شبکه فاکس‌نیوز گزارش کرد که تقابل‌های خطرناک میان نیروی دریایی ایران و آمریکا بسیار رایج‌تر از برآوردهای پیشین پنتاگون می‌باشد.
کد خبر: ۹۳۹۴۹۹
آمار رویارویی‌های دریایی ایران و آمریکا بیش از ارقام اعلامی پنتاگون

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، شبکه «فاکس‌نیوز» در گزارشی نوشت که تقابل خطرناک میان شناورهای ایران و آمریکا بسیار رایج‌تر از برآوردهای پیشین است.

هفته گذشته یک مقام وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که درگیری‌های خطرناک بین شناورهای ایران و آمریکا در خلیج فارس در سال 2016 نسبت به زمان مشابه در سال گذشته 50 درصد افزایش یافته است.

طبق گفته این مقام دفاعی آمریکا، در اولین نیمه سال 2016، 19 تقابل خطرناک بین شناورهای ایران و آمریکا و وجود داشته که نیروی دریایی آمریکا این تقابل‌ها را «ناامن و غیرحرفه‌ای» خوانده بود. در اولین نیمه سال 2015، شمار این تقابل‌ها 10 مورد بود.

این آمار و ارقام بعد از گزارش روز جمعه فاکس‌نیوز منتشر شد که تأکید کرده بود چنین تقابل‌هایی در سال جاری میلادی بیش از 50 درصد بوده است.

با اینحال، یک مقام دفاعی آمریکا روز گذشته اعلام کرد که نیروی دریایی آمریکا آمار و ارقام خود را اواخر هفته مورد بررسی قرار داده است و برخی از آنها را مجدداً طبقه‌بندی کرده است.

طبق این گزارش، فرماندهی مرکزی آمریکا در ماه ژوئیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که 26 تقابل خطرناک در اولین نیمه 2016 صورت گرفته است.

ارقام جدید نشان می‌دهد که در اولین نیمه سال جاری میلادی، میزان تقابل‌های شناورهای ایران و آمریکا بیش از این آمار بوده است که البته خود این آمار کمتر از برآوردهای اولیه فرماندهی مرکزی آمریکا است.

بعلاوه، طبق این آمار، از ماه ژوئیه 11 تقابل خطرناک وجود داشته و تنها در هفته گذشته، چهار تقابل با ایران وجود داشته که یکی از آن‌ها کشتی نیرو دریایی آمریکا را وادار به شلیک تیر هشدار کرد.

در مجموع، 30 تقابل خطرناک بین شناورهای ایران و آمریکا تابحال در سال جاری میلادی وجود داشته است که این تقابل‌های صورت گرفته با ایران در 8 ماه اخیر بسیار خطرناک‌تر از تقابل‌های شناورهای ایران و آمریکا در تمامی سال گذشته میلادی بوده است.

طبق گفته مقام آمریکایی، در سال 2015، 24 تقابل ناامن با شناورهای ایران ثبت شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
روح الله
-
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
۰
۰
در یك كلمه امریكا فقط پشم است///همه با هم با خرید لوازم التحریر ایرانی به اقتصاد خانواده ای ایرانی كمك كنیم
كماندوی دریایی نیروی دریایی سپاه
-
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
۰
۰
هشدار میدهیم به آمریكایی ها كه كوچكترین غلطی در خلیج فارس , تنگه هرمز , دریای امان انجام دهید جهنمی سوزان برایتان خواهیم درست كرد كه وقتی نام ایران و ایرانی و خلیج فارس و تنگه هرمز را بیاورید شعله های دروازه های جهنم رو در چشمان خود نظاره كنید , دوران قلدری , یاوه گویی گذشته است امروز مردم جهان بیدار , آگاه , متفكر هستند و آزاده .
نرم افزار موبایل
-
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
۰
۰
احسن
حمید
-
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
۰
۰
دلیلی ندارد ناو های جنگی آمریكا یا انگلیس یا هر كشور متجاوز دیگری در آبهای منطقه با اطمینان و حس امنیت عبور و مرور كنند.
نرم افزار موبایل
-
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
۰
۰
در هرصورت مراقب چهره و ابروی ایران باشید و حسن رفتار دیپلماتیك یادتون نره

نیازمندی ها