معاون مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان ضمن مخالفت با سهم پیشنهادی 49،5 درصدی از رودخانه کرخه برای استان، گفت: سهم خوزستان از این رودخانه حداقل باید 60 درصد باشد.
کد خبر: ۹۴۲۷۵۴
خوزستان 60 درصد آب کرخه را می‌خواهد

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از خوزستان، هوشنگ حسونی‌زاده اظهار داشت: هفته گذشته کمیته سهمیه‌بندی رودخانه کرخه در وزارت نیرو بدون حضور مدیران عامل سازمان آب و برق و شرکت‌های آب منطقه‌ای استان‌های همدان، کرمانشاه، ایلام و خوزستان برگزار شد.

وی افزود: در این کمیته که استانداران استان‌های مذکور در آن حضور داشتند، سهم 49.5 درصدی از رودخانه کرخه برای خوزستان پیشنهاد شد اما این پیشنهاد از سوی ما و استاندار پذیرفته نشد.

حسونی‌زاده ادامه داد: با توجه به این‌که حوضه آبی کرخه در خوزستان حدود 270 تا 280 هزار هکتار اراضی کشاوری را تحت پوشش قرار می‌دهد و تمام این اراضی دارای پروانه و سابقه کشت صدساله هستند و از سوی دیگر حق‌آبه طبیعی تالاب هورالعظیم نیز باید تأمین شود، ما پیشنهاد کمیته تسهیم مبنی بر سهم 49.5 درصدی خوزستان از رودخانه کرخه را نپذیرفتیم.

وی تاکید کرد: 49.5 درصد از رودخانه کرخه نمی‌تواند برای آبیاری 270 تا 280 هزار هکتار و همچنین تأمین حق‌آبه تالاب هورالعظیم کافی باشد. به همین علت درخواست بازنگری و تجدیدنظر در خصوص میزان سهم خوزستان از رودخانه کرخه را دادیم.

معاون مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان تصریح کرد: خوشبختانه هم استاندار و هم معاون امور عمرانی وی از تمام مسائل و قضایا آگاهی دارند و اعتراض خود را در کمیته تسهیم رودخانه کرخه نسبت به سهم پیشنهادشده خوزستان از رودخانه کرخه اعلام کردند.

به گفته این مقام مسئول، مقرر شده تا جلساتی با حضور کارشناسان و با حضور مسئولان سازمان آب و برق و شرکت آب منطقه‌ای برای بررسی میزان سهم خوزستان از رودخانه کرخه تشکیل شود و در نهایت سهم خوزستان در کمیته تسهیم مورد بررسی و تصویب قرار بگیرد.

محمد علاف پور - خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها