نجات مرد اعدامی از چوبه دار در آستانه عید غدیر

مردی که به خاطر اختلاف مالی شریک خود را به قتل رسانده بود، با رضایت اولیای دم از مجازات مرگ نجات یافت.
کد خبر: ۹۴۷۰۲۹
نجات مرد اعدامی از چوبه دار در آستانه عید غدیر

به گزارش جام‌جم، در این پرونده شاهرخ متهم است سال 88 شریک خود را در کارگاه با ضربه چاقو به قتل رسانده است. ماموران پس از اطلاع از جنایت، تحقیقات خود را آغاز کردند که همسر مقتول گفت: شریک شوهرم به من ابراز علاقه می‌کرد. حتی یک بار مدعی شد برای به دست آوردن من، شوهرم را از سر راه برمی‌دارد . حالا احتمال می‌دهم او قاتل است.

در ادامه شریک مقتول به نام شاهرخ تحت تعقیب قرار گرفت و سال 89 دستگیر شد. او در بازجویی‌ها گفت: من به همسر مقتول علاقه داشتم، اما به خاطر او مرتکب قتل نشدم؛ بلکه انگیزه‌ام اختلاف مالی بوده است.

شاهرخ پس از محاکمه در شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران به قصاص محکوم و حکم مجازاتش در دیوان عالی کشور تائید شد.

قاتل درحالی که در یک‌قدمی چوبه دار قرار داشت، توانست رضایت اولیای دم را کسب کند و دیروز از جنبه عمومی جرم در شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد.

قاتل در این جلسه در دفاع از خود گفت: من و مقتول چند سال با هم شریک بودیم و رفت و آمد خانوادگی داشتیم. در کار با هم مشکلی نداشتیم، اما پس از مدتی اختلاف مالی پیدا کرده و بر سر همین هم مرتکب قتل شدم. البته به همسر مقتول علاقه داشتم، اما رابطه‌مان آنقدر جدی نبود که به خاطر آن، دست به قتل بزنم. روز حادثه در کارگاه باهم درگیر شدیم و ناخواسته شریکم را کشتم. از قتل پشیمانم و در زندان در کلاس‌های قرآن و اخلاق شرکت کرده و سابقه درگیری ندارم.

وی در آخرین دفاعیاتش گفت: درخواست دارم بین این دو عید، حکم آزادی مرا صادر کنید. اولیای دم مرا بخشیدند و حالا درخواست بخشش از دادگاه را دارم. دیگر از زندان خسته شده‌ام. برای کسب رضایت 130 میلیون تومان پول نقد و یک ملک به ارزش 260 میلیون تومان به اولیای دم دادم و باید زندگی‌ام را از نو بسازم. می‌خواهم اگر افرادی را دیدم که با هم دعوا می‌کنند میانجی‌گری کنم تا مشکلشان حل شود و به سرنوشت من دچار نشوند. بعضی افراد فکر می کنند که اگر دعوا کردند مجازاتشان حبس یا دیه است اما نمی‌دانند گاهی قتلی رخ می‌دهد و آینده خود را خراب می کنند و باید برای اعدام روزشماری کنند.

پس از دفاعیات مرد زندانی، قضات وارد شور شدند تا حکم دادگاه را صادر کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
محمد
-
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
۰
۰
نمی دونم چرا همه در زندان كلاس قران میرند درحالیكه باهاشون صحبت كنی شده اند یه قاضی مجرب كه جزای هر جرمی را می دونند بعدشم اومدی بیرون میانجی گری نكن چون یكبار از مرگ رهایی یافته ای اینبار می زنند وسط دعوا تورا می كشند
قاسم
-
۰۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
۰
۰
بابا اخه بخشش قاتل خون اشام كه فردی رو كشته چه ربطی به عید غدیر داره كه بخشیده شه .
روح الله
-
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
۰
۰
چرا ما همه وجودمان را در دنیا خلاصه میكنیم //// دوستت به تو اعتماد كرده بعد تو نگاه شیطانی به زنش داری // زنش هم مقصره كه قاتله قبلا بهش گفته بوده ازش خوشش میاد اما هیچ عكس العملی نداشته اونم همچین بدش نم امده تا خیانت كنه /// شریك شدن در كار با مرد غریبه فقط باید در محل كار بمانند نه اینكه پسر خاله شن بیان خونه هم مثل برادر شن بعدشم اینطور شه /// اگه به خونه مقتول برید حتما ردپایی از ماهواره هم پیدا میكنید كه ماهواره فرزند خوانده شیطان بزرگ است پس لعنت بر امریكا

نیازمندی ها