وزارت دفاع آمریکا خطاب به حکام عربستان؛

چک سفید امضا برای حمایت از حمله به یمن نداده ایم

پس از حمله عربستان سعودی به یک بیمارستان پزشکان بدون مرز در یمن، این سازمان اعلام کرد پرسنل خود را از شش بیمارستان در شمال یمن خارج می‌کند؛ اقدامی که ائتلاف عربی تحت امر سعودی‌ها را به تکاپو انداخته و ضمن ابراز تاسف تلاش می‌کند از وقوع آن جلوگیری کند .
کد خبر: ۹۳۴۶۰۶

این تصمیم پس از آن اعلام شد که ائتلاف تحت امر عربستان سعودی یک بیمارستان وابسته به این سازمان را هدف قرار داد و موجب کشته شدن 19 نفر شد. این حمله که در روز دوشنبه رخ داد، چهارمین و خونین‌ترین حمله‌ از سوی ائتلاف مذکور بود که تاسیسات وابسته به سازمان پزشکان بدون مرز را هدف قرار می‌داد. به دنبال این جنایت سازمان پزشکان بدون مرز در بیانیه‌ای اعلام کرد، بیمارستان‌هایی که این سازمان در دو استان صعده و حجه دایر کرده دیگر نه برای بیماران امن است و نه برای کارمندان.

درهمین حال روز گذشته پزشکان بیمارستان صنعا نیز هشدار دادند کودکانی که در حملات سعودی‌ها زخمی شده‌اند از جمله آنهایی که دچار سوختگی‌های شدید هستند، به علت کمبود دارو جانشان در خطر است. محاصره هوایی و دریایی یمن از طرف عربستان سعودی، موجب شده است دارو، تجهیزات پزشکی و غذا به مردم یمن نرسد. پزشکان تاکید می‌کنند بسیاری از بیماران و مجروحان باید برای درمان به خارج منتقل شوند اما به علت محاصره یمن، جان خود را از دست می‌دهند. مزین غانم، رئیس سازمان هواپیمایی یمن در کنفرانسی خبری گفت محاصره سعودی باعث شده بیش از 7000 نفر از یمنی‌ها در فرودگاه‌های سراسر جهان سردرگم بمانند. در داخل یمن نیز بیش از 3000 نفر نیاز به انتقال به خارج برای درمان فوری دارند. از این رو ما خواستار مداخله جهانی برای برداشته شدن این محاصره هستیم.

با همه این فشارها و مشقت‌ها، مردم یمن همچنان مصمم به ادامه مقاومت در برابر تجاوزات سعودی‌ها و متحدانشان بوده و یک سال و نیم جنگ اراده آنها را تضعیف نکرده است. دیروز روزنامه الوطن چاپ عربستان درگزارشی نوشت: یمنی‌ها بیش از 14هزار گلوله توپ و راکت برمناطق جنوبی عربستان فروریخته‌اند. پایگاه خبری اخبارالساعه امارات نیز با درج این خبر نوشت: نیروهای انصارالله و علی عبدالله صالح از آغاز جنگ تاکنون بیش از 14 هزار گلوله توپ و راکت بر مناطق ظهران در جنوب و جنوب غرب عربستان فروریخته اند و سعودی‌ها با گذشت بیش از 17 ماه از جنگ یمن جز خسارت‌های نظامی و سیاسی هیچ دستاورد دیگری نداشته‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها