پسر جوان که در یک زورگیری دست به جنایت زده بود پس از 7 سال در یک قدمی چوبه دار از سوی اولیای دم بخشیده شد.
کد خبر: ۹۴۴۸۹۲
بخشش جوان اعدامی پس از 7 سال +عکس بازسازی صحنه

به گزارش جام جم آنلاین از رکنا، ساعت 10 شامگاه اسفند ماه سال 88 ماموران کلانتری 190 مجیدیه در جریان حمله مرگبار 3 جوان موتور سوار به مرد میانسالی در خیابان 16 متری مجیدیه قرار گرفتند و با حضور در صحنه مرگبار با جسد مرد 46 ساله که غرق خون روی زمین افتاده بود روبرو شدند.

ماموران در تحقیقات ابتدایی پی بردند که 3 جوان زورگیر با حمله به طعمه اشان با چاقو ضرباتی به این مرد زده و پس از سرقت کیف دستی سوار بر موتور پا به فرار گذاشته اند.

بدین ترتیب تیمی از ماموران اداره 10 پلیس آگاهی تهران همراه بازپرس ویژه قتل در صحنه جرم حاضر شده و پس از تحقیقات ابتدایی تجسس ها برای دستگیری عاملان این زورگیری مرگبار کلید زده شد.

ماموران در ادامه تحقیقات متوجه شدند که 2 سرقت دیگر نیز در همان زمان جنایت از سوی 3 زورگیر موتور سوار صورت گرفته است و طعمه های این زورگیران خشن برای شناسایی آنها در برابر آلبوم مجرمان سابقه دار قرار گرفتند.

ردیابی های پلیسی ادامه داشت تا اینکه مرد میانسالی با مراجعه به کلانتری 102 پاسداران ماجرای عجیبی را فاش کرد و همین کافی بود تا ماموران خود را در یک قدمی 3 زورگیر خشن ببینند.

پدر میانسال به ماموران گفت: چند روز پیش متوجه پول زیادی در جیب پسرم شدم و او را زیر نظر داشتم که در تماس تلفنی که پسرم با یکی از دوستانش داشت شنیدم همراه 2 تن از دوستانش دست به زورگیری زده اند.

در ادامه ماموران به سراغ پسر جوان که فرید نام داشت رفته و پس از دستگیری اش مشخص شد که وی همراه 2 تن از دوستانش در منطقه مجیدیه دست به سرقت زده اند.

فرید در اعترافاتش گفت: روز حادثه با دوستانم مشروبات الکلی خورده بودیم و سوار بر موتور بودیم که به میلاد و محمدرضا پیشنهاد دادم تا از عابرپیاده ای زورگیری کنیم و در نخستین سرقت مرد جوانی را که قصد داشت از پل عابرپیاده بالا برود هدف زورگیری مان قرار دادیم و سپس با پیشنهاد محمدرضا چاقو خریدیم تا راحت تر دست به سرقت بزنیم.



وی افزود: ساعت 10 شب بود که با مرد میانسالی که قصد عبور از خیابان را داشت روبرو شدیم و با محمد رضا و میلاد به سراغش رفتیم و مجبور شدیم با چاقو 2 ضربه به مرد میانسال بزنیم و بعد از آن سرقت دیگری را انجام دادیم و به خانه هایمان رفتیم.

ماموران در ادامه با اطلاعات به دست آمده به سراغ 2 همدست فرید رفته و پس از دستگیری ، آنها به زورگیری هایشان اعتراف کردند اما باور نداشتند که مرد میانسال با ضربات چاقو به کام مرگ فرو رفته است.

پس از اعترافات 3 متهم، روز 17 اسفند همان سال بازسازی صحنه جنایت با حضور بازپرس شاهنگیان در محل حادثه برگزار شد.



در ادامه روز 20 آذر ماه سال 89 میلاد که از سوی بازپرس پرونده قاتل شناخته شده بود در شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران پشت تریبون دفاع قرار گرفت و در اعترافاتش گفت: شب حادثه با دوستان مشروبات الکلی خورده بودیم و برای کیف قاپی به خیابان زدیم و زمانیکه به سراغ طعمه مان رفتیم او در برابر ما مقاومت کرد که مجبور شدم با چاقویی که محمدرضا خریده بود ضرباتی به طعمه مان بزنیم و کیفش را به سرقت ببریم و اصلا قصد کشتن نداشتم و پشیمانم.

در این مرحله قاضی عزیز محمدی همراه 4 قاضی مستشار ، میلاد را به جرم مباشرت در قتل عمدی به قصاص نفس – اعدام - و به اتهام مشارکت در سرقت های مقرون به آزار به 5 سال زندان و 74 ضربه شلاق محکوم کردند و محمدرضا نیز به اتهام مشارکت در سرقت مقرون به آزار به 5 سال زندان و 74 ضربه شلاق محکوم شد و فرید برای معاونت در چهار سرقت به پرداخت 13 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.



در ادامه شعبه 7 دیوانعالی کشور مهر تایید بر این حکم های صادر شده زد و پرونده میلاد برای اجرای حکم به شعبه اول اجرای احکام دادسرای ناحیه 27 تهران ارجاع شد.

خانواده قربانی این جنایت از روز نخست اصرار به اجرای حکم اعدام داشتند اما پس از مدتی پدر قربانی ، قاتل پسرش را بخشید اما فرزندان وی خواستار قصاص بودند.



بنا به این گزارش، در حالیکه پرونده در یک قدمی اجرای حکم بود خانواده قربانی جنایت صبح امروز 23 شهریور ماه با حضور در دادسرای امور جنایی تهران در شعبه اول اجرای احکام به مناسبت عید قربان حاضر به بخشش قاتل پدرشان شدند و میلاد که در یک قدمی مرگ بود از قصاص نجات پیدا کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۷
حسن
-
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
۰
۰
واقعا متاسفم كه قاتل زورگیر به این سادگی بخشیده شد بابا اصلا بخشش قاتل به عید قربان چه ربطی داره زورگیر یگ انسان بیگناه رو كشته بعد اولیای دم قاتلو به این راحتی می بخشنند بخاطر عید قربان بابا عقلم خوب چیزی یه پس غیرت كجا رفته . واسلام.
نرم افزار موبایل
-
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
۰
۰
خسته نباشید دوباره از سر بگیرید تا اعدام بعدی
دار مكافات
-
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
۰
۰
برای چی میبخشین ...؟ دوباره كارشو شروع میكنه !!
مجید
-
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
۰
۰
چرا باید این فرد رو ببخشن كه از روی عمد و برای سرقت آدم می كشد. اگر دوباره مرتكب قتل شود چه باید كرد؟
سهیل
-
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
۰
۰
ای بابا كسی كه زورگیری كرده و ادم كشته اخه باید بخشیده بشه ؟
محمدرضا
-
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
۰
۰
مگر ریاست محترم قوه قضائیه در تلویزیون و در اخبار اعلام نكردند كه هر كسی با سلاح سرد اخاذی كند جرمش اعدام است؟ چرا مردم بی گناه باید تاوان بی تدبیری ها را بخورند؟ چرا در كشور مردم امنیت جانی و مالی ندارند؟
لیلا
-
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
۰
۰
واقعا نمیفهمم چرا اینقدر برای بخشش جانی ها و آدمكش ها تبلیغ میكنن. مجازات برای برخی واقعا واجبه. بخشش بی مورد فقط حق مردم بیگناه رو ضایع میكنه و ظالمان رو ظالم تر.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها