حضور یک افسر چمدان به دست در نزدیکی باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا در هر مکانی اعم از داخل یا خارج از آن کشور، باعث جلب توجه رسانه‌ها شده و سؤالاتی را درباره محتوای داخل این چمدان مطرح کرده است.
کد خبر: ۹۲۹۹۷۴
در چمدان محرمانه‌ اوباما چه چیزی هست؟

به گزارش جام جم آنلاین از العالم، «بیل دیلی» رئیس اسبق تشریفات نظامی کاخ سفید در کتابش در باره چمدان مشکی رنگ همراه باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا می نویسد: «در این کیف، دو کتاب، یک کتابچه و یک کارت کوچک وجود دارد. یکی از این کتاب‌ها درباره گزینه‌هایی است که در صورت حمله اتمی به امریکا، می تواند به عنوان اقدامات انتقام جویانه انجام شود. کتاب دوم، درباره پناهگاه های مستحکمی است که رئیس جمهور در مواقع اضطرار می تواند به آن ها پناه ببرد. همچنین در این کیف، یک کتابچه درباره روش های ارتباطی در وضعیت اضطراری و همچنین یک کارت کوچک وجود دارد که با ارسال رمزهای روی آن، می توان فهمید دستور شلیک بمب اتمی توسط شخص رئیس جمهور امریکا صادر شده است».

«پیت میتزیگر»، سرهنگ سابق نیروی دریایی امریکا که در دوره رونالد ریگان وظیفه حمل این چمدان را به عهده داشته است، در این باره گفت: «در آن دوره، تمرکز فراوانی داشتم؛ زیرا زمان میان هشدار و اجرا، بسیار کم بود و می بایست در هر لحظه ای آماده می بودم. بنابراین می بایست کاملا به رئیس جمهور نزدیک باشم».

«کینگستون رییف»، کارشناس امور تسلیحات، نیز در این باره گفت: «این چمدان می تواند قدرت بی نظیری را کنترل کند؛ زیرا آمریکا 900 کلاهک هسته ای دارد که توان تخریبی هر کدام از آنها 20 برابر بمبی است که در حمله به هیروشیما مورد استفاده قرار گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۸
ث
-
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
۰
۰
دیوانه ها این همه مدعی سردمداری جهان هستن اما هنوز مثل یك گاوچران ها میترسن كه به گله شون حمله ور بشن
ح.اسدی
-
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
من و شما كه ادعای ادب و فرهنگ اصیل و تمدن چندین هزارساله داریم، چرا تو یك خطی كه اظهار نظر فرمودید دوبار توهین و حرف ركیك به كار بردید؟ امیدوارم جام جم عزیز نظر بنده را تائید كنند، باتشكر.
روح الله
-
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
دیوانه ها این همه مدعی سردمداری جهان هستن اما هنوز مثل یك گاوچران ها میترسن كه به گله شون حمله ور بشن
ث
-
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
در پاسخ به ح.اسدی : آقای بافرهنگ مثل اینكه سخنان امام خمینی(ره) در مورد شیطان بزرگ رو فراموش كردید ، دیگه از این لحن مناسب تر برای شیطان ندیدم وگرنه رعایت حال امثال شما رو هم میكردم.

(درضمن متاسفم برای بخش بین الملل جام جم كه حتی نظر آدم رو پخش نمیكنه)
روح الله
-
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
۰
۰
مرگ بر امریكا
علی تهرانی
-
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
۰
۰
باسلام:لقمان حكیم فرمود ادب را ازكی آموختی گفت از بی ادبان.
محسن
-
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
۰
۰
الهی ازون سگ مرض هاری بگیری دزد داراییای مردم ایران
گنجی
-
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
۰
۰
اقای حسین اوباما در این هشت سال ریاست جمهوری اش از ابهت امریكا چیزی باقی نگذاشت .ضعیف ترین رییس جمهوری كه تا الان امریكا داشته همین اقا بود .كسی در دنیا برای امریكا تره خرد نمی كند .باج دادن ..گسترش تروریسم .از دست رفتن هم پیمانانش. همه وهمه از مدیریت نا بخردانه این كنیایی است
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها