روایت نقوی از جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس

عراقچی: بدعهدی آمریکایی‌ها از موانع برجام است

رئیس ستاد پیگیری برجام درباره دستور کار چهارمین نشست کمیسیون مشترک برجام که امروز در اتریش برگزار می شود، گفت: کمیسیون مشترک فرصت مناسبی خواهد بود که به صورت دو جانبه و چند جانبه درباره موانعی که بر سر راه برجام است، بحث و بررسی شود .
کد خبر: ۹۲۳۴۹۴
بررسی موانع اجرای برجام، دستور کار نشست کمیسیون مشترک در وین

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، سید عباس عراقچی پیش از آغاز چهارمین نشست کمیسیون مشترک ایران و 1+5 در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کمیسیون مشترک تشکیل شده در برجام، رفع موانعی را که ممکن است در زمان اجرا پیش بیاید و تصمیم گیری های لازم و وظایفی دیگری که طبق برجام به عهده دارد، انجام می دهد.

وی افزود: دو نشست کمیسیون مشترک قبل از اجرایی شدن برجام داشتیم و این دومین کمیسیون مشترک بعد از اجرایی شدن برجام است؛ به صورت طبیعی مشکلاتی که در راه برداشته شدن تحریم ها وجود دارد که کم هم نیست و بارها به آنها اشاره کردیم قرار است در کمیسیون مورد بحث واقع شود.

معاون وزیر امور خارجه با اشاره به مشکلات و موانعی که در زمینه بانکی وجود دارد، ادامه داد: برقراری مجدد اتصالات بانکی و سایر موانع و مشکلاتی که در اجرای برجام پیش آمده است، ما نسبت به آن دغدغه داریم و در اینجا آنها را مطرح خواهیم کرد و سعی می کنیم راه حل هایی برای آن پیدا کنیم.

عراقچی افزود: مشکلات و مسائل فنی و تکنیکی که در خصوص اجرای تعهدات ما بعضا به وجود می آید و سوء تفاهم و سوء برداشت هایی که در خصوص اجرای ابعاد فنی برجام ممکن است بین ما و آژانس یا بین آژانس و 1+5 پیش بیاید، در خصوص آنها گفت و گو می کنیم.

رئیس ستاد پیگیری برجام اعلام کرد: دوستان ما از روز گذشته جلسات متعدد کارشناسی در این حوزه ها داشتند و نتیجه جلسات کارشناسی امروز به کمیسون مشترک ارجاع خواهد شد و برای آنها تصمیم گیری های لازم انجام می شود.

عراقچی اضافه کرد: دیدارهای دو جانبه ای را نیز بعد از جلسه کمیسیون مشترک با هیات فرانسوی و آمریکایی و هیات آلمانی خواهیم داشت اگر چه طرف مذاکره کننده آلمانی خودش عازم تهران است و فردا در تهران خواهد بود .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها