تصویر ایران

تکاوران ارتش به کمک سیل‌زدگان تبریزی آمدند

در حالی که بخشی از ایران از مشکل ریزگردها رنج می‌برد، آذربایجان شرقی و بخصوص تبریز این روزها با پدیده‌ای نادر روبه‌رو شده و سیل و تگرگ را در آخرین روزهای بهاری تجربه می‌کند؛ پدیده‌ای که موجب خساراتی در تبریز و دیگر شهرهای این استان شده که تکاوران ارتش به کمک آمدند.
کد خبر: ۹۱۵۲۷۹

به گزارش جام‌جم، تبریزی‌ها در حالی صبح شنبه هفته جاری را با زلزله 7/3 ریشتری آغاز کردند که دقیقا 24 ساعت بعد سیل، توفان و تگرگ شدید شهروندان تبریزی را غافلگیر کرد. به طوری که بارش چند ساعته باران و تگرگ باعث بروز خسارات در بخش‌هایی از شهر و بخصوص مناطق حاشیه‌نشین شد. بارش کم‌سابقه و سیل‌آسای تبریز موجب سیلاب و آبگرفتگی برخی خانه‌ها و مغازه‌ها، معابر و خیابان‌های این شهر شد و شدت آن به حدی بود که تردد خودروها در شهر غیرممکن شد.

وضعیت بحرانی در مناطق حاشیه‌ای شهر

حدود 30 درصد از جمعیت یک میلیون و 800 هزار نفری تبریز در مناطق کوهپایه‌ای و حاشیه شهر زندگی می‌کنند و در مواقع بروز حوادث غیرمترقبه در شرایط خطر قرار می‌گیرند. منطقه یوسف‌آباد تبریز و 42 متری نیز از جمله مناطق کوهپایه‌ای شهر تبریز به شمار می‌رود که در سیل اخیر آسیب بیشتری دیده است.

فرماندار تبریز نیز با اشاره به وضعیت بحرانی و خسارات فراوان وارده شده به مناطق حاشیه‌نشین شهر، می‌گوید: در پی بارش شدید باران و تگرگ و بروز سیل در یوسف‌آباد تبریز از ارتش نیز درخواست کمک کردیم که خوشبختانه با همکاری شهرداری، هلال‌احمر و سایر ارگان‌ها و با اعزام یک گردان از تیپ 121 تکاور نیروی زمینی ارتش به منطقه، موفق شدیم از خسارات بیشتر جلوگیری کنیم. رحیم شهرتی‌فر در مورد برآورد خسارات احتمالی، عنوان می‌کند: هیات کارشناسی ستاد مدیریت بحران شهرستان تبریز متشکل از شهرداری، بنیاد مسکن و فرمانداری در تبریز مشغول بررسی خسارات در محلاتی که دچار آبگرفتگی شده‌اند، هستند و هنوز میزان خسارات به تبریز مشخص نشده است.

علی فرهاد

جام‌جم تبریز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها