندن لستر هولت از سوی ترامپ

دوتالد ترامپ در مورد لستر هولت در گفتگو با مجری شبکه فاکس نیوز گفته است: «لستر هولت،» مجری جمهوری خواه شبکه تلویزیونی ان بی سی و گرداننده اولین مناظره ریاست جمهوری دور نهایی رقابت ها در 26 سپتامبر سال جاری میلادی در واقع یک دموکرات است. ترامپ در ادامه با اشاره به اینکه تمامی افراد فعال در رسانه های آمریکا دموکرات هستند، نظام مطبوعاتی این کشور را بسیار ناعادلانه خواند. اما رسانه ها اعلام کرده اند که او برای شرکت در رای گیری از ایالت نیویورک به عنوان جمهوری خواه ثبت نام کرده است.

پربیننده ترین مناظره تاریخ آمریکا؟

رکورد بینندگان مناظره های ریاست جمهوری 80 میلیون و 600 هزار نفر و مربوط به مناظره سال 1980 میان جیمی کارتر دمکرات و رونالد ریگان جمهوریخواه است. بسیاری از تحلیلگران معتقدند که مناظره روز دوشنبه بینندگان بیشتری خواهد داشت.

پژوهشگر؛ دکتر هادی البرزی - 4 مهر ماه 1395

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها