درد دل بازنشستگان کشوری با جام جم آنلاین

به فریادمان برسید زیر خط فقر زندگی می کنیم

برخلاف همه کشورهای جهان که دوران بازنشستگی، دوران استراحت و رسیدن به آرامش است و افراد با رسیدن به این سن احساس خشنودی می کننداما در کشور ما به‌دلیل هزینه‌های بالای زندگی ، بازنشستگی تازه آغاز بروز مشکلات جدید است چراکه اغلب این افراد برای تامین مخارج زندگی مجبور به روی آوردن به مشاغلی همچون رانندگی می‌شوند.
کد خبر: ۹۴۲۶۶۴
به فریادمان برسید زیر خط فقر زندگی می کنیم

سن بازنشستگی در ایران به خاطر ویژگی‌های فرهنگی و سنتی موجود یک دوران پرهزینه محسوب می‌شود. از سوی دیگر با این حقوق ناکافی بسیاری از آنها از نظر امنیت اجتماعی، تامین مسکن، ودیگرمخارج زندگی دچار مشکلات عدیده‌ای هستند. هرچند که دولت با کمک‌های غیرنقدی درصدد کمک به این قشر برآمده است ولی اغلب آنان معتقدند که این کمک ها ناچیز است وباری از دوش آنها برنمی دارد .

مشکلات این افراد به قدری زیاد است که هرجا در نشریات ستونی برای بیان مشکلات مردم راه اندازی می شود بخش قابل توجه از این پیام ها را درد دل و شکایت های قشر بازنشسته کشور تشکیل می دهد.در ستون صدای مردم جام جم آنلاین نیز بازنشستگان کشوری گلایه های زیادی در خصوص پرداخت حقوق و دیگر تسهیلاتی که باید به آنان تعلق می گرفت و نگرفته است مطرح شده و تاکنون نیز هیچ مسئولی درصدد پاسخ برنیامده است.

محمدی یکی از کاربران بازنشسته در پیامی از مسئولان دولتی خواسته است که به مشکلات بازنشستگان سنوات قبل از قانون خدمات کشوری که مشکلات مضاعفی دارند رسیدگی کنند.

وی در این باره توضیح می دهد : چون درآن زمان پاداش پایان خدمت شامل حالشان نشده اکنون زندگی فقیرانه ای دارند و حقوقشان نیزبسیار کمتر ازبازنشستگان فعلی است. انتظار می رود دولت یک وام ضروری 30 یا 40 میلیونی با سود 4 درصد با اولویت زمان بازنشستگی به ما محرومین هدیه نماید تا بر مشکلات بسیارزندگی خویش فائق آییم .

کاربر دیگری به نام رحیمی نیز با بیان این که دولت اعلام کرده اختلاف حداقل وحداکثر حقوق 7برابر است، نوشته است : این اختلاف سئوال برانگیز اعث فاصله طبقاتی می شود. این درحالیست که عدالت حکم می کند فاصله ها بین اقشار جامعه کم باشد لذا بهتر است که اختلاف 3 یا 4 برابر باشد تا اقشار ضعیف وبازنشسته هم زندگی قابل قبولی داشته باشند .

یکی از مشکلات عمده بازنشستگان کشور از جمله تامین اجتماعی پاسخگو نبودن مسئولان این سازمان وب وروکراسی پیچیده آن است که به گفته یک بازنشسته تامین اجتماعی تا به حال نتوانسته پاسخ پرسش خود را از مسئولان سازمان دریافت کند

وی با اشاره به اینکه چرا باید با 35 روزکار (با سختی کار) به خاطر اینکه یکسال بیمه بیکاری گرفته است حقوق وی را مستمری رد کنند.آیا جایی هست به کارم رسیدگی و مرا از این بد بختی نجات دهند.

کاربر دیگری نیز نوشت :چرا به فکر حقوق کم بازنشستگان نیستید این درحالیست که حداقل حقوق بازنشستگان باید براساس خط فقر یعنی 2میلیون و300 هزار تومان باشد .

کاربر بازنشسته دیگری نیز در این راستا پیشنهاد داده است : جهت رفع تبعیض حقوق بین بازنشستگان سنوات قبل وبعد که دریافتی زیرخط فقردارند بهتراست به ازاء هرسال بازنشستگی یک درصد به حقوق بازنشستگان غیر مدیر اضافه شود .به عنوان نمونه فردی که ده سال بازنشسته شده ده درصد به حقوقش اضافه شود که جبران سالهای گذشته شود

یک کاربر بازنشسته از کار افتاده نیز برای ما نوشته است : اینجانب یک بازنشسته ازکارافتاده ام که زودتراز موعد با تشخیص کمیسییون پزشکی ازکارافتاده وبازنشست شده ام وبا 25 روزحقوق زندگی می کنم که این حقوق جوابگوی مخارج زندگی من نیست ،حال سوال من از مسولین این است که آیا نباید من بازنشسته که از کار افتاده هستم حقوق کامل دریافت کنم تا بامشکل مواجه نشوم. به خدا شرمنده زن وبچه هستم مسئولین محترم لطفا مارا ازاین فقر وبد بختی نجات بدهید .

جمعی ازبازنشستگان وازکار افتادگان کشوری هم اظهار گلایه کرده اند که دیگر نمی شود با حقوق زیر2میلیون و 500 هزار تومان و با داشتن فرزند دانشجو و انواع مریضی ها و اجاره نشینی زندگی کرد .دولت محترم هرچه سریعتر حداقل حقوق بازنشستگان و ازکارافتادگان راارتقاء دهد تا محتاج نباشند ، مگر ماچند سال دیگر زنده هستیم که بااین بدبختی باید زندگی کنیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۲
غیق
-
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
پس ما تامین اجتماعی ها چه بگیم كه دیگر رمقی نیست .
بازنشسته
-
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
دركشور ما به دلیل بی عدالتی وحقوق كم بازنشستگی . تورم وگرانی . بازنشستگی اغاز اشتغال است!!!!
صمد
-
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
حقوق بازنشتگان را دو و پانصد به بالا كنید هركس اشتغال مجدد داشت خودش بركنار میشود و جلو بیكاری جوانان گرفته میشود
یك ایرانی
-
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
باكمال تأسف باید گفت كه همه مسئولان بخوبی از وضع اسفبار بازنشستگان كشوری و تأمین اجتماعی بخوبی خبر دارند ولی عزمی برای رفع آن وجود ندارد كه اگر چنین نبود بجای دخالت در امور شخصی افراد جلوی حیف و میل ها را می گرفتند
سلیمان
-
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
منكه 10 سال بازنشسته هستم فرهنگی كمكهای غیر نقدی ندیده ام این دیگه چه موضوعیه ما ندیده ایم
حسین
-
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
خداوكیلی اگه احمدی نژاد نبود ما الان هم ۲۰۰ هزار حقوق میگرفتیم
كارمند مفلس
-
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
با داشتن فرزند دانشجو داشتن فرزند تحصیلكرده بیكار خانه اجاره ای گرانی كه روزبروز بیشتر رمق مردم را میگیرد با 2و نیم میلیون هم دردی دوا نمیشود خدا بداد كسانی برسدكه زیر این مبلغ درآمدشان است
یحیی
-
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
به خداوندی خدا قسم 2 تا لیسانس دارم یه فوق لیسانس حقوقم 1 میلیون تومنه خدای من شاهده .
بازنشسته فقیر
-
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
همه بازنشسته ها مدیر نیستند كه بعد از بازنشستگی زندگی مرفعی داشته باشند !!
علی تهرانی
-
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
دلم از خیلی روزا با كسی نیست .تو دلم فریاد و فریاد رسی نیست
شدم اون هرزه گیاهی كه گلاش. پر پر دستای خار و خسی نیست
دیگه دل با كسی نیست. دیگه فریاد رسی نیست
آسمون ابری شده .دیگه خار و خسی نیست
بارون از ابرا سبك تر می پره. هر كسی سر به سوی خودش داره
مث لاك پشت تو خودم قایم. شدم دیگه هیچ كس دلمو نمی بره
دیگه دل با كسی نیست. دیگه فریاد رسی نیست
آسمون ابری شده. دیگه خار و خسی نیست
ماهی از پاشوره بیرون افتاده. شاپركها پراشون زخمی شده
نكنه تو گله ی بره هامون .گذره گرگ بیابون افتاده
دیگه دل با كسی نیست. دیگه فریاد رسی نیست
آسمون ابری شده. دیگه خار و خسی نیست
دلم از خیلی روزا با كسی نیست
نظا م الله مهرانی طالقانی
-
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
به اطلاع میرساند اینجانب ماهیانه مبلغ 1400000حقوق دریافت می كنم بh این مبلغ ده روز هم نمی توانم زندگی كنم هیچ امكانات رفاهی برای بازنشستگان كشوری وبنده قائل نیستند بارها به آقایان ریبعی واسلامیان مكاتبه كردم هیچ عكس العملی صورت نگرفته است. در ضمن فرزندی دارم مدت هفت سال است كه بیكار است وفرزند دیگر بنده دارای همسر وفرزند ومستاجر میباشد..حداقل خواهشمند است حقوق بازنشستگان كشوری را زودتر پرداخت نمایید
علی
-
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
من باسابقه ۲۵ سال كار ملوانی كه شبانه روزی است باهفتاد درصد معلویت ازكار افتاده شده ام
كه تمام در یافتی ام یك ملیون تومان هم نمی شود

نیازمندی ها