قیمت نفت‌خام سبک و سنگین ایران در بازارهای جهانی در هفته منتهی به 10 ژوئن (جمعه، 21 خردادماه) حدود دو دلار افزایش یافت تا بیشترین افزایش را میان نفت‌خام‌های شاخص به خود اختصاص دهد.
کد خبر: ۹۱۵۶۱۲

قیمت نفت‌خام سبک ایران در هفته منتهی به 10 ژوئن (جمعه 21 خردادماه) با یک دلار و 93 سنت افزایش به 47 دلار و 58 سنت برای هر بشکه رسید. میانگین قیمت نفت‌خام سبک ایران از ابتدای امسال تاکنون 35 دلار و 54 سنت برای هر بشکه بوده است. قیمت نفت‌خام سنگین ایران با یک دلار و 95 سنت افزایش به 45 دلار و 54 سنت برای هر بشکه رسید و میانگین قیمت نفت سنگین ایران، امسال تاکنون 33 دلار و 12 سنت برای هر بشکه بوده است. قیمت سبد نفتی اوپک نیز در هفته مورد بررسی، به 47 دلار و 11 سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته پیش از آن، یک دلار و 77 سنت افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش اداره امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، هر بشکه نفت‌خام دابلیو تی‌آی آمریکا در هفته منتهی به 10 ژوئن با یک دلار و 13 سنت افزایش، 50 دلار و 18 سنت برای هر بشکه معامله شد.

قیمت نفت‌خام شاخص برنت دریای شمال با یک دلار و 36 سنت افزایش به 49 دلار و 89 سنت برای هر بشکه رسید.

همچنین قیمت‌های نفت‌خام شاخص دبی و عمان به ترتیب با یک دلار و 45 سنت و یک دلار و 68 سنت افزایش به 47 دلار و 47 سنت و 47 دلار و 82 سنت برای هر بشکه رسید.

در این شرایط اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد انتظار می‌رود در ماه ژوئیه 2016 تولید نفت شیل در آمریکا کاهش یابد. در این میان آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد پیش‌بینی برای تقاضای جهانی نفت‌خام را در سال 2016، صد هزار بشکه افزایش داده است. البته در این هفته دلالان بازار بورس در بازار بورس نایمکس خالص وضع خرید خود را کاهش دادند و روند افزایشی قیمت‌های نفت را کند کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها