جمعی از نمایندگان مجلس طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش را تهیه کرده‌اند و قرار است این طرح در هفته جاری تقدیم هیئت رئیسه مجلس شود.
کد خبر: ۹۲۹۵۹۷
طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش در مجلس کلید خورد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح استیضاح علی‌ اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش را آماده کردند و قرار است این طرح در هفته جاری تقدیم هیئت رئیسه مجلس شود.

حسین مقصودی نماینده مردم سبزوار و یکی از طراحان طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به گذشت سه ماه از آغاز به کار مجلس دهم، مطالبات مردم و معلمین از نمایندگان خود در مجلس سبب شد تا جمعی از نمایندگان فارغ از گرایشات فراکسیونی خود، خواستار استیضاح وزیر آموزش و پرورش باشند.

وی افزود: طرح استیضاح علی‌اصغر فانی مدتی است که تهیه شده و با توجه به استقبال زیاد نمایندگان از طرح استیضاح، پیش‌بینی می‌شود تعداد امضاها در همان مرحله اول به 100 امضا برسد.البته در این مدت جمع زیادی از نمایندگان به صورت شفاهی و پیامکی آمادگی خود را برای امضای طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش اعلام کردند.

این نماینده مجلس برهمین اساس گفت: طراحان و امضاکنندگان طرح استیضاح فانی از هر سه فراکسیون امید، مستقلین و ولایت هستند و هدف آنها از استیضاح وزیر آموزش و پرورش حفظ حقوق و منافع فرهنگیان و 12 میلیون دانش آموز است.

مقصودی با تأکید بر اینکه نگاه فراکسیون خاصی در استیضاح وزیر آموزش و پرورش وجود ندارد، گفت: طراحان این طرح معتقدند از ابتدای شروع به‌کار مجلس، وزیر آموزش و پرورش برای ارتقای سطح کیفی وزارتخانه خود از مجلس و نمایندگان کمکی نخواسته است در حالیکه برخی از وزرا همچون وزیر بهداشت در این مدت تعامل خوبی با مجلس دهم داشته است.

به گفته نماینده سبزوار، کاهش راندمان آموزشی، عدم شفافیت در صندوق ذخیره فرهنگیان، پیش رفتن وزارت آموزش و پرورش به سمت سیاسی‌کاری، عدم تغییر و تحول جدید در آموزش و پرورش، عدم توجه به خوابگاههای شبانه‌روزی و بی‌توجهی به رشد استعدادها در مناطق محروم، عدم رسیدگی و توجه به مدارس روستایی و حاشیه شهرها، عدم توجه به مسائل رفاهی فرهنگیان، عدم پرداخت پاداش بازنشستگان و عدم رعایت شان آنها، عدم کارایی بیمه طلایی، عدم برنامه‌ریزی در باب مسائل تربیتی و پرورشی، عدم رضایت مدیران مدارس و فرهنگیان از عملکرد وزیر از جمله دلایل استیضاح علی‌اصغر فانی است.

وی در پایان سخنان خود اضافه کرد که دوران مصلحت اندیشی به پایان رسیده و کسانی که معتقدند استیضاح وزیر به صلاح نیست حتماً سری به مدارس بزنند تا نارضایتی فرهنگیان را مشاهده کنند. هیچ مصلحتی بالاتر از رضایت معلمان و فرهنگیان نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۱
بی طرف
-
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
۰
۰
ما اصلا وزیر خنثی نمیخواهیم. ایشون الفبای آموزش و پرورش رو نمیدونه
نرم افزار موبایل
-
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
۰
۰
.خداروشكر!!! وجود همچین وزرایی باعث ریزش ارا روحانی میشه،كاشكی زودتر استیضاح میشد
فرهنگی
-
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
۰
۰
كاش وزیر بهداشت با حفظ سمت سرپرستی وزارت آموزش و پرورش را بعهده می گرفتند.
علی شیخی
-
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
۰
۰
شك نكنید بالاترین خدمت نمایندگان محترم مجلس دهم همین استیضاح فانیه كه انتظار میرفت زودتر از اینها كلید بخوره
امین
-
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
۰
۰
خداروشكر ...وزیر نفت ..اقتصاد و كار ...در اولویت قرار بدید
425
-
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
اینجور كه شما گفتی كل كابینه باید استیضاح و بعدش استعفا بدن .
همین جریانات در دولت قبل وجود داشته منتها گلوی رسانه به دست دولت قبل فشرده شده بود خبر ها به بیرون درز نمیكرد
و بعدش كه دیگه اون همه دادگاه ، كار معاون اول و... كه دیگه گفتن نداره.
سعید
-
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
۰
۰
كاش یك بند هم درباره آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی سوال بشه كه چندین ساله بدون بیمه و آینده شغلی مشغول خدمت به میهن عزیزمان هستند. تا حداقل شرایط حق التدریسی ما هم فراهم بشه و اینقدر جلوی زن و بچه هایمان شرمنده نباشیم
علی
-
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
۰
۰
الحمدالله , خیلی وقتها باید عزلش می كردندو...
نسیم شمال
-
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
۰
۰
بدترین وزیر بعد از انقلاب واقعا با طرح عجیب و غریب استخدام ماده 28و بلاهایی كه دارن به سر این بیچاره ها میارن این واقعیتو ثابت كرد
بهزاد
-
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
۰
۰
ایشان مثل اسمشان آموزش وپرورش را به فنا دادند.در این مدت هیچ كار مفیدی برای فرهنگیان انجام ندادند .فقط نام وزیر را یدك كشیدند. كاش زودتر استیضاح شوند.
رضا
-
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
۰
۰
هرچه سریعتر بهتر
هیچ همكاری ندیدم كه خواهان فانی باشد فانی همه چیز را به فنا داد

نیازمندی ها