مهاجم تیم ملی فوتبال ایران، گفت: هیچ استرسی در بین بازیکنان برای آغاز بازی‌های انتخابی جام جهانی نیست و تیم ملی با پشتوانه مردم و رسانه‌ها به جام جهانی می‌رود.
کد خبر: ۹۳۴۹۰۳
طارمی: بازیکنان تیم ملی استرسی ندارند

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال؛ مهدی طارمی در در مورد اردوی تیم ملی در ایتالیا، اظهار داشت: خوشبختانه اردوی خیلی خوبی تا اینجای کار داشته ایم و توانسته‌ایم با برنامه‌های کادر فنی هم از لحاظ بدنی و هم از لحاظ تاکتیکی پیشرفت بسیار خوبی داشته باشیم. خود من چون در فصل بدنسازی حضور نداشتم به لحاظ بدنی عقب بودم اما تا اینجای کار توانسته‌ام با تیم ملی این عقب ماندگی را بر طرف کنم و به مرز آمادگی برسم.


وی با اشاره به بازی تمرینی روز گذشته تیم ملی، گفت: به نظرم بازی خوبی بود، هر چند که نیاز داشتیم بازی‌های دوستانه زیادی مانند دیگر حریفان برگزار کنیم اما کادر فنی از موقعیت این بازی تمرینی استفاده کرد. ان‌شاءالله سه‌شنبه هم بازی دیگری داریم. امیدوارم در این بازی هم بتوانیم یک گام دیگر به آمادگی مدنظر کارلوس کی‌روش نزدیکتر شویم و با بهترین شرایط پا به رقابت‌های انتخابی جام جهانی بگذاریم.


مهاجم تیم ملی با اشاره به فاصله یازده روز تا شروع مسابقات انتخابی جام جهانی، اظهار داشت: برای اولین‌بار است که در این مرحله از مسابقات پیراهن تیم ملی را بر تن می‌کنم اما در این چند وقت که کنار تیم ملی بودم و حتی در همین اردو به هیچ وجه استرسی در چهره بازیکنان ندیدم. احساس می‌کنم با یک حمایت همه جانبه می‌توانیم قدرتمندانه به جام جهانی برویم. فضایی که در اردوی تیم ملی فراهم است به آرامش و آمادگی بازیکنان خیلی کمک می‌کند و بازیکنان مصمم هستند با برنامه‌های کادر فنی تیم ملی را به جام جهانی ببرند. فکر می‌کنم اگر یک حمایت ملی به وجود بیاید، مشکلی برای صعود به مسابقات جام جهانی نخواهیم داشت.


طارمی با بیان اینکه در تیم ملی موضوعات رنگی و باشگاهی بی اهمیت است، گفت: رقابت استقلال و پرسپولیس فقط تا برگزاری لیگ معنا دارد و همین که اردوها و بازی‌های تیم ملی شروع می‌شود، دیگر فقط تیم ملی مهم است. تماشاگران هم باید به کمک تیم ملی بیایند تا روز یازدهم شهریور ورزشگاه آزادی پر از تماشاگر شود. من اهمیت حضور تماشاگران را به خوبی می دانم. دو سال پیش که با پرسپولیس در لیگ قهرمانان حضور داشتم، در هر بازی که ورزشگاه آزادی پر می‌شد، تا 20 دقیقه اول حریفان‌مان از عربستان، قطر و ازبکستان نمی‌دانستند چه کاری انجام دهند. به نظرم ما بدون تماشاگران نمی‌توانیم موفق شویم. حضور آنها در ورزشگاه به ما بازیکنان انرژی می‌دهد و مطمئن هستم هواداران فوتبال ایران روز سختی را برای قطریها خواهند ساخت.

وی افزود: باید به نقش رسانه‌ها هم در موفقیت تیم ملی هم اشاره کنم. اکنون که ما در اردو هستیم، بیش از هر چیزی به آرامش نیاز داریم و خوشبختانه این اتفاق هم رخ داده است. من به شخصه وقتی به تیم ملی می آیم دیگر به هیچ عنوان به مسائل باشگاهی فکر نمی‌کنم و فقط فکر و ذکرم تیم ملی و شاد کردن دل مردم است. سایر بازیکنان هم همین شرایط را دارند. در اردوی تیم ملی همه از کادر فنی بگیرید تا بازیکنان همه فقط به تیم ملی فکر می‌کنند. خیلی امیدوارم با کمکی که رسانه‌ها می‌کنند و تلاش‌شان برای حفظ آرامش اعضای تیم، شرایط برای صعود تیم ملی به جام‌جهانی هموارتر شود.


مهاجم تیم ملی فوتبال ایران در ادامه، یادآور شد: انگیزه‌ای که کی‌روش در تمرینات دارد، به بازیکنان انگیزه فراوانی می‌دهد. او انقدر در کارش جدی است که وقتی بازیکنان او را می بینند انگیزه می‌گیرند. در این مدت که افتخار پوشیدن پیراهن تیم ملی را داشته‌ام، برایم جالب بوده که سرمربی تیم ملی همیشه در تمرینات با انگیزه و جدیت کار می‌کند و خود به خود این انگیزه به بازیکنان هم منتقل می‌شود. ما مطمئنا کار سختی در مسابقات پیش رو داریم اما با اتحاد و همدلی که در مجموعه تیم وجود دارد، تلاشی که توسط کادر فنی و بازیکنان صورت می‌گیرد و حمایتی که از سوی مردم، مسوولان و رسانه ها به وجود خواهد آمد، می توان کارهای بزرگی انجام داد.


طارمی با تبریک به فغانی، منصوری و سخندان برای انتخاب به عنوان دیدار فینال المپیک اظهار کرد: واقعا افتخار بزرگی برای ورزش ایران است که داورانش می‌توانند فینال فوتبال المپیک را قضاوت کنند. وقتی این خبر را شنیدم خیلی خوشحال شدم و از همین طریق به این تیم خوب داوری تبریک می گویم. واقعا افتخار بزرگی است که آقای فغانی برای سومین بار یکی از مهمترین فینال‌های فوتبال دنیا را قضاوت می‌کند.امیدوارم مسوولان داوری فوتبال ایران قدر این داوران خوب را بدانند چون همه می‌دانند قضاوت در این سطح و حضور در سه فینال معتبر کار هر کسی نیست. امیدوارم به لحاظ مالی هم بیشتر به داوران رسیدگی شود.


وی در پایان با تبریک به مدال آوران المپیکی ایران، گفت: امیدوارم قدر ورزشکارانی چون حمید سوریان، بهداد سلیمی و لیلا رجبی را بیشتر بدانیم. آنها شب و روزشان را برای موفقیت و شاد کردن مردم گذاشتند اما نتیجه چیزی نشد که می خواستند، با این حال این دلیل نمی شود که افتخاراتشان را فراموش کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها