سردار دهقان گفت: قادر به قرار دادن ماهواره‌هایی با وزن ۵۰۰ کیلو در مدار هستیم که تمام نیازهای مربوط به داده‌های مکانی را برطرف می‌کند.
کد خبر: ۹۳۴۵۲۲
قرار دادن ماهواره‌هایی با وزن ۵۰۰ کیلو در مدار فضا

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم ، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح امروز جمعه(29 مرداد)‌ در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه این هفته تهران با اشاره به سالگرد کودتای 28 مرداد، گفت: این کودتا نقطه آغازی برای ایجاد یک وضعیت جدید در عرصه سیاسی و اداری کشور بود که همه استقلال و حیثت ما را تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی به تاراج بردند و برای این کار از هیچ راهی از جمله زندان، شکنجه و تبعید برای از بین بردن اصالتهای دینی و مذهبی کوتاهی نکردند.

سردار دهقان با اشاره به سالگرد حادثه 11 سپتامبر و پیامدهای آن اظهار کرد: منطقه ما هنوز گرفتار مداخله‌ها و اشغالگریهای ناشی از 11 سپتامبر است. آمریکا به بهانه اینکه در نقاطی از جهان تربیت تروریست انجام می‌شود و این مسئله امنیت آمریکا را مورد هدف قرار می‌دهد طرح «خاورمیانه بزرگ» را مطرح کردند و هدف آنها به ظاهر این بود که دولتهای مستبد را با دولتهای برآمده از مسیر دموکراسی عوض کنند و با طرح شعار ثبات، صلح، امنیت رفاه و دموکراسی زمینه حضور پیوسته خود را در منطقه فراهم بیاورند.

سخنران پیش از خطبه‌های نمازجمعه این هفته تهران با بیان اینکه آمریکا با صحنه آوردن جریانهای تروریستی - تکفیری که مسلمان نیستند، می‌خواهد چهره اسلام را مخدوش کند، گفت: حضور این جریانها درست نقطه مقابل آن چیزی بود که آمریکاییها ابتدا برای ورود به منطقه اعلام کردند اما تمام سیاستهای به ظاهر طراحی شده در منطقه با شکست مواجه شد.

وی با بیان اینکه تنها کشوری که در صحنه مقابل اعمال سیطره و نفی استقلال کشورها ایستاده جمهوری اسلامی ایران است گفت: احترام به خواسته ملتها چیزی است که نظام سلطه نمی‌تواند آن را تحمل کند.

سردار دهقان ادامه داد: آنچه که در کنار این دو اصل باعث صلح و ثبات و قدرتمند بودن ما شده، توان دفاعی است. نیروهای مسلح ما با اشراف کامل اطلاعاتی بر تمام حرکتهای ضد انقلابی و ضد نظام قادر به مقابله با هر چیزی هستند که عامل اغتشاش در نظم ما می‌شود.

وزیر دفاع با بیان اینکه ما از چنان نیروی دفاعی برخورداریم که قادر به مقابله با هر تهدیدی علیه ملت هستیم خاطر نشان کرد: صنایع دفاعی ما با استفاده از پژوهشگران و دانش گسترده و بهره‌مند بودن از زیرساختهای نظامی تمام اقلام دفاعی ما را تامین می‌کند.

وی با بیان اینکه ما قادریم در هر برد مورد نیاز عمل کنیم، گفت: موشکهای ما از بالاترین میزان تخریب، دقت بالا، ماندگاری و حالت تاکتیکی قابل اعتماد برخوردار است و هیچ محدودیتی در برد، دقت و کیفیت محصول نداریم.

سردار دهقان افزود: ما قادر به حضور در فضا و قراردادن ماهواره‌هایی با وزن 500 کیلو در مدار هستیم که تمام نیازهای مربوط به داده‌های مکانی را برطرف می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
نرم افزار موبایل
-
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
۰
۰
افرین خدا قوت
دكتر نصیر
-
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
۰
۰
تیتر خبر كاملآ تحریف شده هست وزیر دفاع گفت ماهواره در مدار 500 كیلومتری قرار می دهیم نه ماهواره 500 كیلویی!! كه سایت تسنیم كه به صورت هدفداری مدتهاست تلاش می كنه برجام رو با استفاده از برنامه موشكی و فضایی تخریب و غرب رو تحریك كنه با تحریف معنی داری تیتر جعلی منتشر كرده
متن اصلی خبر در ایرنا
*قدرت قراردادن ماهواره در مدار 500 كیلومتری زمین
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تاكید كرد: ما هیچ محدودیتی در برد، قدرت تخریب، دقت اصابت و در دوره زمان بندی حفظ كیفیت محصول نداریم. در عین حال كه از این منظر ما امروز قادر به حضور در فضا هستیم و می توانیم ماهواره هایی در مدار 500 كیلومتری قرار دهیم كه ماندگاری آن را بیش از چند سال خواهد كرد و می تواند تمامی نیازهای مربوط به داده های مكانی و یا بحث های مخابراتی و ارتباطی را برای ما تامین كند.
دهقان ادامه داد: در حوزه دریا در تمامی عرصه های زیرسطحی، اثرسطحی همچنین در بحث شناورهای تندرو تاكتیكی و شناورهای سنگین حتی زیردریایی ها امروز قادر به تولید هستیم و محصولات ما در نیروهای مسلح به كار گرفته می شود.

http://www.irna.ir/fa/News/82194193/

نیازمندی ها