جشنواره بین المللی فیلم روورتو با هدف آشنایی بیشتر مردم با موضوعات تاریخی و آثار باستانی همه ساله ششم تا دهم اکتبر در ایتالیا برگزار می شود.
کد خبر: ۹۳۲۵۵۳
ایران توانایی معرفی فرهنگ قدیمی جهان را در خود دارد

به گزارش جام جم آنلاین از شبکه رادیویی ایران، داریو دی بلاسی، یکی از مدیران برجسته این جشنواره در گفت و گوی اختصاصی با «تینا میرکریمی» گزارشگر رادیو ایران به جشنواره بین المللی فیلم «روورتو» اشاره کرد و در این باره گفت: این جشنواره که از سال1990 برگزار می شود و هم اکنون بیست و هفتمین دوره خود را سپری می کند؛ هدفش ارائه اطلاعات عمومی بیشتر به مردم در حوزه باستان شناسی است. این فستیوال می خواهد موضوع باستان شناسی فقط مختص با مردم نباشد و عموم جامعه را نیز در بر گیرد.

وی با بیان اینکه در بیشتر تلویزیون های دنیا، اثری درباره باستان شناسی ساخته نمی شود، افزود: جشنواره بین المللی فیلم روورتو از این نظر که توانسته اطلاعات خوب و دقیقی را به مردم ارائه دهد بسیار موفق بوده است.

این مدیر جشنواره بخش دیگر از سخنانش را به فیلمسازان ایرانی اختصاص داد و با بیان اینکه کارگردانان و تهیه کنندگان ایرانی تقریبا 8 سال است که با این جشنواره همکاری می کنند، تصریح کرد: ایران جز کشورهایی است که مکان های تاریخی و باستانی فراوان دارد؛ این کشور می تواند فرهنگ قدیمی جهان را به تمامی دنیا به شکل صحیح معرفی کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها