سایه روشن

ولایتی: آمریکا به تعهداتش در برجام عمل نکرد

علی‌اکبر ولایتی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در اجلاس دبیران استان‌های سراسر کشور حزب موتلفه اسلامی با اشاره به سالگرد توافق برجام اظهار کرد: آمریکایی‌ها به تعهداتشان در برجام عمل نکرده‌اند، تحریم‌ها به‌طور کامل برداشته نشده و متاسفانه برخی شروط مقام معظم رهبری در برجام رعایت نشده است.
کد خبر: ۹۲۲۸۵۲

به گزارش ایسنا، ولایتی افزود: اوباما باید بنویسد که تحریم‌ها برداشته شود اما برخلاف تعهد آنها، هنوز اوباما این‌کار را انجام نداده است. ما به تعهدات خود قبل از زمانی که مشخص کرده بودند، عمل کردیم، اما متاسفانه طرف‌های غربی هنوز تحریم‌ها را برنداشته‌اند.

جایی که مردم حاضر باشند، نتیجه معلوم است

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی با انتشار عکسی از کودتای نظامیان در ترکیه در صفحه اینستاگرام خود نوشت: جایی که مردم حاضر باشند و اراده ملت با عزم و تصمیم همراه باشد و کسانی آماده فداکاری باشند، نتیجه معلوم است؛ ضمن این‌که در روزگار شبکه‌های اجتماعی امکان کودتا وجود ندارد.

به گزارش پایگاه جماران، سیدحسن خمینی در این مطلب به سخنرانی امام‌خمینی(ره) پس از شکست کودتای نوژه در اوایل انقلاب اشاره کرده و در بیان قسمتی از این سخنرانی آورده است: «خب، اینها نمی‌فهمند که اگر فرضا هم شما از پایگاه همدان پا شده بودید و آمده بودید و فرض کنید چند تا جا [را] هم کوبیده بودید، شما بالاخره باید زمین هم بیایید یا همان آسمان می‌مانید؟ ما از این امور نمی‌ترسیم.»

سازمان انرژی اتمی به‌دنبال پول برق هسته‌ای

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان این‌که نیروگاه بوشهر سالانه هزار مگاوات برق تولید می‌کند و آن محصول از سوی وزارت نیرو فروخته می‌شود، افزود: این وزارتخانه باید پول برق تولیدی را به سازمان انرژی اتمی ارائه کند، اما تاکنون این مساله صورت نگرفته است و این مساله در شرایط کنونی ازسوی آقایان جهانگیری و نوبخت، معاون اول رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت در حال پیگیری است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، علی‌اکبر صالحی این موضوع را پس از حضور در کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد. صالحی درباره موضوعات مطرح شده مبنی بر خرید راکتورهای دست دوم از بلغارستان برای نیروگاه بوشهر هم گفت: این موضوع کاملا اشتباه است، زیرا رآکتور هسته‌ای دست دوم نمی‌شود و اصلا این موضوع صحت ندارد.

رایزنی‌های ظریف، سلیمانی و شمخانی در شب کودتای ترکیه

جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده رشت در مجلس با اشاره به جلسه غیرعلنی دیروز مجلس با حضور وزیر امور خارجه گفت: آقای ظریف ضمن تشریح ابعاد مختلف کودتای ترکیه گفت، مسئولان تا صبح بیدار بودند و به صورت مرتب شرایط را رصد می‌کردند.

ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین به نقل از ظریف افزود: وزیر امور خارجه، سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه و علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی تا صبح بیدار بودند و لحظه به لحظه با هم هماهنگ می‌کردند.

وی به نقل از ظریف اظهار کرد: موضع ایران در قبال کودتا بهترین موضع بود و ایران تنها کشوری بود که از دموکراسی حمایت کرد اما روسیه موضع مقتدری نگرفت و آمریکا و بسیاری دیگر از کشورها موضع دو پهلو گرفتند تا ببینند سرنوشت کودتا چه می‌شود، اما جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدا مخالفت خود را با هر اقدام غیردموکراتیک اعلام کرد.

جعفرزاده همچنین گفت: نمایندگان با توجه به امنیت پایداری که در کشورمان وجود دارد معتقد بودند باید نهایت استفاده را از این موضوع داشته باشیم تا بتوانیم نسبت به جلب سرمایه‌گذاری در راستای اقتصادمقاومتی اقدام کنیم.

آذر؛ نامزد کمیسیون برنامه برای ریاست دیوان محاسبات

کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، عادل آذر را به عنوان نامزد این کمیسیون برای ریاست دیوان محاسبات معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، انتخاب آذر به عنوان نامزد کمیسیون برنامه و بودجه در جلسه عصر دیروز این کمیسیون که با هدف بررسی سوابق و برنامه‌های کاری نامزدهای تصدی ریاست دیوان عالی محاسبات برگزار شده بود، انجام شد و سرانجام از میان نامزدهای مختلف، عادل آذر انتخاب شد.

رایزنی با 4 کشور برای فروش آب سنگین

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با بیان این‌که آب سنگین فروخته شده به آمریکا، اکنون در راه است و تا یک ماه دیگر به این کشور می‌رسد از رایزنی با چهار کشور دیگر برای فروش آب سنگین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، بهروز کمالوندی در برنامه متن و حاشیه شبکه سه سیما با اشاره به این‌که چند روز پیش محموله 32 تنی آب‌سنگین را تحویل آمریکایی‌ها دادیم، گفت: البته به قراردادمان اصلاحیه‌ای زدیم و به علت بدعهدی‌‌های آنها و نگرانی‌ها، ما بعد از این‌که پول آن را گرفتیم، محموله را تحویل دادیم.

وی خاطرنشان کرد: آب ‌سنگین مصارف مختلفی اعم از نیروگاهی و تحقیقاتی دارد و برای فروش آب‌ سنگین اکنون با سه چهار کشور رایزنی کردیم تا در صورتی که آمریکایی‌ها با توجه به این‌که کنگره خرید از ایران را منع کرده است، نتوانستند بخرند کشورهای جایگزین وجود داشته باشند.

اختصاص 5 درصد منابع بودجه برای تقویت بنیه دفاعی

نمایندگان در بررسی لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه‌ای کشور، اعاده شده از شورای نگهبان دولت را مکلف کردند که 5 درصد از منابع بودجه عمومی را برای تقویت بنیه دفاعی اختصاص دهد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، نمایندگان با بررسی ماده الحاقی 2 لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه‌ای کشور، با 155 رأی موافق، 23 رأی مخالف و 17 رأی ممتنع از مجموع 248 نماینده حاضر در صحن با آن موافقت کردند. در همین جلسه علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده مردم اصفهان درباره بازگرداندن احکام دائمی توسط شورای نگهبان به مجلس اظهار کرد: به نظرم شیوه ایراد شورای نگهبان به احکام دائمی درست نیست. لاریجانی در پاسخ به تذکر فولادگر گفت: شورای نگهبان باید جزء به جزء ایرادات خود را مطرح کند نه به‌صورت کلی. بر این اساس، ممکن است پس از رفع ایراد اصل 75 توسط مجلس درباره لایحه احکام دائمی و بازگشت آن به شورای نگهبان، دوباره این شورا ایرادات دیگری را مطرح کند.

علت محرمانه ماندن شعبه پرونده بابک زنجانی

غلامرضا انصاری، معاون نظارت و بازرسی دیوان عالی کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این پرسش که آیا دیوان عالی کشور خواستار محرمانه ماندن شعبه رسیدگی‌کننده به پرونده بابک زنجانی در دیوان عالی کشور بوده است، اظهار کرد: به دلیل این‌که پرونده بابک زنجانی یک پرونده ملی است و همه به‌دنبال اطلاع از وضعیت آن هستند، با اعلام شعبه رسیدگی‌کننده به پرونده، ممکن است رفت و آمد به شعبه زیاد شود و در این شرایط به قاضی رسیدگی‌کننده اجازه بررسی داده نمی‌شود.

به همین دلیل مسئولان دیوان عالی کشور تشخیص دادند که شعبه رسیدگی‌کننده به این پرونده فعلا اعلام نشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها