ناگفته هایی از قتل ناجوانمردانه روح الله داداشی

حرف عجیبی که داداشی 2 ماه قبل از مرگ زد / روح الله قرار بود داماد شود

دو ماه قبل از آن حادثه تلخ بود که گفت و گویی مفصل با روح الله داداشی انجام دادیم...
کد خبر: ۹۲۱۵۱۱
حرف عجیبی که داداشی 2 ماه قبل از مرگ زد / روح الله قرار بود داماد شود

به گزارش جام جم آنلاین ، دو هفته قبل از اینکه امیر قرا قوی ترین مرد سابق ایران مرتکب قبل شود روح الله داداشی به دفتر یکی از روزنامه های ورزشی رفت و گفت و گویی مفصل درباره بدنسازی و پرورش اندام، مقام اخیر جهانی اش و ... صحبت کرد. آن روز با برادر بزرگترش به دفتر روزنامه آمد.

دو هفته بعد برای مصاحبه مجددا با او مصاحبه گرفتیم البته اینبار برای امیر قرایی قوی ترین مرد ایران که در یک درگیری خیابانی فردی را به قتل رسانده و متواری شده بود. روح الله داداشی نظرش را درباره امیر قرایی گفت اما از این هم گله کرد که چرا از وقتی امیر قرایی مرتکب جنایت شده همه با او تماس می گیرند و نظر او را می خواهند. بعد او در ادامه گفت که او اصلا مناسبتی با این اتفاقات ندارد و علاقه مند به دنبال کردن چیزهایی مثل قتل و کتک کاری و اتفاقاتی از این دست نیست. او حتی بابت اینکه یکی از مصاحبه هایش را با دست خونی چاپ کرده بودیم گله داشت چرا که نمی خواست چهره ای خشن از او نزد جوانان ثبت شود.....

دو ماه بعد...

خبر کوتاه بود و حیرت انگیز : «روح الله داداشی درگذشت». به سرعت پیگیری کردیم و متوجه شدیم علت فوت اصابت جسم تیز به شاهرگ گردنش بوده و به قتل رسیده است. این تراژدی در یک درگیری خیابانی رقم خورد.

روایت‌ها از چگونگی قتل او متفاوت است. مجید فرجی خبرنگار کرجی که در زمان قتل در کنار داداشی حضور داشته‌است، مدعی است این قتل نقشه‌ای از قبل طراحی شده بوده‌است ولی فرمانده نیروی انتظامی کرج این ادعا را رد می‌کند. بعدها مشخص شد این خبرنگار که مدام به دنبال مطرح کردن نام خود بوده عامل اصلی درگیری بوده است. در ادعایی دیگر، مربی داداشی پیاده شدن وی از ماشین را رد کرد و عقیده دارد ضاربان در حالتی که او در ماشین نشسته بوده‌است او را مضروب کرده‌اند و نیز ادعا کرد قاتل به او گفته‌است که داداشی در جواب فحاشی‌های آنان تنها آن‌ها را به آرامش دعوت می‌کرده‌است.

طبق روایتی دیگر در جریان یک تصادف جزیی بین خودروها، فحاشی ضاربان سبب عصبانیت داداشی شده و او به تعقیب ضاربان می‌پردازد که منجر به استفاده از چاقو توسط قاتل می‌شود. متهم می‌گوید در جریان درگیری بارها از او خواستم مرا رها کند اما او همچنان کتکم می‌زد. همچنین متهم در جریان اظهارات خود در دادگاه گفت که در جریان درگیری برای ترساندن داداشی و همراهش اقدام به استفاده از چاقو کرده‌است، که ابتدا دو ضربه به دستان داداشی زده و ضربه آخرش به گردن او اصابت می‌کند. قاتل پیش از درگیری به دلیل آینه به آینه شدن اتومبیلش با اتومبیل آزرای روح الله داداشی به مادر تازه درگذشته روح الله ناسزا می گوید. روح الله نیز از این موضوع عصبانی شده است. با این حال او مدام قاتل و همراهش را به آرامش دعوت می کرده و اصلا بعدا مشخص شد ادعای قاتل مبنی بر اینکه از روح الله کتک خورده صحت نداشته است.

روزهای بعد جزئیات دیگری از این ماجرا فاش شد. وقتی روح الله داداشی به حالت نیمه بیهوش روی زمین می افتد همراه قاتل باز هم دست برنمی دارد و داداشی را مورد ضرب و جرح قرار می دهد و با ضربه سر به صورتش می زند. او پیش از دستگیری در قهوه خانه ای ماجرای به قتل رساندن روح الله داداشی از سوی علیرضای 17 ساله را با افتخار نقل می کند و اینکه چطور یک فرد ورزشکار و قوی هیکل را مورد ضرب و شتم قرار داده اند.

حاشیه های بعد از اعدام

«تا آخر عمر سیاه می پوشم» ، « برای روح الله عروسی می گیرم». اینها بخشی از صحبت های علی برادر بزرگ تر روح الله است. روح الله در هنگام مرگ 30 سال داشت. پدر و مادرش را از دست داده بود و علی نقش بزرگ تر را برای او ایفا می کرد. او زمانی که در خانه مشغول استراحت بود به بدترین شکل ممکن خبر قتل ناجوانمردانه برادرش را دریافت کرد.

چند روز بعد از این جنایت متاسفانه عکس های روح الله داداشی در حالی که غرق خون است و بر روی زمین افتاده به سرعت موبایل به موبایل منتشر شد. بدتر از آن انتشار تصاویری از شستشوی بدن او در غسال خانه بود که واکنش شدید برادر روح الله را برانگیخت.

علیرضا قاتل روح الله چند وقت بعد در ملاعام اعدام شد... او در زمان اعدام اشک می ریخت و مدام طلب بخشش می کرد. با فریاد نام ائمه اطهار را بر زبان می آورد و مادرش را صدا می زد. گفته می شود یکی از برادران روح الله زمانی که در زمان اعدام با طلب بخشش مادر قاتل 17 ساله روبرو می شود به این زن سیلی می زند که هنوز صحت و سقم آن مشخص نشده است.

روح الله قرار بود داماد شود

یکی از نزدیکان روح الله داداشی که خبرنگار هم بود (و اکنون دیگر نیست) می گوید روح الله داداشی قصد مهاجرت به آمریکا را داشت. برادر او یعنی علی هم فاش کرد که قرار بود روح الله به زودی داماد شود. برای او دختری نشان کرده بودند اما آن شب تلخ همه خانواده را سیاه پوش کرد. چند ماه بعد از مرگ روح الله ابعاد دیگری از زندگی این قهرمان ایران و جهان فاش شد از جمله اینکه فعالیت های زیادی در کارهای خیریه و سر زدن به معلولان و سالمندان دارد.

به هر حال به سالمرگ روح الله داداشی نزدیک می شویم یعنی بیست و ششم تیر ماه... پنج سال از درگذشت این جوان قهرمان خیلی سریع گذشت.....

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۵ انتشار یافته: ۳۲
جمشید
-
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
۳
۴
متاسفانه یكی از دردناك ترین ابعاد این پرونده اعدام قاتل در 17 سالگی بود... یعنی یك بچه 17 ساله لیاقت بخشش نداشت؟
arta
-
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
یه لحظه خودتون رو جای خانواده مقتول بذارین بعد برای قاتل دلسوزی كنید
حمید
-
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
آقای جمشید فرافكنی نكنید. من هم با اعدام قاتل با طناب دار مخالف بودم و هستم و در عین حال میگویم قاتل را دقیقا میبایستی طبق آیات قرآن قصاص به مثل میكردند و میبایستی با قطع كردن شاهرگ گردن قاتل دقیقا همانطور كه مرحوم داداشی را كشت همانطور قاتل را با زدن چاقو به شاهرگش اعدام میكردند و نه با طناب و دار. این است قصاص. شما لطفا حكم غربی ندهید. ما مسلمانم و میگوییم قاتل را باید طبق دستور قرآن كریم قصاص كرد.
اخلاق نه خشونت
-
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
یعنی قتل یك جوان با اخلاق مهم نیست و جوان قاتلی كه قصد گردن كلفتی داشته و میخواسته برای خودش اسم و رسم خلاف جور كنه اون مهمتره... هركسی هم كیش خود را بالا میبره و اهمیت میده .چرا عاقل كند كاری كه باز آرد پشیمانی. هر كی به این جمله اعتقاد نداره پس منتظر همه چیز باید باشه و فردا مثل یك مرد پای اشتباهش وایسه و اون دنیا هم بماند.
هادی
-
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
بفرمایید یك قاتل 17 ساله .
جمشید
-
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
آقای حمید... یعنی تابلوئه كه از گروه ...هستی...
ابوالفضل
-
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
البته اعدام باعث میشود تا دیگران اینچنین فكری نكنند كه بیایند براحتی آدم بكشند من اطمینان دارم قاتل ازروی ترس به مرحوم چاقوزده اگر ایشان از هیكل خودش استفاده نمی كرد وآنهارا نمی ترساند خودش هم كشته نمی شد بهر صورت شاید كشته شدن ایشان واعدام قاتل زنگ خطری بود برای جامعه وكسانی كه ادعایی در ذهن دارندواین درسی هست برای هردوطرف وخداوند به هردو رحمت كندوبه خانواده هایشان صبر عنایت فرمایند..شاید عده ای تحت تاثیرتبلیغات خارج نشین وتلقین چنین ادعایی میكنند اما اعدام هرچند مخرب ونوعی قتل است ولی احقاق حق وعامل بازدارندگی اش بمراتب ارزشمندتراست .((دركشور ما هركس دست بجنایت بزند ومرتكب قتل شود باید اعدام شود )تا عبرتی برای همگان شود
ایرانی
-
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
۰
۲
خدارحمتش كنه من همیشه براش طلب مغفرت می كنم . واقعا" ناجوانمردانه از این دنیا رفت .
رضا
-
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
۲
۷
سیلی زدن به صورت مادر قاتل در حالی كه تقاضای بخشش داشته؟؟؟؟!!!!!!
چطور میشه توجیهش كرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
M
-
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
شما خودت دیدی لطفا مثل مردم كوفه زور باور نباشید.
masoud
-
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
۴
۴
پروردگار رحمتش كند و روحش شاد. اگر قاتل ۱۷ ساله بوده كه اعدام مخالف قوانین ایران بوده؟
بهرصورت به نظر من اعدام كاری را تصحیح نمیكند.
حسام
-
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
خودتو بكشن ببینم مادرت رضایت میده ...
ابوالفضل
-
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
البته حتما"به سن قانونی رسیده بود كه اعدامش كردندواینكه میگویند17ساله بوده منظوراین بود كه بگویند قاتل درسن پایینی بوده
حسن
-
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
۲
۰
شما هم بیكارید.یك ادمی كشته شده قاتلش هم یشكر خدا اعدام شده و5سال از این ماجرا می گذرد.این صغرا كبرا برای چیست.
محسن
-
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
۴
۲
روحش شاد... خیلی مرگ غم انگیزی داشت... مراسم تشییع پیكرش رو هرگز از یاد نمیبرم
قادری
-
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
۲
۱
خبرنگاران جز دامن زدن به اتفاقات و گسترش حواشی چیزی بلد نیستند درصورتی كه خودشان خبرساز ترین خبرها هستند نمونه اش خبرنگاری كه ده سال پیش در سرویس حوادث یكی از روزنامه ها فعالیت میكرد خودش خبر ساز شد حالا خبرنگار كرجی میخواسته از روح اله داداشی برای خودش اسمی دست پا كند. خبرنگار به كسی میگویند كه مسئولین را به چالش بكشد تا حق مردم ضایع نشود مثل حقوقهای میلیاردی
ابوالفضل
-
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
۰
۱
تادولت ونظام جلو گردنكشان وگردن كلفتان رانگیرد بروزمواردی ازاین قبیل خیلی اتفاق می افتد .دولت باید از نیرو وهیكل این جوانان درراه درست استفاده كنند..مثلا"استفاده ازآنهادر نیروی مخصوص یا محافظ ویا هر نقطه ای شبیه اینهاكه دشمنان این كشوررا بترساند نه اینكه موجب رعب ووحشت دربین مردم ویا احیانا"ایجاد عقده دربین جوانان شود
زیبا
-
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
۱
۳
سلام متاسفانه تابوی رسانه ای شدن در كشور ایران شیوع پیدا كرده بطوری كه پهلوان قوی هیكل 30ساله ازاشتباه نوجوان 17ساله ( میخواهد خودش را در اجتماع و دوستانش اثبات كند) چشم پوشی نمیكند . در مقابل زنان جامعه ایران باید همچنان سنگ صبور چنین مردانی باشند و حق هیچگونه اعتراض ندارند.
محسن
-
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
۱
۰
به نظر من هیچ ضرورتی نداره قتل 5 سال پیش رو مطرح بشه.
به هر حال به قول یكی از دوستان قتلی اتفاق افتاده و قاتل قصاص شده دیگه.
نرم افزار موبایل
-
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
۲
۲
خون خون رانمی شورد.یك قهرمان ملی بایددربخشش الگوباشد.
houshangh123@gmaiil.co
-
۰۶:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
۱
۴
با سلام و درود فراوان از خداوند متعال خواستارم كه روح پهلوانمان جناب آقای روح الله داداشی را شاد كنه دوم اینكه برای باز ماندگانشان صبر عنایت كنه دوستان من از قدیم گفتن من اگر مردم از این دنیا رفتم صدسال میخوام خورشید نیاد در هر صورت برای روح مرحوم شادروان پهلوان روح الله داداشی بزرگترین افتخار برای كشور عزیزمان بود و یادمان باشد كه هیچ وقت فرامّّوش نكنیم فاتحه بفرستیم برای شادی روح پهلوان عزیزمان جناب آقای روح الله داداشی روحش شاد و گرامی باد. هوشنگ غفاری
سامیار
-
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
۲
۱
خجالت هم خوب چیزیه... واقعا كه برای كسانی كه از قاتل دفاع می كنند متاسفم. اتفاقا اعدام كردن چنین افرادی در ملاعام باعث میشه تا از وقوع دوباره حادثه اینچنینی جلوگیری بشه...
علی اخوان
-
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
۱
۱
ای بابا بشكنه دستش چرا اخه جوان مردم را توی شب عروسیش كشت هر كس بوده با روح الله دشمنی داشته برای شادی روح این قهرمان صلوات
علی
-
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۵
۲
۲
خیلی مرد خوبی بود
امید
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۱
۰
۱
گذشت معنی ندارد
قاصدك
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
۲
۴
ایكاش گذشت میكردند نه به خاطر قاتل بلكه به خاطر خانوادش خیلی سخته جلوچشم بدرومادرفرزندش رودار بزنن نهایت سنگدلیه
علی اخوان
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
سلام شما الان بااین حرفتان دارید از قاتل دفاع می كنید گرفتنند جوان مردم را كشتند ان وقت می خواستند جلوی چشم پدر ومادرش اعدامش نكنند
یاسین
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
روح الله هم گناه داشت كه اینطور بخواد بمیره این حرفت خیلی مضحك هست واقعا به مرغ پخته بگی خندش میگیره
رهگذر
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
نظرتون زیبا بود و جای تامل داشت
فرق قاتل با خانواده مرحوم داداشی اینه كه قاتل هیچ وقت به قصد كشتن چاقو نكشیده و قضای روزگار این بوده كه قهرمان بزرگی چون داداشی اینجوری از بین بره اما خانواده مرحوم داداشی با تفكر و تامل نسبت به قصاص قاتل اقدام كردند گرچه قصاص حق مسلم خانواده اون مرحوم هست اما زیبنده یك خانواده ورزشكار بخشش و گذشت بود
فرشاد
France
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۹
۵
۱
اگر تو صورت مادر علیرضا یك سیلی خورده شده كمه . چون همه ما تربیت شده بدست مادرانمون هستیم و مادر كه نادان باشه فرزندان نادانی رو هم تربیت می كنه .
رویا
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۶
۱
۲
فقط میتونم بگم خیلی غم انگیز بود برام نمیدونم چرا با وجود گذشت پنج سال وقتی یادش میفتم خیلی ناراحت میشم، وای به حال خانوادش، خدا بهشون صبر بده
ساناز
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
۳
۴
سلام من عاشق روح ا... داداشی بودم واقعا ان شاا... كه روحش شاد باشه خدا رحمتش كنه

نیازمندی ها