آخرین میدان سردار هفت ستاره کشتی ایران؛ دلمان نمی‌آید از پرافتخارترین ورزشکار تاریخ کشورمان دل بکنیم، اما جبر زندگی و گذر عمر این را می‌گوید: حمید سوریان، مردی که هفت طلای جهان و المپیک را در کارنامه افتخاراتش دارد، در ریو 2016 به انتهای خط قهرمانی رسیده است، آخرین آوردگاهی که نه‌تنها سوریان که همه از او طلایی دیگر می‌خواهند، آیا می‌تواند؟
کد خبر: ۹۳۲۴۷۷
و اینک سردار 7 ستاره کشتی ‌ایران...

به گزارش جام جم آنلاین ، حمید سوریان که از سال 2005 در قامت ستاره‌ای جوان در آسمان کشتی دنیا درخشید، در تمام 11 سال اخیر در افتخار آفرینی تابع قانون صفر یا صد بود؛ او یا طلا گرفت یا همچون المپیک 2008 پکن و جهانی 2015 از دور رقابت‌ها کنار رفت. این دومی البته برای سوریان خیلی گران تمام شد و او را به مسیر پر پیچ و خم کسب سهمیه المپیک در میدان‌های گزینشی انداخت، رقابت‌هایی که سوریان به زحمت و به واقع دقیقه 90 از آنها سهمیه را به چنگ آورد، آن هم در شرایطی که اکثر قریب به اتفاق نامداران این وزن قبل از او سهمیه را گرفته بودند.

سوریان برای رسیدن به المپیک سختی زیادی کشید. او در عرض کمتر از دو ماه سه بار و در مجموع، بالغ بر 20‌کیلو وزن کم کرد تا همین موضوع، شرایط را برای او در ریو کمی تیره و تار کند. خودش در این باره به جام‌جم می‌گوید: بله، درست است، شرایط سختی داشتم، اما با انگیزه‌ای که داشتم و با یک برنامه‌ریزی خوب توانستم از آن شرایط خارج شوم و رفته رفته خودم را برای حضور در المپیک آماده کنم.

بار مسئولیت این قهرمان سنگین است. او در این زمینه می‌افزاید: طبیعتا مردم نه‌تنها به من که به کل کشتی ایران محبت و انتظار کسب مدال‌های ارزشمند دارند. این کار ما را کمی سخت می‌کند. مهم این است که با همه وجود مبارزه می‌کنیم تا بتوانیم دل مردم را شاد کنیم. باقی‌اش با خدا.

سوریان درباره رقیبانش در این وزن ادامه می‌دهد: با توجه به تغییر اوزان،‌ وزن 59 کیلو در حال حاضر تلفیقی از کشتی‌گیران مدعی دو وزن محسوب می‌شود و همین کار را سخت‌تر و رقابت‌ها را فشرده‌تر کرده است. امیدوارم بتوانم از پس این کار سخت بربیایم.

ستاره کشتی ایران و جهان خاطرنشان می‌کند: با تجربه حضور در دو المپیک پکن و لندن به ریو آمده‌ام و بخوبی قهرمانی و ناکامی در المپیک را لمس کرده‌ام، اینجا میدان متفاوتی است و حال و هوای خاصی دارد. می‌شود گفت تمام حریفان به یک اندازه خطرناک هستند و نباید کسی را دست‌کم گرفت. در نتیجه با تمام وجود روی تشک می‌روم و به مردم قول می‌دهم برای شاد کردن دل آنها از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنم.

باید دید حمید سوریان که از مدت‌ها پیش رقابت‌های المپیک ریو را آخرین حضور خود در دنیای قهرمانی عنوان کرده بود، می‌تواند خداحافظی باشکوهی برای خود رقم بزند؟ هرچند او حتی اگر موفق به این کار نشود آنقدر مدال و افتخار کسب کرده که تاریخ ورزش ایران به احترامش همواره کلاه از سر بر می‌دارد!

نگاهی به حریفان سرشناس سوریان

در این وزن اگر همه کشتی‌گیران بدون مشکل سر وزن قانونی حاضر شوند، 19 کشتی‌گیر حضور دارند که علاوه بر سوریان از شش نفر دیگر به عنوان مدعیان قهرمانی و کسب مدال نام برده می‌شود:

اسماعیل بوررو مولینو از کوبا، کسی که سال گذشته قهرمان جهان شد، یون وون چول از کره شمالی، قهرمان جهان 2013 و برنز 2015، المرات تسمرادف ازبکستانی دارنده دو مدال برنز جهان در 2013 و 2014، روشن بایراموف از جمهوری آذربایجان، دارنده مدال نقره المپیک 2012، دارنده یک مدال طلا 2011، دو نقره 2006، 2015 و یک مدال برنز جهان 2009، آلمات کبیسایف قزاقستانی، دارنده مدال نقره جهان 2011، دو مدال برنز جهان 2010 و 2015 و استیگ آندره برگ (نروژ) دارنده مدال برنز جهانی 2014.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها