مسئول روابط عمومی کل سپاه:

میخ تابوت گروهک منافقین زده شده است

سفیر ایران در عراق اعلام کرد آخرین عناصر گروهک تروریستی منافقین تا 45 روز دیگر از خاک این کشور اخراج خواهند شد.
کد خبر: ۹۲۸۷۶۵
دانایی فر: آخرین عناصر منافقین تا 45 روز دیگر از عراق اخراج می شوند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از بخش فارسی پایگاه اینترنتی شبکه پرس تی وی، حسن دانایی فر به ایرنا گفت دولت عراق با همکاری سازمان ملل تاکنون 65 درصد از عناصر گروهک تروریستی منافقین را از خاک خود اخراج کرده است.

دانایی فر افزود: دولت عراق از گذشته دنبال این بود که اعضای گروهک تروریستی منافقین را از خاک خود اخراج کند، اما به دلیل فشارهای آمریکا و برخی متحدان آن این روند تاکنون به تاخیر افتاده بود.

وی با اشاره به سیاستهای آمریکا در حمایت از گروههای تروریستی منطقه گفت حسب اطلاعاتی که در اختیار داریم اگر فشارهای آمریکا نبود، دولت عراق در سالهای گذشته همه عناصر منافقین را از خاک این کشور اخراج می کرد.

سفیر ایران در عراق، خواست دولت و ملت عراق برای اخراج اعضای این گروهک تروریستی را حاصل عملکرد خونبار این گروه در سالهای حاکمیت رژیم صدام در دهههای 1980 و 1990 میلادی دانست و گفت: دستهای این گروهک نه تنها به خون مردم ایران که به خون ملت عراق نیز آغشته است و شریک اصلی جنایات صدام به ویژه در سرکوب انتفاضه شعبانیه در 1991 میلادی و همچنین قیام کردهاست.

گروهک تروریستی منافقین بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، دست به عملیات تروریستی متعدد و کشتار مردم در ایران زد و بعد از آن در اوایل دهه 1980 میلادی با فرار از ایران در خاک عراق مستقر شد و به عنوان بخشی از نیروهای رژیم بعثی صدام در جنگ تحمیلی هشت ساله علیه ایران شرکت کرد. این گروهک تروریستی همزمان از طریق عوامل و عناصر نفوذی خود به عملیات و انفجارهای تروریستی در داخل ایران ادامه داد.

گروهک تروریستی منافقین تنها در حق مردم ایران مرتکب جنایات تروریستی نشده است، بلکه در قضیه قیام مردم عراق علیه رژیم صدام در اوایل دهه 1990 میلادی در کنار یگانهای جنایتکار این رژیم در کشتار مردم جنوب و کردهای شمال عراق شرکت کرد.

همین امر باعث شد تا دادگاه محاکمه سران رژیم بعث در 11 ژوئیه 2010 میلادی 39 تن از اعضای این گروهک تروریستی از جمله مریم و مسعود رجوی را به جنایت علیه بشریت و مشارکت در کشتار مردم عراق در قیام 1991 محکوم کند.

کشتار و جنایت این گروهک تروریستی علیه مردم عراق تنها محدود به دوره حاکمیت بعث نمیشود بلکه بعد از سقوط این رژیم، منافقین همواره به دست داشتن در ناآرامیهای شمال بغداد به ویژه در استان دیاله و ارتباطهای مشکوک با برخی از شخصیتها در عراق متهم بوده است.

بعد از سقوط رژیم صدام در آوریل 2003، این گروهک تروریستی در اردوگاه ویژه خود واقع در 70 کیلومتری شمال بغداد موسوم به اشرف تا سال 2009 تحت حمایت ویژه نیروهای اشغالگر آمریکایی قرار داشت اما بعد از آن به درخواست بغداد اداره این اردوگاه به دولت عراق واگذار شد.

دولت عراق در یکم فوریه 2007 اعضای گروهک نفاق را که حدود سه هزار و 400 نفر برآورد شدند، بین بازگشت به جمهوری اسلامی ایران یا رفتن به کشور ثالث مخیر کرد که چون تحت الحمایه نیروهای آمریکایی بودند، این موضوع به اول ژانویه 2009 هنگامی که اداره اردوگاه به دست دولت عراق افتاد، موکول شد.

دولت عراق با هماهنگی سازمان ملل طرح اخراج این گروهک دردسرساز تروریستی از عراق را در دو مرحله نخست انتقال اعضای این گروهک از اردوگاه اشرف به یک پادگان نظامی در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد در غرب پایتخت و سپس اخراج کامل آنها از عراق آغاز کرد.

آخرین مجموعه این عناصر تروریستی شامل 48 نفر، در 12 سپتامبر 2013 به پادگان نظامی موسوم به لیبرتی در غرب بغداد منتقل شدند و اداره اردوگاه اشرف به طور کامل به دولت عراق بازگردانده شد و دولت عراق بر این اردوگاه نام عراق نوین گذاشت.

بر اساس گزارشها، تعداد کل عناصر گروهک منافقین بعد از انتقال به لیبرتی حدود سه هزار نفر و میانگین سنی آنها 53 سال بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها