رئیس کل بانک مرکزی پیرامون موضوع حقوق‌های نجومی اظهارداشت: دولت بر اساس تصمیماتی که رئیس‌جمهور گرفته‌ اجازه نمی‌دهد کسی در این خصوص تخلف کند و حقوق‌های غیرمتعارف بگیرد.
کد خبر: ۹۱۸۴۶۸
افرادی که احساس می‌کنند متخلف هستند استعفا دهند

به گزارش جام جم آنلاین ، ولی‌الله سیف افزود: در حال حاکم شدن انضباط در این خصوص هستیم و موارد محدودی هم که در این باره وجود دارد، در شرف شناسایی است و امیدواریم این موضوع اصلاح شود.

وی درباره استعفای مدیرعاملان بانک‌ها در خصوص حقوق‌های نجومی و برخورد دولت با آنها، گفت: بنده جزئیات این موضوع را نمی‌دانم، اما حتماً خود افرادی که احساس می‌کنند متخلف هستند به تصمیم خودشان استعفا می‌کنند؛ نمی‌شود مانع استعفا شد.

رئیس کل بانک مرکزی ایران در خصوص اینکه آیا دولت نمی‌توانست زودتر از اینها با افراد متخلف در حوزه حقوق‌های نجومی برخورد کند، گفت: همه دستگاه‌های نظارتی در این جریان بوده‌اند، البته وقتی دولت از این موضوع باخبر شد، به شدت و قاطعیت موضوع را دنبال کرد.

وی در پایان گفت: باید مراقبت کنیم که در این موضوع از جانب اعتدال خارج نشویم. بزرگنمایی این موضوع مضر است و باید منطقی و اصولی و با رعایت همه جوانب امر اقدامات لازم صورت گیرد.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
بهبود
-
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
۰
۰
خوب برادر گرامی بعد از استعفا چه می شود ، می نشینند در خانه سبزی خوردن پاك می كنند ، به همین راحتی استعفا بدهند !!! همین . اختلاس در بانك صادرات قابل چشم پوشی نیست چون این چندین بار است مدیر عامل بانك صادرات افتضاح بار آورده . چند سال قبل اختلاس كلان در بانك صادرات همه را شوك كرده بود .
كسرا
-
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
۰
۰
این موضوع حقوق های نجومی سیاسی شده ولی در اصل در همه دولت ها بوده حالا دكتر روحانی باید شجاعت خودش رو نشون بده كه خدا رو شكر انگار همینطوره . در ضمن آقای دكتر، برادر خودت رو از بدنه دولت بذار كنار چه بی گناه باشه چه گناهكار فرقی نمیكنه . اجازه نده عده ای خاص با دولت شما ( رای ما ) بازی كنن
رحیمی
-
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
۰
۰
اتفاقا خود آقای سیف هم زیر سوال است مگر میشود از حقوق و دستمزد زیر مجموعه خود خبر نداشته باشد؟
صدراله البرزی
-
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
۰
۰
به نام خدا
باسلام و درود
-اظهار نظر ریاست كل بانك مركزی محافظه كارانه بوده و شفاف نیست.توصیه میشود اظهار نظرهای مسوولین شفاف باشند.(سیاسی نباشد).
-یكی از وظایف بانك مركزی نظارت بر عملكرد بانك ها و مدیران انها هست بنابراین ریاست بانك مركزی نمیتواند در این ارتباط رفع مسوولیت كند و توپ را به زمین دیگران پرت كند و بگوید سازمان های نظارتی در جریان بوده اند. قبول دارم كه سازمان های نظارتی ضعیف عمل كرده اند زیرا اگر قوی عمل كرده بودند وضعیت به اینجا نمیكشید ولی نظارت بانك مركزی چطور؟اگر بانك مركزی در مدیریت های مختلف خود قوی عمل كرده بود اینهمه فساد های اقتصادی در بانك ها و موسسات پولی و مالی پیش نمی امد.
-اعتقاد ارادتمند اینست كه كسانی كه در راس هرم سازمان ها ،ارگان هاو افرادی كه دارای مسوولیت ها كلیدی بالا و حساس میباشند باید كمترین توقع مادی داشته و باید عاشق خدمت باشندرعایت عدل و انصاف داشته باشند،همیشه خدا را ناظر بر عملكرد خود بدانند لذا خطا نكنند.
-پیشنهاد میشود حقوق و مزایای ریاست و سایر مدیران بانك مركزی و سایر بانكهای دولتی و غیر دولتی و همچنین موسسات پولی و مالی بطور شفاف باطلاع مردم عزیز و شریف ایران رسانیده شود.
این امر در اعتماد سازی ملت مفید است.
-فعالیتهای نظارتی باید مستمر و جدی باشد.
با ارزوی توفیق روز افزون

نیازمندی ها