یک کارشناس روابط بین الملل در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، تاکید کرد: دولت آمریکا تا این لحظه ممکن است به خود نص قرارداد لطمه نزده باشد ولی روح قرارداد و تفاهم را به کلی از بین برده است.
کد خبر: ۹۲۰۷۴۷
حرف‌های اوباما یعنی دور زدن برجام

به گزارش جام جم آنلاین، پیروز مجتهدزاده با اشاره به مواضع اخیر دولت آمریکا درباره برجام گفت: صحبت‌هایی که ما این روزها از اوباما رئیس‌جمهور آمریکا و وزیر خارجه آمریکا می‌شنویم در رابطه با روابط ایران و آمریکا و روابط ایران و اعراب و وضعیت استراتژیکی منطقه، بحث‌هایی است که فقط می‌تواند برای ناظران خیرخواه تاسف ایجاد کند.

وی افزود: اگر یک نگاه مختصری به برجام بیندازیم، می‌بینیم که هر دو طرف امضاءکننده برجام گفته‌اند این تفاهم‌نامه هیچ ربطی به وضعیت تسلیحاتی ایران ندارد، هر دو طرف تاکید کرده‌اند که از این سکو نباید وارد بحث موشکی ایران شوند و این حرف‌های اوباما یعنی اینکه ما برجام را دور زدیم، معنای آن این است.

کارشناس مسائل روابط بین‌الملل تصریح کرد: دولت ایالات متحده آمریکا تا این لحظه روح قرارداد و تفاهم برجام را به کلی از بین برده است. منظور من از روح قرارداد یک جنبه‌اش این است که وزیر خارجه ما در یک مقطعی گفت من با وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا یا با آمریکایی‌ها به تفاهم گسترده رسیدم. این تفاهم گسترده یعنی چه؟ یعنی تفاهم فراتر از آنچه که روی کاغذ امضا کرده‌ایم. در حالی که می‌بینیم در محدوده همان کاغذی که امضاء شده است، ما وظایف خودمان را انجام دادیم و از آن طرف هیچ یک از وظایف را نمی‌خواهند انجام بدهند.

مجتهدزاده ادامه داد: در مورد بازگرداندن سرمایه‌های بلوکه شده ایران در آمریکا هم من از روز اول گفتم که آمریکایی که من می‌شناسم در انتها از ما طلبکار هم خواهد شد و الان ما داریم به آنجا می‌رسیم و ارسال صورت حساب‌ها شروع شده است.

وی خاطر نشان کرد: عربستان سعودی به کمک القاعده و پاکستانی‌ها و مصری‌ها می‌روند و برج‌های دو قلو 200 طبقه آمریکا را در نیویورک منفجر می‌کنند و آمریکایی‌ها از ما طلبکار می‌شوند و خسارتش را از ما می‌خواهند! این کار گوینده این است که روح تفاهم قرارداد، مورد احترام آمریکا است؟ ابداً.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها