هدیه ویژه پوتین به رئیس جمهور چین

رئیس جمهوری روسیه در سفر به شهر هانگجو برای شرکت در نشست سران جی 20، هدیه ویژه ای شامل یک جعبه از انواع بستنی های روسی برای شی جین پینگ همتای چینی خود برد که وی بارها نسبت به آن ابراز علاقه کرده است.
کد خبر: ۹۴۱۷۵۶
هدیه ویژه پوتین به رئیس جمهور چین

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، پوتین یک روز پیش از سفر به شهر هانگجو با مشورت یک بازرگان شهروند چین آگاه شد که رئیس جمهوری این کشور علاقه زیادی به نوعی از بستنی بومی روسی دارد که با شیر غلیظ و خالص تولید می شود.

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه روز دوشنبه با اعلام این خبر، افزود: پوتین تصمیم گرفت این هدیه را برای همتای چینی خود تهیه کند که در جریان ملاقات سران تحویل داد و شی جین پینگ نیز با ابراز خوشحالی فراوان گفت که در سفرهای خود به روسیه همیشه خواستار بستنی های مخصوص روسی هستم.

وی افزود: نخستین برنامه من هنگام سفر به روسیه، خوردن بستنی روسی است که به آن علاقه بسیاری دارم و از رئیس جمهوری روسیه برای انجام این اقدام نیز سپاسگزارم.

همزمان با بازتاب رسانه ای این اقدام پوتین و اظهار نظر رییس جمهوری چین، والری یلخوف رئیس اتحادیه بستنی سازان روسیه با قدردانی از اقدام رئیس جمهوری این کشور برای معرفی تولیدات ویژه روسی کفت: اکنون می توان برای صادرات بستنی به بازار پر مصرف چین اقدام کرد و هیچ محدودیتی نیز در این زمینه وجود ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها