مقایسه جدید ترین نسل پراید در کره و ایران + عکس

در حالی که شرکت کیاموتورز بعد از نسل اولیه پراید ده‌ها مدل خودرو با کیفیت بالا تولید کرده است ولی نسل اولیه پراید در ایران همچنان تولید می‌شود.
کد خبر: ۹۳۴۴۵۴
مقایسه جدید ترین نسل پراید در کره و ایران + عکس
به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از باشگاه خبرنگاران، نسل اول خودروی پراید در سال‌های ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۳ تولید و در ژاپن با نام مزدا ۱۲۱ و در آمریکای شمالی توسط شرکت فورد با نام فورد فستیوا فروش رفت.
این مدل همچنین با نام کیا پراید از ۱۹۸۷ تا ۲۰۰۰ در شرکت کیا موتورز کره جنوبی تولید شد و در سال ۲۰۰۱ خط تولید آن به سایپا فروخته شد.
در طول سال های گذشته شرکت سایپا تلاش زیادی برای بهبود بخشیدن مسائل ایمنی و فنی این خودرو انجام داده است ولی این تلاش ها به نوعی درجا زدن بوده چون پراید ایرانی نه در ظاهر تفاوت چندانی داشته و نه از نظر فنی تفاوت چشم گیری با نمونه اولیه دارد.
گفتنی است؛ در این سال هایی که شرکت سایپا بر روی نمونه اولیه پراید تمرکز داشته، شرکت کیا موتورز ده ها مدل خودرو با امکانات روز دنیا تولید کرده است در حالیکه در کشور توان زیادی در زمینه های مختلف تولیدی وجود دارد به طور مثال می توان به توان موشکی اشاره کرد که ایران با وجود همه تحریم ها به یکی از قدرتمند ترین کشورها در زمینه ساخت موشک تبدیل شده است ولی در صنعت خودرو سازی چندین سال است که تولید کنندگان اصرار به تولید خودروهایی دارند که در صنعت روز دنیا هیچ جایی برای خودنمایی ندارند.
تصویر نمونه اولیه پراید را در زیر مشاهده می کنید :
مقایسه جدیدترین پراید در کره و ایران






تصاویر مدل های گوناگون پراید تولید شرکت سایپا که نه از نظر ظاهر و نه از نظر فنی تفاوت خاصی باهم ندارند :

1- se 111

مقایسه جدیدترین پراید در کره و ایران



2- se131

مقایسه جدیدترین پراید در کره و ایران



3-se132

مقایسه جدیدترین پراید در کره و ایران



4-se 141

مقایسه جدیدترین پراید در کره و ایران



5- se151

مقایسه جدیدترین پراید در کره و ایران

بررسی مشخصات گران ترین پراید موجود در بازار
خودرو پراید SE 132 در میان پراید های موجود گران ترین می باشد حال به بررسی مشخصات فنی این خودرو می پردازیم :
مشخصات فنی پراید 132SE
مشخصات فنی
نوع گیربکس : 5 دنده دستی
نوع دیفرانسیل : جلو
حجم موتور : 1323 سی سی
تعداد سیلندر : 4
تعداد سوپاپ : 8
قدرت : 5500/52 (اسب بخار/دور دقیقه)
گشتاور : 2800/103 (نیوتن متر/دور دقیقه)
طول : 3952 میلی متر
عرض : 1605 میلی متر
ارتفاع : 1455 میلی متر
حداکثر سرعت : 170 کیلومتر در ساعت
شتاب 0 تا 100 : 14.5 ثانیه
مصرف سوخت : 7.0 لیتر در 100 کیلومتر
حجم مخزن : 37 لیتر
سایز تایر : 165/65R13
استاندارد آلایندگی : یورو 2
امکانات
ایربگ : راننده – سرنشین
ترمز و کنترل : جلو دیسکی – عقب کاسه ای – ABS
تهویه هوا : دستی
صندلی : دستی
شیشه ها : جلو برقی
آینه : دستی
چراغ ها : مه شکن عقب – مه شکن جلو سفارشی
سایر امکانات : فرمان هیدرولیک
در حالی که شرکت سایپا بر روی تولید نمونه اولیه پراید با طراحی های نزدیک به هم اصرار داشته شرکت کیا موتورز که شرکت مادر تولیدکننده این محصول است از جدید ترین نسل پراید رونمایی کرده این خودرو با ظاهر متفاوت و با استفاده از تکنولوژی روز دنیا ساخته شده است که هیچ شباهتی به نمونه اولیه آن ندارد این خودرو با نام ریو نیز شناخته می شود.
نسخه جدید پراید (ریو)در کره :

مقایسه جدیدترین پراید در کره و ایران

مقایسه جدیدترین پراید در کره و ایران



حال به بررسی مشخصات فنی این خودرو می پردازیم :

مشخصات فنی بدنه
کلاس بدنه خودروهای سدان
تعداد فضای سرنشینان 5
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 205/45R17
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 205/45R17
مشخصات فنی موتور
حجم موتور 1600 سی سی
نوع موتور موتور بنزین سوز انژکتوری
تعداد سیلندرها 4
تعداد سوپاپ ها 16
محل قرار گیری موتور موتور جلو
سیستم سوخت رسانی انژکتوری پاشش چند نقطه ای
ظرفیت باک 43 لیتر
حداکثر توان خروجی 138 اسب بخار
حداکثر گشتاور خروجی -
مشخصات جعبه دنده ( Transmission )
نوع جعبه دنده جعبه دنده اتوماتیک تیپ ترونیک
تعداد دنده (جلو) 6
جعبه دنده اتوماتیک دیفرانسیل جلو FWD
سیستم ترمزها
نوع سیستم ترمز دارای سیستم ضد قفل ( ABS- EBD )
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب دیسکی
سیستم تعلیق و فرمان
نوع سیستم فرمان فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع
امکانات رفاهی و آپشن ها
کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) دارای 6 کیسه هوا ( ایربگ های کامل جلو، جانبی و پرده ای )
سیستم های امنیتی و حفاظتی سیستم کنترل پایداری خودرو (ESP) / کروز کنترل اتوماتیک
سیستمهای تهویه مطبوع دارای سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک
سیستمهای مولتی مدیا سیستم صوتی با قابلیت پخش CD + MP3 + بلوتوث + / USB + AUX + IPOD
سیستم صندلیهای جلو و عقب صندلی عقب تاشو به نسبت 40/60
سیستم آیینه ها آینه‌های گرم شونده برقی
سیستم شیشه ها شیشه جلو مجهز به سیستم ضد بخار اتوماتیک
سیستم های سقف دارای سانروف
سیستم روشنایی جلو و عقب سیستم کنترل روشنایی چراغها اتوماتیک
سنسورهای پیش فعال سنسور پارک عقب / سنسور سرعت / سنسور ایمنی شیشه بالابر / سنسور باران
متفرقه کنترل سیستم صوتی از روی فرمان / داشبورد مجهز به سیستم خنک‌کننده (جهت سرد نمودن قوطی آب معدنی یا نوشابه) / دکمه استارت/ آلبوم داشبورد
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۱۰
روح الله
-
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
۰
۱
مرگ بر امریكا
طاهره
-
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
بی عرضه گی صنعت خودمون رو گردن آمریكا نندازین. تا وقتی كه علت عقب ماندگی خودمون رو در دیگران جست و جو می كنیم همینیم كه هستیم.
معراج
-
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
میخواستم جوابت را دقیق و موشكافانه بدم ولی دیدم هرچی بگم بازم آخرش میگی مرگ بر آمریكا.حالا بازم خوبه شانستون زده كشوری مثل آمریكا هست كه تموم كم كاری های كشور را بندازید گردنش.آقای روح الله شما بهتره همون پراید را سوار شید.البته امثال شما ماشین كمتر از بنز و بی ام و سوار نمیشید آخه1!!!!!شرط میبندم تو خونه زندگیتون یه دونه وسیله ساخت وطن نباشه ولی موقع حرف حق میشه میگید مرگ بر آمریكا!!!!
مرداب
-
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
۱
۰
سلام چقدر بگم ایران پرایدی ندارد و به كار بردن اصطلاحاتی مثل پراید ایران و كره معنی ندارد این پراید ایران هم كره ای هست ما چیزی نداریم از خودمون.چقدر قشنگه پراید كره ای حیف كه ارزش ورود به ایران رو نداره چون سر و ته اش رو میزنن.قیمت خدا تومن
احمد
-
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
۰
۰
بله، خوب است. ما هم امیدوار شده ایم. البته به كره. هرچند از روی ناچاری در خودرو و سایر مایحتاج خود، متكی به چین هستیم.
ر-ر
-
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
۰
۰
متاسفانه پرایدهای اولیه از نظر كیفیت بهتر از پرایدهای نو هستند. بنده خودم یكبار در سال 84 و یكبار در سال 90 پراید صفر خریده ام و متوجه شدم كه پراید 84 بهتر از 90 است
نرم افزار موبایل
-
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
۰
۰
پیمان:صنعت خودروسازی داخلی ما كه همیشه درجا زده
نوذر
-
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
۰
۰
بارك الله....بارك الله .....پراید از سر ملت ایران هم زیاد است....حتی پیكان بهتر است....فقط یه چیزی باشه كه راه بره.....همین
معراج
-
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
۰
۰
وقتی بازار ماشین دست دولته و هیچ شركت داخلی و خارجی برای رقابت باهاشون نیست خب معلومه كه هر آهن قراضه ای را به عنوان ماشین میدن به ملت بیچاره.اونم با هر قیمتی كه دلشون بخواد.تا وقتی بازار اتومبیل انحصاری باشه صدسال دیگه هم باز همین پراید باهمین شكل تولید میشه!!!!!!!!!!
رضا بوشهری
-
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
۰
۰
فكر كنم لازم باشه مردم دوباره كمپین نخریدن رو راه بندازن تا این مدل پراید از خط تولید خارج شه و به روز شده اش تولید بشه.

نیازمندی ها