دادستان دیوان محاسبات از بررسی فیش‌های حقوقی نامتعارف و ارائه گزارشی از ارقام دریافتی ناخالص 958 نفر از مقامات و مدیران ارشد کشور به رئیس مجلس شورای اسلامی و آغاز صدور دادخواست برای متخلفان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۹۳۲۷

فیاض شجاعی در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما گفت: گزارش آن بخش از پرداختی دستگاه‌ها که مدنظر رئیس مجلس بود از طریق رئیس دیوان به آقای لاریجانی ارائه شد که شامل دریافتی‌های ناخالص 958 نفر از مقامات و مدیران ارشد کشور است. وی افزود: صرف‌نظر از این‌که دریافتی این افراد قانونی یا غیر قانونی است، کل دریافتی‌هایشان را گزارش کرده‌ایم، چون بخش قابل توجهی از دریافتی‌ها مبتنی بر قوانین است، اما این قوانین باید آسیب‌شناسی و در پرداخت‌ها هماهنگ‌سازی شود.

وی افزود: برای این کار به عنوان نمونه مدیرانی که 40 میلیون تومان دریافتی ناخالص دارند، دعوت می‌کنیم تا درباره مبانی قانونی دریافتی‌هایشان توضیح دهند، اگر مبنای قانونی داشته باشد، می‌پذیریم و تائید می‌کنیم که در این صورت باید قوانین اصلاح شوند.

شجاعی اضافه کرد: پرداختی به مدیرانی هم که مبنای قانونی نداشته باشد، قابل قبول نیست که افزون بر آنان، با پرداخت‌کنندگان و صادرکنندگان مجوزهای غیرقانونی برخورد می‌شود. وی گفت: برخی دستگاه‌ها، شرکت‌ها و بیمه‌های مشمول اصل 44 قانون اساسی نیز خود را شامل فرآیند رسیدگی عادی دیوان نمی‌دانستند، اما چون در این فقره پرداختی‌ها از بیت‌المال است، پرونده این دستگاه‌ها را نیز تکمیل و به مجلس ارائه می‌کنیم. دادستان دیوان محاسبات درباره این که کدام یک از این دستگاه‌ها مغایر با قانون عمل کرده‌اند گفت: با بررسی پرداختی‌ها در بیمه مرکزی، بیمه ایران و بانک رفاه، اموال تملیکی و مطابقت آن با قانون مشخص شد که استنباط غلطشان از قانون به این گونه پرداخت‌ها منجر شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها