رئیس قوه قضاییه در جلسه مسئولان عالی قضایی:

بکارگیری واژه تروریسم اسلامی برای ترویج اسلام هراسی است

رئیس قوه قضائیه با انتقاد از برخی از افراد که بعد از 37 سال لب به انتقاد باز کرده اند، گفت: این افراد خود زمانی در این کشور مسئول بودند و الان اپوزیسیون شده اند که این موضوع عجیبی است.
کد خبر: ۹۱۷۴۵۹
برخی افراد که خود مسئول بودند الان اپوزیسیون شده اند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، آیت الله صادق آملی لاریجانی در همایش هفته قوه قضائیه با بیان اینکه اشرافی‌گری را برخی از این افراد خود اشاعه داده اند، افزود: گویا این افراد یادشان رفته است که باعث اشاعه اشرافی‌‌گری در کشور خودشان هستند.دستگاه قضایی بنای سازش با تخلف را ندارد.

وی افزود‌:‌ این افراد باید به خود، آقازاده‌ها و سرمایه داران مفسدی که با آنها ارتباط دارند نگاه کنند و بعد متوجه می شوند مشکل از کجاست.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: من نمی خواهم دفاع کنم؛ اشکالات، تخلفات و کمبودهایی در قوه قضائیه وجود دارد ولی باید بیندیشیم که در زمین کار می کنیم و یا در آسمان؟

آیت الله آملی لاریجانی افزود: ما باید ببینیم با تمام محدودیتها و کمبودها آیا قوه قضائیه در مسیر تکاملی سیر می کند یا خیر؟ آیا با متخلفین برخورد می کند یا آنها را تشویق می کند؟ آیا با قاضی متخلف و رشوه‌گیر می سازد یا برخورد می کند؟

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از 50 نفر را انفصال از خدمت کرده‌ایم، گفت: دستگاه قضا بنای سازش با تخلف را ندارد.

آیت الله آملی لاریجانی تصریح کرد:‌ دستگاه قضاء‌ در استخدام کارمند معمولی دستش بسته است در استخدام قاضی در حد محدود می تواند انجام دهد با این بستر چه انتظاری می شود از قوه قضائیه داشت؟ از رئیس جمهور و رئیس مجلس می خواهم که به این مساله توجه کنند.

وی تاکید کرد:‌ اگر قوه قضائیه مقتدر باشد به نفع همه است که متاسفانه گاهی در دولت و مجلس به آن توجه نمی شود.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: امام خمینی (ره) نظامی را رهبری کردند که علی رغم تمام دشمنی ها در دنیا به پیروزی رسید و حکومتی تشکیل دادند که شبیه هیچ یک از حکومتهای دنیا به لحاظ ساختار سیاسی و مبانی نبود.

آیت الله آملی لاریجانی گفت:‌ در دنیا ادعای تشکیل کشور اسلامی وجود داشت ولی رهبری الهی آن را هدایت نمی کرد.

رئیس دستگاه قضاء‌ خاطرنشان کرد‌: ‌روش و منش امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب و ساختار سیاسی جمهوری اسلامی، الگو است.

وی با بیان اینکه کاستی هایی نیز وجود دارد، گفت: در حالی که از زمان تکون این نظام سیاسی بی بدیل، تمام دشمنی ها متوجه این نظام شد تحریم های سخت و هشت سال جنگ تحمیلی و جنگهای نیابتی باعث شد بهترین سرمایه های این کشور از بین برود با چنین وضعیتی آیا جمهوری اسلامی رو به جلو نبوده است؟

رئیس دستگاه قضاء‌ افزود : کاستی ها و اشکالاتی وجود دارد و کسی نیز منکر آن نیست ولی نحوه ارزیابی مهم است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها