از سوی سازمان حج و زیارت

هزینه پیاده‌روی اربعین اعلام شد

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج با بیان اینکه عراقی‌ها قول آغاز صدور روادید را در این هفته داده بودند که محقق نشد، افزود: طرف عراقی مجدداً قول صدور روادید را در هفته آینده داده است.
کد خبر: ۹۴۰۱۷۳
تعداد ثبت‌نام کنندگان راهپیمایی اربعین از 105 هزار نفر گذشت

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، محسن نظافتی درباره آخرین آمار ثبت‌نام زائرین در سامانه سماح گفت: تا کنون بیش از 105 هزار نفر در این سامانه ثبت‌نام کردند.

وی درباره زمان آغاز صدور روادید برای زائران ثبت‌نام شده، افزود: دستور صدور روادید باید توسط دولت عراق به سفارت و کنسولگری این کشور در ایران ابلاغ شود و ما هم منتظر هستیم.

نظافتی خاطرنشان کرد: مسئولین عراقی در ایران با وزاتخانه‌های کشور و خارجه این کشور جلسات متعددی را برای مشخص شدن نرخ صدور روادید زائران ایرانی برگزار کرده‌اند‌ اما تاکنون منتج به تصمیم نهایی نشده است تا آن را به سازمان حج و زیارت ایران اعلام کنند اما با این حال ما درخواست ثابت ماندن نرخ صدور روادید طبق شرایط سال گذشته را به طرف عراقی اعلام کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه تنها دلیل تأخیر آغاز صدور روادید زائرین ایرانی عدم اعلام نرخ از سوی طرف عراقی‌ است، تصریح کرد: تمامی ظرفیت‌ها و امکانات سازمان حج و زیارت برای دریافت روادید از کنسولگری‌ های عراق آماده است لذا ما منتظر توافق بین 2 کشور درباره نرخ روادید و آغاز صدور آن هستیم.

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه عراقی‌ها قول آغاز صدور روادید را برای این هفته داده بودند اما این امر محقق نشد، افزود: طرف عراقی مجددا قول صدور روادید را در هفته آینده به مسئولان ایرانی اعلام کرده اما تا جایی که ما می‌دانیم سفارت این کشور در تهران به دلیل ایام عرفه چند روزی را در ابتدا و اواسط هفته تعطیل خواهد بود.

وی گفت: هر زمان که عراقی‌ها زمان آغاز صدور روادید را اعلام کنند سازمان حج و زیارت اطلاعیه شماره 2 خود را برای واریز وجوه هزینه‌ها صادر خواهد کرد.

نظافتی با تأکید بر اینکه بیمه زائران برای اربعین سال جاری اجباری است خاطرنشان کرد: برای سهولت در واریز هزینه‌های صدور روادید، تفاهم‌نامه‌ای با بانک مرکزی منعقد شده تا زائرین با پرداخت ریال به بانک‌ سپه به عنوان بانک عامل سفارت عراق در تهران بتوانند روادید را از کنسولگری‌های عراق دریافت کنند سپس بانک مرکزی ریال را به دلار تبدیل کرده و به عراقی‌ها تحویل دهد.

وی با بیان اینکه روادید زائرین راهپیمایی اربعین در کنسولگری‌های تهران، مشهد، کرمانشاه و اهواز صادر خواهد شد گفت: به تدریج و در مهرماه 16 دفتر کنسولگری در زمینه صدور روادید کار خود را آغاز خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
یه ایرانی
-
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
۰
۰
شور حسین است چه ها می كند.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها