قاسمی در واکنش به اظهارات مداخله‌جویانه جان برنان

رئیس «سیا» در جایگاه اظهارنظر درباره مسائل داخلی ایران نیست

سخنگوی وزارت خارجه ایران با بیان اینکه رئیس سازمان سیا در جایگاهی نیست که بتواند در مورد مسائل داخلی ایران به اظهارنظرهای بی‌ربط و بی‌جا بپردازد، گفت: به جز مباحث هسته‌ای، مذاکره دیگری بین آمریکا و ایران مطرح نبوده و نیست.
کد خبر: ۹۲۷۵۶۷
رئیس «سیا» در جایگاه اظهارنظر درباره مسائل داخلی ایران نیست

به گزارش جام جم آنلاین، بهرام قاسمی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه در پاسخ به سؤالی در خصوص اظهارات اخیر «جان برنان» رئیس سازمان سیا در موسسه آسپن تصریح کرد: رئیس سازمان سیا در جایگاهی نیست که بتواند در مورد مسائل داخلی ایران به اظهارنظرهای بی‌ربط و بی‌جا بپردازد.

سخنگوی وزارت امور خارجه انسجام، وحدت و همبستگی ملت و دولت ایران را نمونه‌ای بارز در منطقه و جهان خواند و تاکید کرد: اینگونه اظهارات مقامات آمریکایی با هدف عملیات روانی در جهت ایجاد تفرقه و دوقطبی سازی در جامعه ایرانی صورت می‌گیرد که از نظر ما مردود و محکوم است.

وی اضافه کرد: مردم ایران هوشیار‌تر از آن هستند که اینگونه سخنان نابه‌جا و نامربوط را تکرار کرده و به آن دامن بزنند و بارها به این سخنان تفرقه‌آمیز و جهت دار که با اهداف خاص، مشکوک و حساب شده‌ای بیان می‌شود، عکس‌العمل لازم را نشان داده‌اند.

بهرام قاسمی خاطرنشان کرد: ملت ایران فارغ از دسته بندی‌های ساختگی سازمان‌های اطلاعاتی غرب، از اهداف، آرمان‌ها و تامین منافع ملی حمایت کرده و یکپارچگی دولت و مردم را به اثبات رسانده‌اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن تکذیب اظهارنظر رئیس سازمان سیا مبنی بر اینکه «مباحث گسترده‌ای بین ایران و آمریکا در جریان است»، افزود: به جز مباحث هسته‌ای، مذاکره دیگری بین آمریکا و ایران مطرح نبوده و نیست.

به گزارش فارس، جان برنان رئیس سازمان سیا روز جمعه در اجلاس سالانه «همایش امنیتی آسپن» طی اظهاراتی عنوان کرد: «زمانی که ما در مورد ایران صحبت می‌کنیم، برخی تصور می‌کنند که این یک کشور یکدست (از لحاظ گرایشات سیاسی) است، اما اینطور نیست. درست مثل، ایالات متحده که درون محیط سیاسی‌اش اختلاف نظر وجود دارد. بنابراین، در حالی که آن‌ها سال آینده انتخابات برگزار می‌کنند، ما به دقت اوضاع را تحت نظر خواهیم داشت تا ببینیم موازنه رقابتی که درون حکومت وجود دارد، چطور پیش می‌رود.»

برنان در ادامه در پاسخ به این سوال که برجام چه تأثیری بر روابط دوجانبه تهران و واشنگتن داشته، گفت: «در حال حاضر مذاکرات گسترده‌ای بین دولت ایالات متحده و دولت ایران در مورد برخی از موضوعات حل‌نشده در جریان است، از جمله در مورد اینکه نظام مالی بین‌المللی چطور باید با ایرانی که حالا کمتر در محاصره تحریم‌ها قرار دارد، رفتار کند. بنابراین گفت‌وگوها ادامه دارد و طرف ایرانی هم ناراحتی‌هایی دارد. با این حال تصور می‌کنم که تا الان پایبندی به توافق خوب بوده است. معتقدم که اوضاع دارد خوب، پیش می‌رود. آهسته، اما خوب.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها