دنیای خودروهای برقی این روزها با تأیید رسمی دو ادعای جالب از سوی مهم‌ترین شرکت سازنده این دسته از خودروها حسابی خبرساز بوده است.
کد خبر: ۹۲۸۳۹۸

گروه تسلا موتورز به ایلان ماسک تعلق دارد. او همان کسی است که در رأس شرکت اسپیس ایکس نشسته و می‌خواهد نخستین گروه از انسان‌ها را راهی مریخ کند. حالا او اینجا و روی زمین هم جاه‌طلبی‌های زیادی را دنبال می‌کند. خودروهایی که در شرکت تسلا طراحی و تولید می‌شوند، در زمره پیشرفته‌ترین خودروهای تمام برقی دنیا قرار می‌گیرند. این شرکت اخیرا ادعا کرده است که فناوری ابرشارژر باتری خودروهایش در دنیا رکورددار هستند و حتی سریع‌تر از نمونه‌های متعلق به شرکت‌هایی نظیر تویوتا و هیوندای، خودروهای برقی را شارژ می‌کند. تسلا همچنین با انجام محاسباتی اعلام کرده، صاحبان مدل اس این شرکت با خرید خود چیزی در حدود 6000 پوند (حدود 28 میلیون تومان) صرفه‌جویی می‌کنند.

حالا آژانس استانداردهای تبلیغاتی بریتانیا (ASA) ادعاهای مطرح شده از سوی تسلا موتورز را تأیید کرده است. شرکت انرژی اکوتریسیتی (Ecotricity) بریتانیا ادعاهای اخیر تسلا را زیر سؤال برده بود، اما با تأیید آژانس استانداردهای تبلیغاتی این کشور حالا تسلا بیش از پیش در صنعت ساخت خودروهای برقی می‌درخشد. این شرکت در ما ه‌های اخیر به روزرسانی‌هایی در سیستم‌های ابرشارژر خودروهای برقی خود انجام داده و آن را از 135 به 145 کیلووات بهبود بخشیده است. البته این بدان معنا نیست که خودروی مدل اس این شرکت سریع تر از قبل شارژ می‌شود، زیرا حداکثر ظرفیت شارژ این خودرو 125 کیلووات ساعت است.

شرکت اکوتریسیتی اخیرا اعلام کرده بود که شارژهای سایر شرکت‌ها نظیر گیوبیائو (GuoBiao)‌ در چین حداکثر ظرفیت شارژ 180 کیلووات ساعت را دارند، اما تسلا بخوبی از خود دفاع و به این واقعیت اشاره می‌کند که گرچه این رقم از بعد تئوری صحیح است، اما باید به ظرفیت شارژ باتری خودروهای منطبق با شارژ این شرکت چینی هم دقت کرد که تنها 50 کیلووات ساعت بوده و این رقم حتی از نصف ظرفیت شارژر تسلا کمتر است.

داستان صرفه‌جویی 6000 پوند چیست

تسلا توضیح می‌دهد که محاسباتش بر اساس اطلاعات مربوط به بهای برقی است که از سوی کمیسیون اروپا ارائه شده است. همچنین از اطلاعات درج شده در وبگاه معتبر petrolprices.com برای محاسبه هزینه بنزین خودروها استفاده کرده و با توجه به این که استفاده از ابرشارژرهای تسلا برای صاحبان مدل اس رایگان است، صاحبان این مدل در یک بازه زمانی پنج ساله چیزی حدود 6000 پوند صرفه‌جویی می‌کنند.

منبع: carmagazine.co.uk

مترجم: مهدی پیرگزی

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها