به گزارش جام جم آنلاین ، این اعتراض باعث خلق شوخی های اینترنتی و وایبری وسیعی هم شده است.
اهل فن با عنایت به این نکته می گویند، این ماجرا باعث مسرت و شادی مردم عادی شده است.
این در حالی است که به نوشته هالیوود ریپورتر، ممکن است اعتراض شرکت های فراورده های غذایی به شکایت از سازندگان فیلم منجر شود. اعتراض صنایع غذایی به نحوه نمایش زندگی و فعالیت های فراورده های غذایی و در راس آن ها سوسیس است!
آن ها می گویند این نحوه نمایش فراورده های غذایی در روی پرده سینما، می تواند باعث دوری مصرف کنندگان عادی از مصرف آن ها شود.
ظاهرا مدیران شرکت های تولید محصولات غذایی، نگران تحریم محصولاتشان از سوی مصرف کنندگان هستند.
در داستان انیمیشن «جشن سوسیسی»، کاراکتر اصلی ماجرا که سوسیسی به نام فرانک (با صدای ست روگن) است، توسط یک خانم خانه دار خریداری می شود. در آشپزخانه این خانم قرار است او و تعدادی دیگر از مواد غذایی طبخ و خورده شوند.
فرانک که نمی داند چه بلایی قرار است سر او و بقیه مواد غذایی بیاید، با فرار از آشپزخانه راهی سفری اودیسه وار می شود. در جریان این سفر هیجان انگیز است که او متوجه آینده و سرنوشت (شوم) خود می شود.
حالا تولید کنندگان مواد غذایی نگران آن هستند که همراهی و همذات پنداری تماشاگران با این کاراکتر بخت برگشته، باعث اجتناب خریداران محصولات غذایی از خرید یک سری از مواد خوراکی و به ویژه سوسیس شود البته هنوز رسانه های گروهی خبری در باره کاهش میل عمومی مردم عادی برای خرید سوسیس و مواد غذایی مشابه منتشر نکرده اند اما احتمال زیادی وجود دارد که این اتفاق رخ دهد.
سه سال قبل وقتی انیمیشن «پرنده های آزاد» به روی پرده سینماها رفت، صنعت مواد غذایی آمریکا با کاهش خرید بوقلمون روبرو شد.
داستان این کمدی اکشن خانوادگی در باره بوقلمون کنجکاوی بود، که می خواست بداند سنت طبخ بوقلمون در مراسم جشن سال نوی میلادی از کجا آمده است.
او با ماشین زمان به گذشته سفر می کند، تا مانع از اجرای اولین مراسم بوقلمون کشی شود و نگذارد این سنت پا بگیرد. در آن زمان، رسانه ها نوشتند بچه های بسیاری از خانواده ها، میل خوردن گوشت بوقلمون را از دست داده اند.
نمونه دیگر چنین اتفاقی، مربوط به سال دو هزار و زمان نمایش عمومی «فرار جوجه ای» است. کاراکترهای اصلی این انیمیشن هم گروهی از مرغ های خانگی هستند که نمی خواهند به کشتارگاه بروند و با کمک یک مرغ سیرک، تصمیم به فرار می گیرند.
این فیلم هم آن چنان تاثیری در جامعه آمریکا و اروپا گذاشت، که برای مدت زمان زیادی فروش مرغ به پائین ترین حد خود رسید.
ست روگن که در کنار صداپیشگی برای «جشن سوسیسی» یکی از فیلم نامه نویسان آن هم بوده، تاثیرگذاری منفی بر روی فروش محصولاتی مثل سوسیس را رد می کند.
او می گوید:« فیلم ما یک انیمیشن بزرگ سالانه است و نه کودکانه. فکر نمی کنم تاثیر منفی بر روی تماشاگران خود بگذارد. اگر بخواهیم این گونه به مسائل نگاه کنیم، هیچ فیلمی نباید ساخته شود.»
انیمیشن «جشن سوسیسی» هفته قبل به روی پرده سینماهای آمریکای شمالی رفت و در سه روز اول نمایش عمومی خود، افتتاحیه قوی و بالای 34 میلیون دلاری را تجربه کرد. با توجه به پائین بودن هزینه تولید فیلم (حدود 19 میلیون دلار)، سازندگانش در شرکت فیلم سازی سونی از آن به عنوان یک کار پرفروش اسم می برند.
مترجم: کیکاووس زیاری
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگوی «جامجم» با نماینده ولیفقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان شد