شیرعلی مرادی وهرانی پیرمرد ۷۵ ساله با اظهار گلایه‌مندی گفت: نزدیک به دوسال است یارانه‌اش قطع شده و هیچ یک از مسئولین جواب‌گو نیستند.
کد خبر: ۹۳۹۰۷۳
یارانه پیرمرد ۷۵ ساله روستایی قطع شد!

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، در یک سال گذشته بارها و بارها از سخنگوی دولت شنیده ایم که یارانه نیازمندان قطع نخواهد شد.

ولی شیرعلی مرادی وهرانی از روستای وهران در نزدیکی شهر ماهنشان گفت: پیرمرد 75 ساله هستم که از کار افتاده و توانایی تأمین امرار معاش زندگی را ندارم و به خاطر 45 هزار تومان به هر دری که زدم پاسخ قانع کننده ای نگرفتم.

وی افزود: من اگر محتاج این مبلغ پول که همه دریافت می کنند نبودم چرا تو این سن و سال به هرکسی رو می انداختم که یارانه ام قطع شده است.

مرادی در یک برنامه ای که مسئولین ماهنشان هم حضور داشتند از آنها خواست یارانه او را که قطع شده به وی بازگردانند.

آری، از یک سو سخنگوی دولت تاکید می کند که ، دولت برنامه ای برای قطع یارانه نیازمندان ندارد و از یک سو رسانه ها هر چند وقت یک بار اخباری از قطع یارانه نیازمندان منتشر می کنند.

شاید بتوان تیر ماه سال گذشته را اولین باری دانست که قطع یارانه نیازمندان توجه همه را به خود جلب کرد. درست زمانی که رسانه ها از قطع یارانه یک خانواده شهید خبر دادند.

خبر از سوی خواهر شهید محمد مرادی منتشر شد. وی که در روستای مرزی دزآو پاوه زندگی می کرد و همسرش در جنگ تحمیلی از دو چشم نابینا شده بود، تاکید کرد که از سال 90 با قطع یارانه مواجه شده است.

وی از مسئولان در خواست کرده بود که به موضوع رسیدگی کنند.

هنوز چند ماه از اظهارات این خواهر شهید نگذشته بود که نوبخت در همایش «تببین سیاست های برنامه ششم توسعه» تاکید کرد که یارانه افراد کم بضاعت قطع نخواهد شد.

نوبخت از سویی بر عدم قطع یارانه کم در آمد ها تاکید می کرد که هنوز پاسخی از سوی دولت به یارانه کم در آمد هایی که در ماه ها و سال های قبل قطع شده است داده نشده بود.

هنوز چند ماه از اظهارات مجدد نوبخت و در خصوص عدم قطع یارانه ها نگذشته است که در هفته های گذشته شاهد انتشار خبر قطع یارانه یک خانواده نیازمند دیگر در بجنورد بودیم.

سلطان زارعی در گفت و گو با رسانه ها گفته بود که یارانه وی ازسال 94 قطع گردیده و زندگی وی که پیش از این بنا بوده است، به دلیل بیماری جسمی با لحاف دوزی سپری می شود.

وی تاکید کرده است که بارها برای رفع این مشکل به فرمانداری و ارگان های دیگر نیز مراجعه کرده است، اما تا لحظه تنظیم این گزارش همچنان با مشکل قطع یارانه مواجه است.

ماجرا به همین جا ختم نمی شود و در همین هفته های گذشته گزارش های مشابهی در خصوص قطعی یارانه های نیازمندان در خبرگزاری های رسمی کشور منتشر شده است.

اگر چه در ماه های گذشته شاهد انتشار اخباری مشابه در خصوص قطع یارانه نیازمندان بوده ایم، اما سخنگوی دولت در سفر هفته گذشته خود به یزد نیز، مجدد از قطع نشدن یارانه نیازمندان سخن گفت.

اخبار قطع یارانه نیازمندان در حالی در رسانه ها منتشر می شود که در ماه های گذشته شاهد انتشار خبر فیش های نجومی مدیران در رسانه ها بوده ایم!

انتشار چنین اخباری در رسانه مخاطب را با این سوال مواجه می کند که آیا گرفتن یارانه توسط نیازمندان حرام و گرفتن حقوق نجومی توسط مدیران حلال است؟

چرا سخنگوی دولت از یک سو صاحبان فیش های نجومی را سرمایه های نظام می خواند و از یک سو ، بی توجه به نیازمندانی که یارانه آنها قطع شده است، همچنان بر عدم قطع یارانه نیازمندان تاکید می کند؟

امید است، دولت تدبیر و امید در واپسین سال فعالیت خود فکری به حال یارانه نیازمندان کرده و برای افرادی که در مناطق محروم زندگی می کنند و تنها امیدشان به همین یارانه هاست کاری بکند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۸
ایرانی
-
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
۰
۰
امام خمینی فرموده بود كه یك موی كوخ نشینان را با همه آن كاخ نشینان عوض نمیكند، چه اتفاقی افتاده كه سه دهه بعد از رحلت ایشان دوباره خوی كاخ نشینی در برخی از مسئولان دیده میشود؟ و كسانی كه عاملان این كارند ، كار حرام خود را توجیه میكنند؟
نرم افزار موبایل
-
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
۰
۰
باید تمام یارانه وی بهمراه سودش پرداخت شود
معلم
-
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
۰
۰
چرا راه دوربرویم ' من معلم بازنشسته و سرپرست خانواده ام ' پسرم یك ماشین تویوتا خرید و یا ان هردومون را قطع كردند ' ولی برادرم با داشتن چندین خانه و ماشین و حقوق خوب خودش و خانمش ' همچنان یارانه میگیرند ' خودش میگوید مال ارتش و ناجا را را قطع نمیكنند ' فكر كنم درست برعكس دارند قطع میكنند !!!!
علی
-
۰۷:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
۰
۰
هم اكنون بیش از یكسال است كه به دلیل داشتن پروانه كسب تعمیر بخاری نفتی پدرم كه الان 68 ساله است كل خانواده مان را از یارانه محروم كرده اند و ما بجز خانه ای كه 36 سال ساخت است و حقوق بازنشستگی كه به تازگی 900 هزار تومان شده درآمد دیگری نداریم و دلیل قطع یارانه هم در سایت یارانه ها عبارت " اصناف " قید شده است . انشا ا... تمام حقوقمان از بیت المالی كه در اختیار دولت امید است را آن دنیا از مسئولینی كه زحمت تحمل مجازات گناهانمان را به خاطر اعمالشان می كشند می گیریم
مرد
-
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
۰
۰
آخر به اعتقاد پوك بعضی از مسئولین حقوق نجومی دخایر نظام كم میشود و...!!!
آتش از تهران
-
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
۰
۰
.....(..البته تو مملكت ما عادت بر این هست كه شیپور را از سر گشادش بزنن)...این كار راحتر از اینه كه بگردی نیازمندا را پیدا كنی...بری دنبال ماشین های آنچنانی آخرش نمی فهی از كجا اومده.... یا با كدام پول خریده شده ...حلاله....حرومه....
كی سوارشه....بری دنبال كاخ های آنچنانی.....میبینی بیچاره یه چندتومنی بی ضامن و وثیقه وام گرفته این آلونكو خریده حالا پول نداره قسطشو بده..........نه اینكه خدا نكرده فكر كنید میخواد قسطشو بده...........آخه خدا را خوش می آد یارانشو قطع كنی.....................................نه بابا ولشون كن بیچاره ها را.........حالا... دلایل قطع یارانه كسانی كه در این خبر اومده اولآ ایشان75 سالشه و نمیتونه كار كنه پس احتیاجی هم به پول نداره......خانواده شهدا و معلولین و كارگران....خلاصه بی بضاعتهای جامعه هم پول نمی خوان تعداشون هم زیاده ............خسته نباشی مسئول


آقازاده
-
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
۰
۰
پس آقازاده ها چطوری پورشه سوار بشن ؟
علی
-
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
۰
۰
شما اطلاع رسانی تان خوب است و درست اما درست تر آن است كه اجازه پاسخگویی هم داده شود.یك خبری را منتشر می كنید و در ادامه به زمین وزمان حمله می كنید.كمی هم جانب انصاف را رعایت فرمایید. اكنون مردم درستی ونادرست را به خوبی تحلیل می كنند.

نیازمندی ها