رئیس پارک علم و فناوری خوزستان مطرح کرد:

فعالیت ۶۹ شرکت دانش بنیان در خوزستان

معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از تزریق بیش از 2 هزار میلیارد تومان منابع مالی به شرکت های دانش بنیان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۸۳۵۹
تزریق بیش از 2 هزار میلیارد تومان به شرکت های دانش بنیان

به گزارش جام جم آنلاین از شبکه رادیویی تهران، دکتر علیرضا دلیری، درباره جایگاه علمی کشور در حوزه فناوری گفت: ما در بحث تولید علم در منطقه رتبه اول و در دنیا رتبه 15 داریم، اما در تولید علم به فناوری در گذشته جایگاه خیلی خوبی نداشتیم و دچار ضعف و خلل بودیم که نمی توانستیم به دلایل تامین مالی و نداشتن بازار، علم را به فناوری تبدیل کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: ما در سال 2014 در حوزه نوآوری در رتبه 125 دنیا بودیم اما آمار امسال با توجه به برنامه ریزی ها 28 پله جایزه هایمان مطلوب تر شد و این نشان از این می دهد که ما در رفع موانع که در تولید علم به فناوری بوده موفق تر هستیم و در زمان کوتاهی این را به شرایط مطلوبی می رسانیم تا طرح هایی که دانشمندان، مخترعان و متخصصین مراحل علمی را طی می کنند تبدیل به محصول کنیم.

دلیری در گفت وگوی خود با برنامه صبح تهران رادیو تهران به برنامه های دولت برای پیشرفت در این حوزه اشاره کرد و افزود: ما از طرح های دانش بنیان حمایت های وسیع می کنیم؛ اول صدورمجوز برای شرکت هایی است که زیر چتر شرکت های دانش بنیان قرار می گیرند، در این سه سال حدود 2700 شرکت مجوز گرفتند. بحث معافیت های مالیاتی و کمرگی بوده که برای شرکت ها اعمال شده است.

علاوه بر این، تامین منابع مالی و تسهیلاتی که بیش از 2 هزار میلیارد تومان منابع مالی به شرکت های دانش بنیان تزریق شده است. بانک ها را درگیر کردیم که بتوانند منابع مالی را تامین کنند.

بحث سرمایه گذاری در بازار سرمایه را داشتیم. بورس ایده را راه اندازی کردیم تا مخترین طرح ها را به فروش برسانند یا با سرمایه دارن مشارکت داشته باشند. سرمایه گذاری مشترک صندوق های جسورانه را راه اندازی کردیم و برنامه های دیگر که بتوانند در تابلوهای بورس حضور داشته باشند.
به گفته معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تفاهم نامه ای بین ما و سازمان اوقاف و امور خیریه به امضا رسیده است، تا با وقف فن آوری و وقف علمی، طرح ها به واقفین معرفی کنیم.

برنامه صبح تهران از رادیو تهران هر روز از ساعت 7 روی آنتن می رود و به مناسبت هفته دولت با مسئولان پیرامون دستاوردهای دولت یازدهم به گفت و گو می پردازد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها