12 سال بن‌بست در رازگشایی از جنایت

12 سال تلاش کارآگاهان برای شناسایی قاتل بی‌نتیجه ماند. چند مظنون دستگیر شدند، اما گره از معمای قتل باز نشد. اکبر همراه مسافرانی از کرمانشاه به تهران آمد، اما ناگهان تماسش با دخترش قطع شد و بعد جسدش کشف شد. مسافری که هیچ‌گاه شناسایی نشد.
کد خبر: ۹۳۰۴۱۱

تحقیقات برای رازگشایی از جنایت 13 مرداد سال 83 آغاز شد. عابری در مسیر خانه با مردی رو‌به‌رو شد که کنار خیابان در شهرک چشمه روی زمین افتاده بود. او به سمت مرد رفت. وقتی به یک قدمی او رسید متوجه شد که مرد میانسال غرق در خون است. از دیدن این صحنه وحشت کرده بود و سریع با پلیس تماس گرفت. تیمی از ماموران راهی محل جنایت شدند. بررسی‌ها نشان داد، مرد ناشناس با شلیک دو گلوله به قتل رسیده است.

صحنه کشف جسد نشان داد، این مرد قربانی جنایتی مرموز شده و قتل در محل دیگری رخ داده است و قاتل یا قاتلان پس از کشتن مقتول، جسد او را در آن محل رها کرده بودند. پس از بررسی‌های مقدماتی جسد به پزشکی قانونی منتقل شد. تحقیقات در این باره ادامه داشت تا این‌که مردی با مراجعه به پلیس آگاهی از ناپدید شدن برادرش خبر داد و گفت: برادرم برای کاری از کرمانشاه به تهران آمد و به طرز مرموزی ناپدید شد. تصور می‌کنم بلایی سر او آمده است.

پس از بررسی این شکایت مشخص شد جسد کشف شده در شهرک چشمه متعلق به برادر این مرد است. بعد از قتل، خودروی مقتول ناپدید شده و این احتمال مطرح شد که او قربانی سرقت خودرویش شده است. مشخصات خودروی 405 اکبر در اختیار گشت‌های پلیس قرار گرفت و خودرو در حالی که رها شده بود، در خیابان ستارخان پیدا شد. کارشناسان تشخیص هویت با بررسی خودرو متوجه شدند که قتل در داخل خودرو رخ داده است.

با کشف خودرو، قتل با انگیزه سرقت کمرنگ شد و جای خود را به قتل با انگیزه انتقامجویی داد. ماموران در تحقیقات از خانواده مقتول متوجه شدند اکبر چند ماه قبل به دلیل اختلافاتی که با همسرش داشت از او جدا شده و با دخترش زندگی می‌کرد. با کشف این سرنخ تحقیقات روی همسر سابق اکبر متمرکز شد، اما بی‌نتیجه بود. بررسی‌های نشان داد این زن هیچ نقشی در قتل همسر سابقش نداشته و حتی جزو مظنونان هم قرار نمی‌گیرد.

کارآگاهان در ادامه از دختر مقتول تحقیق کردند که او اعلام کرد، پدرم قرار بود مسافرانی را از کرمانشاه به تهران ببرد و زود برگردد، اما به طور مرموزی ناپدید شد تا این‌که از قتل او با خبر شدیم. نمی‌دانم چرا او را کشته‌اند.

12 سال از این جنایت گذشت و تحقیقات برای کشف راز این قتل به بن بست رسید. خانواده مقتول که از یافتن قاتل ناامید شده بودند با مراجعه به دادسرای جنایی تهران درخواست کردند طبق قانون دیه مقتول از بیت‌المال پرداخت شود. پس از بررسی درخواست در دادسرا، پرونده برای پرداخت دیه از بیت‌المال به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد.

قضات شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی محمدباقر قربانزاده مسئول رسیدگی به این پرونده شده و با برگزاری جلسه‌ای حکم به پرداخت دیه از بیت‌المال دادند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها