زوج آمریکایی - کانادایی اسیر طالبان خواستار کمک شدند

زوج آمریکایی - کانادایی گروگان گرفته شده توسط طالبان اعلام کردند:اگر دولت افغانستان اعدام زندانیان این گروه را متوقف نکند، ما را خواهند کشت.
کد خبر: ۹۳۹۷۸۲
زوج آمریکایی - کانادایی اسیر طالبان خواستار کمک شدند

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، در ویدیوی جدیدی که از یک زوج آمریکایی ــ کانادایی گروگان گرفته شده توسط گروه طالبان منتشر شده است، این زوج اعلام کرده اند: اگر دولت افغانستان اعدام زندانیان طالبان را متوقف نسازد، این گروه آنها را خواهد کشت.

یک زن آمریکایی با همسر کانادایی خود در سال ۲۰۱۲ در سفری سیاحتی به افغانستان از سوی گروه طالبان در ولایت غزنی ربوده شدند.

در ویدیوی ۲ دقیقه‌ای که به‌صورت آنلاین منتشر شده، این زن اهل پنسیلوانیای آمریکا در کنار شوهر کانادایی خود دیده می‌شود و می‌گوید: اگر دولت افغانستان به اعدام زندانیان گروه طالبان پایان ندهد، این گروه آن‌ها را خواهد کشت.

در این ویدیو، خانم «کولمن» با صدای آهسته در حالیکه چشمانش به زمین دوخته شده است، می‌گوید: اعضای طالبان به ما گفته اند دولت افغانستان برخی از زندانیان ما را اعدام کرده‌اند و باز هم تصمیم دارند که زندانیان دیگری را اعدام کنند. اگر این کار صورت گیرد، گروه طالبان وی، شوهر و فرزندانش را خواهند کشت.

از سال ۲۰۱۴ تا کنون، این اولین‌ بار است که ویدیویی از این زوج آمریکایی ــ کانادایی، منتشر شده است. تاکنون این ویدیو از سوی نهادهای آمریکایی تایید نشده است و وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده است در حال بررسی این ویدیو است.

پیش از این پدر و مادر خانم کولمن، دو ویدیوی کوتاه از این زوج که در بند طالبان به سر می‌بردند، منتشر کرده‌اند.

در ماه گذشته جیمز و لین کولمن، والدین خانم کولمن گفته بودند: آنها در ماه نوامبر نامه‌ای توسط یک جناح بی‌طرف از دخترشان دریافت کرده‌اند.

در این نامه آن‌ها از تولد دومین نوه خود مطلع شده اند.

جیمز کولمن، پدر خانم کولمن پس از دریافت این نامه با انتشار ویدیویی خطاب به «ملا هیبت‌الله آخوند زاده» رهبر گروه طالبان گفته بود: از دریافت چنین خبری خوشحال‌کننده تشکر می کنم. ما از این مهربانی‌ شما بسیار خرسند شدیم. ما بی صبرانه منتظریم دخترمان را دوباره ببینیم و نوه خود را به آغوش بگیریم. عزیزانی را که مدت بسیار طولانی چشم به راهشان هستیم.

زمانی که این زوج آمریکایی ــ کانادایی در سال ۲۰۱۲ به افغانستان سفر کرده بودند، خانم کولمن حامله بود و از آن زمان تا کنون که چهار سال می‌گذرد، دومین فرزندشان را در زندان طالبان به دنیا آورده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
حمدالله استانكزی
-
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
۰
۰
اینشالله بدست مجاهدین قهرمان ما این كفار به هلاكت خواهند رسید ، ای كافران بسوزید كه دوزخ جای شماست
حمدالله استانكزی
-
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
۰
۰
زنده باد مجاهدین

نیازمندی ها